Урок "Розпізнаю близькі за значенням дієслова. Складання речень про персонажів мультфільмів"

Про матеріал
Конспект уроку рекомендовано для використання вчителями початкових класів. Завдання та вправи уроку сприятимуть формуванню ключових компетентностей, поглибленню знань з мови, збагаченню словникового запасу, розвитку пізнавальної активності.
Перегляд файлу

Голуб Ірина Олександрівна – вчитель початкових класів (вищої кваліфікаційної категорії) Звягельської Гімназії № 3 Житомирської області.

Конспект  уроку з української мови для 2 класу на тему: «Розпізнаю близькі за значенням дієслова. Складання речень про персонажів мультфільмів»               

Тема. Розпізнаю близькі за значенням дієслова. Складання речень про персонажів мультфільмів.

Мета.  Поглиблювати знання  про дієслова, розшити знання про дієслова близькі за значенням; вчити розпізнавати, добирати,  вживати  їх у власному мовленні; збагачувати словниковий  запас учнів;   удосконалювати навички пошуку потрібної інформації;  розвивати пам'ять, увагу, зв’язне мовлення; 

виховувати спостережливість, мовне чуття, ціннісне ставлення до навколишнього світу, взаємоповагу, уміння працювати в команді. 

Обладнання. Малюнки, записи на дошці, картки, дидактично – роздатковий матеріал, телевізор, музичний супровід.

 

Формувати в учнів ключові компетентності:         - вільне володіння  рідною мовою;

-  вміння вчитися  (організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконувати розумові операції і практичні дії; прагнення здобувати нові знання);

-  інформаційно–комунікаційна компетентність (здатність учня  орієнтуватися у інформаційному просторі, володіти  та оперувати  інформацією; уміння здобувати нові знання на основі наявних; уміння формувати власну точку зору  й доводити власну позицію);

-  соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в парі, групі; виявляти ініціативу).

Тип уроку. Урок   комбінований.

                                                       Хід уроку

I.                   Організація класу.

  Діалог учителя й учнів. Емоційне налаштування.

-   Як ми будемо слухати?

-   Уважно.

-   Як ми будемо працювати?

-   Старанно.

-   Як ми будемо запам’ятовувати?

-   Міцно.

-   Як ми будемо відповідати?

-   Точно.

Завдання: визначити дієслова у репліках  діалогу.

 

II.                Актуалізація опорних знань учнів.

 

 1. Відгадайте загадку.          Я пробуджую поля і заквітчую гаї.

                                                Прокидається земля, і співають солов’ї.

                                                Всяк на світі мене зна: я - ...

                                                                                           (Весна)  

-   Що  робить  ця  трудівниця? Назвіть дієслова.

2.Хвилинка каліграфії : Вв   ве  весна . Ластівка  на крилах весну приносить. 

(Записати  народну  прикмету).

-   А  який птах першим  прилітає?

-   Знайти головні слова у реченні, встановити між ними зв’язок.

3. Інтерактивна вправа «Сенкан» зі словом  Весна.

III.   Мотивація начальної діяльності учнів.

1. Гра «Назви дію»:

—  Я показую малюнок предмета, а ви  ставите запитання і називаєте його дію:  підсніжник  (цвіте),   соловей (тьохкає), дощ (іде), зозуля (кує), горобчик (цвірінькає), бджола  (літає),  сонечко  (світить).

- Слова якої частини мови  ви   називали?

2. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»:

-   Дієслова називають …

-   Ця частина мови    відповідає на  питання  …

-   Дієслово пов’язане з  частиною мови  …

3. Вправа  «Віконечко в природу»:

-   Згадайте ознаки весни.  Я  називаю дію, а  ви згадуєте  про  що чи кого йде мова: піднімається  (сонечко), підвищується               ( температура), прилітають   (птахи),  тане  (сніг), скресає (крига), з’являються (комахи).

-   Тож сьогодні продовжуємо працювати з дієсловами.

IV. Вивчення нового матеріалу 

1. Вправа з LEGO «Покажи слова - близнюки» (вибір близького за значенням слова відповідного кольору). 

Відео-гра з перевіркою.

   2.Робота з підручником

Вправа 1. Інтерактивна вправа « Поняття про …»

-   Ґаджик запитав у друзів, що таке Диснейленд?

-   Чи зможеш ти пояснити це Ґаджику?

-   Де можемо знайти про це інформацію?

-   Тож про що ми будемо сьогодні говорити?

 Вправа 2.  «Довідкове бюро». 

-   Пояснення Родзинки значення Диснейленд.

Вправа  3. «Дослідники». Робота зі словниками.

-   Хто такий дослідник?

-   Знаходимо у виділених реченнях тексту  близькі за значенням дієслова.

Порівнюємо, зіставляємо, обираємо і записуємо їх. 

Руханка з музичним супроводом. 

                                 Вийди, вийди, сонечко

                                 На дідове полечко,

                                 На  бабине   зіллячко 

                                 На наше подвір'ячко,

                                 На весняні квіточки ,                                  На маленькі діточки.

                                 Там вони граються,                                  Тебе дожидаються.

V.      Закріплення  навчального   матеріалу.

Робота з підручником.

Вправа 4. Опрацювання інформації від Читалочки.

-         Що таке Диснейленд?

-         Що у ньому відтворено?

-         Де збудували перший Диснейленд?

-         У яких ще країнах  спорудили Диснейленд?

Вправа 5. Робота в парах. 

-         Розпізнайте  і  запишіть парами дієслова, близькі за значенням до виділених.

Вправа 6.  Інтерактивна вправа  «Мікрофон».

-         Розкажіть, яких мультиплікаційних героїв ви впізнали.

-         Яких ще героїв ви знаєте?

Вправа 7. Самостійна робота з попереднім поясненням і зразком.

-         Скласти і записати 2-3 речення  про персонажа з мультфільму , зображеного на картці.

Робота у групах. Створюємо фотоколаж    «Улюблені мультиплікаційні  герої» з підготовленими фото.

VI.   Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Інтерактивна вправа «Істинні та хибні твердження»

-   До дієслова можна дібрати кілька близьких за значенням дієслів. …

-   Близькі за значенням  дієслова відносяться до одного іменника. …

-   Дієслово називає предмет. …

-   Інформацію можна знайти  не лише у інтернет-ресурсах.  …

-   Досліджувати можна лише у лабораторіях. …

2. Домашнє завдання. Ст. 93, вправа 8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
31 жовтня
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку