Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Частини мови». Робота в зошитах. Перевірка предметних компетентностей.
Мета: навчати учнів складати розповідь за ілюстрацією; формувати вміння відповідати на питання повною відповіддю; розвивати зв’язне мовлення учнів, формувати вміння будувати логічні висловлювання; активізувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, інтерес до матеріалу, що вивчається.
Обладнання. Компю’тер, мультимедійна дошка, презентація, відеоролик, плакати.
Хід уроку
1.1. Демострація букви.
1.2. Пояснення з яких елементів вона складається.
1.3. Письмо у зошиті.
1.4. Робота з реченням.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
— Сьогодні ми будемо виконувати завдання в друкованому зошиті.
IV. Робота над матеріалом уроку.
1. Робота за ілюстраціями
— Розгляньте малюнки на сторінці 12.
— Що тут зображено?
2. Робота над завданнями.
1) Завдання 1.
- Знайдіть на малюнку предмети, назви яких відповідають на подані питання( хто? Що?) Запишіть їх. (Хто: хлопчик, дівчинка, собака, кіт; Що: дім, квіти, сонце, пляшка, дерево)
2) Завдання 2.
- Придумайте клички тваринам, зображеним на малюнку. Запишіть їх. (Шарик, Пончик, Сніжок, Пума)
3) Завдання 3.
- Запишіть дієслова, якими можна розказати, що робить кожна зображена на малюнку дитина для свого улюбленця. (Грається, дресирує, годує, напуває)
4) Завдання 4.
- Опишіть зображеного на малюнку котика, використовуючи слова, протилежні за значенням до поданих у довідці. ( Котик білий, гарненький, лагідний.)
Фізкультхвилинка
5) Завдання 5.
- Підкресліть слова, близькі за значенням до назви тварин, яку дресирує хлопчик. (Собака, тварина, пес, цуцик)
6) Завдання 6.
- Користуючись малюнком, запишіть по одному слову в кожну колонку таблиці. (Іменник: собака; Прикметник: рудий; Дієслово: грається;)
7) Завдання 7.
- Запишіть слово – назву предметів, яких на малюнку багато. Зміни це слово так, щоб воно означало один предмет. ( Багато: квіти, вікна; Один: квітка, вікно;)
8) Завдання 8.
- Користуючись малюнком, утворіть і запишіть сполучення слів за поданими питаннями. ( Хлопчик веселий)
9) Завдання 9.
- Користуючись малюнком, уставить пропущене слово. Напишіть над ним, до якої частини мови воно належить. (Зацвіли рожеві жоржини.)
10) Завдання 10.
- Доповніть речення за поданими питаннями, користуючись малюнком. (Світить яскраве сонечко.)
11) Завдання 11.
- Складіть і запишіть два речення за малюнком, використовуючи службові слова. (Надворі діти граються з тваринами. На клумбі зацвіли рожеві жоржини.)
V. Підсумок уроку.
— Що робили на уроці?
— Які частин мови згадали?