Урок "РОЗСЕЛЕННЯ СЛОВ'ЯНСЬКИХ ПЛЕМЕН НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. СУСІДИ СХІДНИХ СЛО'ЯН

Про матеріал
Мета: охарактеризувати становище слов'ян під час Великого переселення народів, утворення племінних союзів східних слов'ян на території України, роль міста Києва в утворенні держави східних слов'ян; визначати за картою територію розселення східних, західних і південних слов’ян, а також східнослов'янських племен, які проживали на території Русі-України; розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати, працювати з історичними джерелами; формувати навички самостійної роботи на уроці.
Перегляд файлу

ТЕМА. РОЗСЕЛЕННЯ СЛОВ'ЯНСЬКИХ ПЛЕМЕН НА ТЕРИТОРІЇ    УКРАЇНИ. СУСІДИ СХІДНИХ СЛО'ЯН

Мета: охарактеризувати становище слов'ян під час Великого переселення народів, утворення племінних союзів східних слов'ян на території України, роль міста Києва в утворенні держави східних слов'ян; визначати за картою територію розселення східних, західних і південних слов’ян, а також східнослов'янських племен, які проживали на території Русі-України; розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати, працювати з історичними джерелами; формувати навички самостійної роботи на уроці.

Тип уроку: вивчення нових знань та вмінь.

Обладнання: Історія України : підруч. для 7 класу ЗНЗ/ О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. – Х.: Вид-во «Ранок», 2020 ; атлас «Історія України. 7 клас», історична карта, ілюстрації до теми, відеоматеріали.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Повідомлення теми. Плану та мети уроку.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Завдання

  1. Яка визначна подія на межі стародавніх часів і середньовіччя об'єднує такі поняття: Європа, Центральна Азія, Скандинавія, гуни, готи, анти, слов'яни, варвари, авари, Дунай, Дністер, Дніпро, ІІІ – УІІ ст.? Дайте їй визначення.
  2. У чому полягали причини Великого переселення народів?
  3. Як відбувалося розселення слов’ян під час Великого переселення народів?

Робота з схемою «Три гілки слов’янства»

    Слухаючи розповідь учителя, учні повинні створювати схему

Слов’яни

 

                             Південні                                           Західні

                                                           Східні

(З’ясовують до якої групт слов’ян належать українці)

 

Робота з картою

«Східні слов'яни у УІІ – середині ІХ ст.. на території України»

  1. Ознайомтеся з легендою карти.
  2. Визначте межі розселення східнослов'янських племінних союзів. За допомогою карти визначте їх назви.
  3. Визначте за допомогою карти ті племінні союзи, що брали безпосередню участь в етногенезі українців, запишіть їх назви в зашити.

 

Робота з картою та підручником

    Опрацювати матеріал підручника(с.8  ) про території розселення східнослов'янських племен у межах України, позначити їх на контурних картах.

 

Повідомлення вчителя

Вчитель розповідає про заснування Києва з використання відеоматеріалу.

 

«Коло думок»

    Висловіть припущення про те, як склалися відносини слов'ян з сусідами.

 

Завдання

    Прочитайте матеріал підручника (с. 10-11 ) і скласти у зошиті схему сусідів слов'ян.

 

 

Пропонована схема

  «Метод Ривіна»

  Метод допомагає формувати уміння сприймати й опрацьовувати нову інформацію. Абзац – частина тексту до 12 рядків, яка  має завершену  думку і зміст якої можна передати одним реченням (до 10 слів).

    Учні читають інформацію в підручнику(с. 10, перший абзац) і виконують самостійно завдання.

  1. Передати зміст прочитаного одним реченням.
  2. Виокремити нові слова і словосполучення.
  3. Зачитати поняття, записати в зошит їх.

ІІІ. Рефлексія

ІУ. Домашнє завдання

    Прочитати  матеріал підручника , дати відповіді на запитання після §2, опрацювати документ на с. 12.

 

doc
Додав(-ла)
Пелих Антоніна
Додано
26 грудня 2022
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку