Самоперевірка. Вправа 1 Друзі (хто?) прийшли (що зробили?) в парк (куди?).1) Назви́ слово, до якого не можна поставити питання. Прийменник в2) Які слова воно зв'язує? Прийшли в парк (дієслово й іменник, найчастіше прийменники зв’язують іменники з іншими самостійними частинами мови)3) Перевір, чи буде речення зрозумілим без цього слова. Слова «Друзі прийшли парк» не утворюють речення, бо не виражається закінчена думка, оскільки слова не пов’язані між собою граматично (за допомогою закінчення, службового слова).4) Для чого служить це слово? Для зв'язку слів у реченні, щоб воно виражало закінчену думку
Вправа 5 Виписали прийменники разом із іменниками, що з ними зв'язані: у ліс, під кущем, біля річки, до городу, по саду. Вправа 4 У ліс Незнайко увійшов — під кущем грибів знайшов. Біля річки посидів — наловив собі йоржів. До городу завітав — стиглу моркву накопав. А по саду походив — яблук з яблуні струсив.
1. Плутанка викликає радісний настрій. За струмком дзюрчить село. Небо в сонечку зійшло. Вистрибнув на півня пліт. Кукурікнув сірий кіт. Квітка сіла на бджолу. Дуб старий спиляв пилу. (В. Шаройко) За селом дзюрчить струмок. У небі сонечко зійшло. Півень вистрибнув на пліт. Замурчав сірий кіт. Бджола сіла на квітку. Пила спиляла старий дуб.
https://video.novashkola.ua/2-klas/ukrayinska-mova-2-klas/urok-30/У нас в гостях –Мовка і Суржик Суржик знову проводить у Мовознавії свої експеременти. Цього разу він вирішив поділити усі слова на важливі та неважливі. Мудра Мова спробує йому пояснити, що кожне слово відіграє у реченні свою роль і є необхідним. Для цього вона познайомить тебе і Суржика із “словами-зв`язківцями”, які служать у Мовознавії.
Суржик знову проводить у Мовознавії свої експеременти. Цього разу він вирішив поділити усі слова на важливі та неважливі. Мудра Мова спробує йому пояснити, що кожне слово відіграє у реченні свою роль і є необхідним. Для цього вона познайомить тебе і Суржика із “словами-зв`язківцями”, які служать у Мовознавії. https://video.novashkola.ua/2-klas/ukrayinska-mova-2-klas/urok-30/