Урок "Розрізняю власні та загальні назви"

Про матеріал

Тема. Розрізняю слова, які є загальними та власними назвами.

Мета: вчити розпізнавати слова, які відповідають на запитання Хто? Що?, вчити розрізняти слова, які є загальними та власними назвами, продовжити розвивати вміння аналізувати звуко-буквенний аналіз слова; формувати і розвивати навичку письма; розвивати мислення; збагачувати словниковий запас учня; виховувати патріотизм, наполегливість, толерантне ставлення до однокласників.

Перегляд файлу

Тема. Розрізняю слова, які є загальними та власними  назвами.

Мета: вчити розпізнавати слова, які відповідають на запитання Хто? Що?, вчити розрізняти слова, які є загальними та власними назвами, продовжити розвивати вміння аналізувати звуко-буквенний аналіз слова; формувати і розвивати навичку письма; розвивати мислення; збагачувати словниковий запас учня; виховувати  патріотизм, наполегливість, толерантне ставлення до однокласників.

Обладнання: зошит з друкованою основою, картки завдання, гра «Хто? Що?», відеоконтент «Іменники», прищіпки.

Компетентності: здатність спілкуватися рідною мовою,  інноваційність, соціальна, культурна, наскрізні вміння (читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно, здатність співпрацювати з іншими).

Очікувані результати: учень пише розбірливо, досліджує лексичне значення слова, розрізняє  слова, які відповідають на питання Хто? Що?, розрізняє слова, які мають власні та загальні назви.

Клас: 2 клас.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Зз   єц   зь  за   єць     заєць

Словникова робота: заєць. (значення слова)

Читання і обговорення вірша с.136

  1. Вправа «Незакінчене речення».
  • В українській мові є слова – назви предметів. Вони відповідають ….. . Це …
  • Слова можуть мати значення:  ….
  1. Слова – назви людей і тварин відповідають на питання ….
  2. Слова – назви інших предметів відповідають на питання…
  3. Усне опитування Впр. 11 с.51

Кобза, скрипка, гітара, бандура, барабан – це….

  1. Гра «Хто? Що?» ( використання прищіпок)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

-         Перегляньте відео і ви дізнаєтеся про що ми будемо говорити на уроці.  (Перегляд відеоконтесту «Іменник»).

-         Про які слова ви дізналися?

-         Отже, сьогодні ми знову будемо знову працювати з іменниками. Протягом уроку ми будемо працювати зі словами, які є загальними назвами та словами, які є власними назвами.

-         А щоб краще нам запам’ятати ми будемо…..  (Діти продовжують речення)

ІV.  Опрацювання нового матеріалу.

  1. Спостереження за мовним матеріалом. Запис слів за алфавітом.

                  Слава, Галина, Борис, Одеса, Рівне.

                 річка, озеро, автобус, дівчинка, тато.

 

-         Який висновок ми можемо зробити?

В українській мові є слова- загальні назви, які пишуться з малої букви, і є слова- власні назви, які пишуться з великої літери.

 

  1. Робота над правилом. Діти читають правило. Читання для себе.

-         Які є в українській мові слова? Як пишуться загальні назви? Як пишуться власні назви? Додай свої слова.

  1. Первинне сприймання матеріалу.

Робота в парах. Робота за підручником С.52 впр.12 – письмово. Взаємоперевірка.

Фізкультхвилинка

VІ.  Узагальнення і систематизація знань учнів.

  1.  Робота за підручником с.53 впр.13 - усно
  2.  Зорово-слуховий диктант.

Наталя Руденко і Катруся Лісова – подруги. Дівчата часто ходять у бібліотеку. Вони читають книги Олени Пчілки, Лесі Українки, Михайла Коцюбинського.

V. Підсумок уроку.

Вправа «Інтерв’ю»

- З якими словами ми сьогодні працювали на уроці?

- На які питання вони відповідають? 

- До яких слів ми ставимо питання Хто?

 - До яких слів ми ставимо питання  Що?

- З якої літери ми пишемо загальні назви?

- З якої літери ми пишемо власні назви?

-         Наведіть приклади слів….

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 грудня 2023
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку