Урок "Розум, в якому все логічно, подібний до клинку, в якому все рухається вперед. Логічні задачі ".

Про матеріал
Мета поданого матеріалу:  навчити розв’язувати задачі підвищеної складності;  розвивати креативне мислення, пам’ять;  вчити долати труднощі при розв’язуванні нестандартних задач;  вчити відгадувати загадки, бо розв'язання задач тренує розум – розвиває логіку, швидкість мислення, кмітливість і винахідливість; загадки розширюють світогляд і розвивають спостережливість;  розвивати кмітливість, увагу, спостережливість,вміння робити висновки;  зацікавлювати робити досліди, маленькі відкриття;  розвивати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Тема: Розум, в якому все логічно, подібний до клинку, в якому все рухається вперед. Логічні задачі .       

Мета:

     навчити розв’язувати задачі підвищеної складності;

     розвивати креативне мислення, пам’ять;

     вчити долати труднощі при розв’язуванні нестандартних задач;

     вчити відгадувати загадки, бо розв'язання задач тренує розум – розвиває логіку, швидкість мислення, кмітливість і винахідливість; загадки розширюють світогляд і розвивають спостережливість;

     розвивати кмітливість, увагу, спостережливість,вміння робити висновки;

     зацікавлювати робити досліди, маленькі відкриття;

     розвивати інтерес до математики.

Хід заняття

Завдання 1

Сума та добуток п’яти натуральних чисел дорівнюють 10. Знайти ці числа.

Завдання 2   Знайди «зайве» слово в рядку. Поясни, чому  воно «зайве».

  1.      Кіт, миша, стіл, сорока, риба.
  2.      Білка, заєць, лисиця, рак, вовк.
  3.      Струмок, струмочок, струм.
  4.      Співає, слухає, спів, йде, крокує.
  5.      Будинок, будити, побудував, будова, будівництво.
  6.      Вишиває,малює, грає, бурхливі, читає.

Завдання 3  Логічні загадки

  • З якого крана не можна помити руки? (З будівельного).
  • Який годинник показує правильний час лише двічі на добу? (Зламаний, який зупинився).
  • Летіли качки: одна попереду і дві позаду, одна позаду і дві попереду, одна між двома та три в ряд. Скільки всього летіло качок? (3).
  • Горять великий будинок і маленький. Який будинок гаситиме поліція? (Жоден, поліція пожежі не гасить).
  • Скільки та які місяці мають по 28 днів? (Всі 12 місяців).
  • Чому складні загадки небезпечні для голови? (Тому що доводиться ламати над ними голову).
  • На гілці сидить ворона. Що треба зробити, щоб відпиляти гілку, не потривоживши її? (Дочекатися, поки ворона полетить).
  • Чим більше з неї береш, тим більшою вона стає. (Яма).
  • У клітці 3 папуги. Троє дівчат попросили дати їм по одному папузі. Кожній дівчинці дали папугу. І все ж у клітці залишився один папуга. Як так вийшло? (Одній дівчинці дали папугу разом із кліткою).
  • Хто може підняти й пересунути коня і слона? (Шахіст).
  • В саду ростуть берези. На кожній із них по 5 великих гілок. На кожній великій гілці по 10 маленьких гілочок, а на кожній маленькій гілочці – по 1 яблуку. Скільки яблук росте на цьому дереві? (Яблука на березах не ростуть).
  • Електричка їде на схід зі швидкістю 80 км/годину. В який бік летить дим? (Якщо немає пожежі, електрички не димлять).
  • На аркуші паперу написано число 86. Як збільшити це число на 12, нічого не закреслюючи і не дописуючи? (Перевернувши листок, побачите 98).
  • Якою рукою потрібно розмішувати чай? (Чай потрібно розмішувати ложкою, а не рукою).
  • Що станеться з білою хустинкою, якщо її опустити в Червоне море? (Намокне).
  • Як кота перетворити на кита? (Замінити букву "о" на "и").
  • У морі плавало п'ять кораблів. Два кораблі пристали до берега. Скільки кораблів у морі? (5 кораблів).
  • Дві подружки грали в теніс 2 години. Скільки годин грала кожна з них? (Дві години вони грали одночасно).
  • Яке слово у словнику написано неправильно? (Це слово "неправильно").
  • Що стане краще, якщо його потоптати? (Стежина).
  • Куди я, туди й вона. (Тінь).
  • Можу зробити двох людей з одного. Що я є? (Дзеркало).
  • Я поводжуся, як тигр, я маю вигляд, як тигр, але я не тигр. Хто я? (Тигреня).

Задача 4       В коробках іграшки: жирафи та страуси. Скільки жирафів і скільки страусів в одній коробці, якщо всього у страусів і жирафів разом 30 очей та 44 ноги?

Задача 5  Галина, Маринка і Олеся прийшли на свято в різнокольорових сукнях:червоній,жовтій і синій. Галя була не в жовтій, Маринка була не в жовтій і не в червоній. В яких сукнях прийшли дівчатка?

Задача 6    Оксанка і Людмила відгадували числа. Оксана задумала число, додала до нього 4, помножила результат на 4, потім відняла 4,результат поділила на 4. Після цих дій вона одержала число 15. Людмила трішки подумала і назвала задумане Оксаною спочатку число. Яке число задумала Оксана?

Відповіді

Завдання 1   Число 10 можна представити як добуток чисел 1 і 10 або 2 і 5. Але за умовою множників 5. Тоді можна розглянути добуток 1*1*1*1*10 або 1*1*1*2*5. Перший добуток не підходить, тому що 1+1+1+1+10=14, що суперечить умові. Добуток 1*1*1*2*5 підходить, бо 1+1+1+2+5=10.    Відповідь: 1;1;1;2;5.

Завдання 2   «Зайве» слово в рядку:

  1.      Стіл, бо це неістота, всі останні –істоти.
  2.      Рак, бо він живе у воді, а інші звірі – в лісі.
  3.      Струм, хоч має однаковий корінь з поданими  словами, але різне лексичне значення. Тому струм і струмок не спільнокореневі слова.
  4.      Спів, бо це іменник, всі інші слова – це дієслова.
  5.      Будити, має інше лексичне значення, тому не є спільнокореневим до інших слів.
  6.      Бурхливі, бо це прикметник, а всі інші –дієслова.

Завдання 3   Відповіді дивись  вище, де логічні загадки.

Задача 4    Міркуємо так: у жирафа та страуса по одній парі очей.  А всіх очей за умовою 30. Тому 30:2=15(осіб). У жирафа 4 ноги, у страуса -2. Разом у них 6 ніг. Отже, можемо 44:6=7(ост.2). Звідки робимо висновок, що жирафів 7 осіб, а страусів -  8.

Перевірка: 7*4+8*2=44(ноги) та 7+8=15 (осіб),  15*2(ока)=30 (очей).

Задача 5       Побудуємо таблицю:

 

Червона сукня

Жовта сукня

Синя сукня

Галина

+

-

-

Маринка

-

-

+

Олеся

-

+

-

Відповідь: Галина у червоній сукні, Олеся –у  жовтій, Маринка –у синій сукні.

Задача 6

 Оксана задумала число 12. Розв'язувати задачу потрібно З КІНЦЯ. До ділення на 4 число було у чотири рази більшим, тобто було число 15*4=60. Тоді до віднімання було число 60+4=64. А отже, до множення було число 64:4=16. І нарешті, до дії додавання спочатку було число 16-4=12.

            

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку