Урок 29
Тема: Розрізняю cлова, які відповідають на питання Хто? Що? (іменники)
Мета: навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; поглиблювати знання учнів про слова — назви предметів; розвивати вміння ставити питання до слів; виховувати працелюбність.
Хід уроку
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Слухання вірша
Книжка, дошка, кабінет, Печиво, повидло, мед, Чоботи, штани, кашкет, Мотоцикл, велосипед — |
Знайте, діти, наперед: Кожен з них — це є предмет. Тож хто це і що це — вже не секрет. Ім’я своє і назву має кожен предмет. |
— На які питання відповідають слова — назви предметів?
— Пограємо в гру «Слово називай — питання швидко став». Я показуватиму малюнок, а ви називайте його і ставте питання.
Учитель демонструє малюнки: моряк, береза, корабель, білка, автомобіль, учитель, ведмідь, зайчик, пірамідка, школа.
Назви людей і тварин відповідають на питання хто?.
Назви всіх інших предметів відповідають на питання що?
1. Каліграфічна хвилинка
Лл ли ло лу ля ця лисиця
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її... (лисиця).
— На яке питання відповідає слово лисиця?
— Поділіть це слово на склади, назвіть у ньому звуки.
2. Графічно-словниковий диктант.
(показ малюнків на презентації, діти записують назви словами)
- Уважно дивимось на малюнок і записуємо відповідне слово.
3. Слухання вірша
Книжка, дошка, кабінет, Печиво, повидло, мед, Чоботи, штани, кашкет, Мотоцикл, велосипед — |
Знайте, діти, наперед: Кожен з них — це є предмет. Тож хто це і що це — вже не секрет. Ім’я своє і назву має кожен предмет. |
— На які питання відповідають слова — назви предметів?
— Пограємо в гру «Слово називай — питання швидко став». Я показуватиму малюнок, а ви називайте його і ставте питання.
Учитель демонструє малюнки: моряк, береза, корабель, білка, автомобіль, учитель, ведмідь, зайчик, пірамідка, школа.
Слова-назви людей і тварин відповідають на питання хто?.
Слова -назви всіх інших предметів відповідають на питання що?
1. Слухання вірша
Книжка, дошка, кабінет, Печиво, повидло, мед, Чоботи, штани, кашкет, Мотоцикл, велосипед — |
Знайте, діти, наперед: Кожен з них — це є предмет. Тож хто це і що це — вже не секрет. Ім’я своє і назву має кожен предмет. |
— На які питання відповідають слова — назви предметів?
— Пограємо в гру «Слово називай — питання швидко став». Я показуватиму малюнок, а ви називайте його і ставте питання.
Учитель демонструє малюнки: моряк, береза, корабель, білка, автомобіль, учитель, ведмідь, зайчик, пірамідка, школа.
Слова-назви людей і тварин відповідають на питання хто?.
Слова -назви всіх інших предметів відповідають на питання що?
2. Робота за підручником (с. 50)
а)Робота з правилом
б)Гра «Хто? Що?»
В перший стовпчик обираємо слова, які відповідають на питання хто?, в другий — що?.
моряк, береза, корабель, білка, автомобіль, учитель, ведмідь, зайчик, пірамідка, школа.
в)гра «Добери слово» (презентація)
3. Фізкультхвилинка
4. Закріплення вивченого матеріалу
а) Вправа 8с.50
Записати слова, відповідаючи на запитання Хто ти?(презентація)
б) Гра «Знайди помилку»(презентація)
в) Вправа 11с.51
— До слів, які відповідають на питання хто?, доберіть за зразком слова, які відповідають на питання що?.
Хто? Що?
Скрипаль скрипка
Кобзар
Гітаристка
Бандуристка
барабанщик
г). Гра «Хто у кого?»
У качки (хто?) У курки (хто?) У вівці (хто?) |
У кози (хто?) У корови (хто?) У свині (хто?) |
Слова для довідки: курча, теля, ягня, порося, козеня, каченя.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— На які питання відповідають слова, що означають назви предметів?
— Які питання ставимо до назв людей і тварин?
— На які питання відповідають слова — назви всіх інших предметів?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 50, вправа 9; вивчити правило (с. 50).