Урок:"Розпізнаю слова – назви дії. Добираю дієслова. Використовую дієслова в мовленні."

Про матеріал
Підручник: Українська мова та читання : Підручник для 2 класу ЗЗСО (у 2-х частинах) : Частина 1 // К. І. Пономарьова. — К. :УОВЦ «Оріон», 2019. — 144 с. : іл.
Перегляд файлу

Тема. Розпізнаю слова – назви дії. Добираю дієслова. Використовую дієслова в мовленні.

Мета. надати знання про пряме і переносне значення прикметників; навчити розпізнавати пряме і переносне значення прикметників; розвивати, увагу, інтерес до навчання.

Обладнання. Компю’тер, мультимедійна дошка, презентація, відеоролик, плакати.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

  •                   Відкрийте зошит та запишіть сьогоднішнє число, класна робота.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.               Каліграфічна хвилинка.
  •                   Вирівняйте спини та сядьте рівно. Зараз ми будемо писати каліграфічну хвилинку.

1.1. Демострація букви.

  •                   Сьогодні ми пропишемо літеру Д. Ось так виглядає велика та мала прописні літери Д.

1.2. Пояснення з яких елементів вона складається.

  •                   Ця літера складається з овалу та петлі.

1.3. Письмо у зошиті.

  •                   А тепер візьміть ручку та пропишіть у зошиті половину рядка  велику та малу літеру Д окремо, а останню половину з’єднуючи.
  •                   Наступний рядок запишемо слова. Знайдіть з них прикметники та іменники. Підкресліть прикметники хвилястою, а іменники звичайною лінією.

1.4. Робота з реченням.

  •                   Складемо речення використовуючи ці слова.
  •                   Запишемо його.

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

  •                   На сьогоднішньому уроку ми вивчемо нову частину мови – дієслово.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Пояснення вчителя.
  •                   Ми вивчили слова, що позначають назву предмета (іменники), слова, що позначають ознаку предмета (прикметники), а тепер вивчимо слова, що позначають дію предмета.
  •                   Дієслово – це слова, які називають дії предметів і відповідають на питання що робить?, що роблять?, що робити?, що зробити?. Наприклад, що робить білий ведмідь? (Плаває). Що робить тюлень? (Лежить) Що робить пінгвін? (Іде) Усі слова, які ви назвали є дієсловами. Запишемо запитання, на які відповідає дієслово.
  1.               Вправа 1.
  • Зверніть увагу на дошку. Нам дані іменники, а ми повинні підібрати до них дієслова з довідки нижче. Запишіть в зошитах вправа 1.
  • Комбайном - …                       Ножем - ...           
  • Сокирою - …                           Фарбою - ...
  • Пилкою - …                             Олівцем - ...
  • Клеєм - …                                Лопатою - ....
  • Довідка: клеять, фарбують, пиляють, копають, косять, ріжуть, рубають, пишуть.

Фізкульхвилинка.

  1.               Вправа 2.
  •                   Наступна вправа 2. Ми повинні з кожного ряду вилучити зайвий іменник.
  • Ходити в + садок, школу, магазин, шафу.
  • Їсти + хліб, варення, морозиво, молоко.
  • Одягати + плаття, пальто, фартух, шарф, ранець.
  • Співати + пісню, мелодію, оповідання.
  • Ставити + хату, палатку, крісло, зошити.
  • Запишемо деякі словосполучення. Ходити в школу, їсти морозиво, одягати шарф, співати пісню, ставити крісло.
  1.               Вправа 3.
  •                   Зверніть увагу на вправу 3. Запишемо вірш та знайдемо в ньому усі частини мови, які ми вивчили. Підкреслимо їх. Іменники – однією лінією, прикметники – хвилястою, дієслова – двома прямими лініями.

Літо починається

Жайворонок в небі в’ється,

ясне сонечко сміється

і легка, немов пір’їнка,

десь розтанула хмаринка.

Ані вітру, ані туч.

Сонця золотий обруч

у воді купається.

А на хвилях

на грайливих

промені гойдаються,

жайворонок в вишині щось наспівує мені.

V. Заключна частина.

  1.               Підсумок уроку.
  •                   Про яку частину мови ми сьогодні вели розмову? (Дієслово)
  •                   Що вказують дієслова? (Дію предмета)
  •                   На які питання воно відповідає? (Що робить?, що роблять?, що робити?, що зробити?)
  •                   Як підкеслюються дієслова? (Двома прямими лініями)
  1.               Домашнє завдання.

с. 90 вправа 9.

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
2468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку