Урок "Розв’язання задач. Знайомство з коротким записом."

Про матеріал
Мета уроку: закріпити уміння розв’язувати задачі на знаходження різниці і суми двох доданків; продовжувати формувати вміння заходити опорні слова в тексті задачі і на основі їх будувати хід розв’язання; розвивати логічне мислення, активізувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість, бажання учитися, дбайливе й гуманне відношення до природи, один до одного. Обладнання: макет дерева, малюнки весняних квітів, музична терапія «Голоси птахів», «Звуки лісу», пісня «Голубий вагон», картки з цифрами, гнізда з пташенятами (макети).
Перегляд файлу

Тема уроку. Розв’язання задач. Знайомство з коротким записом.

Мета уроку: закріпити уміння розв’язувати задачі на знаходження різниці і суми двох доданків; продовжувати формувати вміння заходити опорні слова в тексті задачі і на основі їх будувати хід розв’язання; розвивати логічне мислення, активізувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість, бажання учитися, дбайливе й гуманне відношення  до природи, один до одного.

Обладнання: макет дерева, малюнки весняних квітів, музична терапія «Голоси птахів», «Звуки лісу»,  пісня «Голубий вагон», картки з цифрами, гнізда з пташенятами (макети).

 

Хід уроку

І. Духовно-естетичний етап

1. Слово тренера.

Починаємо наш урок. Оцінимо свій настрій. Перед вами картки з цифрами «1, 2, 3». Виберіть одну з них.

1. Пасивність – нічого не хочу робити.

2. Золота серединка – і хочу й не хочу працювати.

3. Активність – хочу працювати, пізнавати нове.

На початку уроку домінує емоційний настрій – число ____. 

2. Діти, на минулих уроках ми з вами вивчили, як вітають один одного в Японії, а сьогодні привітаємось по-ягуарськи – це плем’я, яке живе в Африці.

Доторкніться вказівним пальцем правої руки до кінчика носа сусіда.

А тепер:

Сіли діти, підтягнулись,

Один  одному посміхнулись.

На урок увагу, активність  візьміть,

Сядьте рівненько,

Рахувати почніть.

ІІ. Установчо-емоційний етап.

1. Усна лічба.

а) «Колові» приклади. Гра «Склади потяг».

Розташуйте вагони таким чином, щоб відповідь кожного з прикладів указував на перший компонент наступного приклада.

1 + 8  3 + 4  10 – 2  4 – 3  

7+ 3  9 – 6   8 – 4

- На цьому потязі ми відправимось у подорож, а для цього треба гарно рахувати.

б) Гра «Паровозик»

Проміжні відповіді показуйте на картках.

4 + 4 – 3 + 0 + 2 = 7

1) Які уявлення у вас виникають з цим числом?

- Назвіть склад числа 7;

- Якою властивістю користуєтеся, коли говорите 6 і 1, 1 і 6.

в) Хвилинка каліграфії

ІІІ. Проблемно-пошуковий етап

- Всі ми відправляємося у путь-дорогу. (Перший куплет пісні «Голубий вагон»).

Поїзд зупинився і по вузенькій стежці ми підійшли до лісу. А там надпис на стовпі.

Багато лісу – не губи,

Мало лісу – бережи,

Немає лісу – посади.

- Що ви зрозуміли з цього прислів’я? (Ліс треба берегти).

2. Звучить музика «Спів птахів»

- Щось у лісі неспокійно. Це птахи так стривожено кричать. Вночі був сильний вітер і гнізда впали на землю.

- Що будемо робити? (Будемо їх рятувати).

- А чому? Вони маленькі, беззахисні, їх можуть з’їсти звірі.  Треба розв’язати приклади і причепити гнізда на дерево, щоб вони не попадали.

3. Робота в парах

10 – 9  8 – 2   3 + 1

5 + 4   7 + 2   10 – 1

Якщо правильно розв’яжете, врятуєте пташенят та прочитаєте зашифроване слово. (Задача).

 

ч а в г Б з к л д н

4 9 3 2 5 1 7 8 6 0

 

- Скільки пташенят ми врятували?

- Яке слово вийшло?

- Що таке задача?

- Підемо далі лісом. Йшли ми, йшли і прийшли на яскраву галявинку.

- Що на ній росте? (Квіти)

- Які?

- А які весняні квіти ще можуть тут рости?

- До якої частини природи вони належать?

- Доведіть, що квіти – частина живої природи.

- Діти, а квіти нам щось шепочуть. Як ви думаєте, а що саме?

Не зривайте квіти, не вбивайте,

Життя одне – не віднімайте,

Воно дано їм, як і нам,

Радіти сонцю і вітрам.

- З ким можна порівняти квіти? (З нами – маленькими дітьми).

- А як ви себе почуваєте, коли вас ображають, обзивають? (Щоб такого не траплялось, треба берегти один одного, не ображати слабшого, меншого.)

- Візьміть за руки товариша по парті і передайте йому свій імпульс добра.

IV. Оціночно-змістовий етап

1. Розв’язання задач.

а) Склади задачу про квіти на галявині.

4  та  5

- Яка схема підійде до цієї задачі 

б) Склади до цієї схеми задачу про квіти

- Лисички звертаються до вас із проханням

2. Фізхвилинка. «Звуки лісу».

На галявинці дві сестрички – дві пухнастенькі лисички.

Вранці рано умивались, рушничками витирались,

Ніжками тупали, ручками хлопали.

Вправо, вліво нахилялись, потім знову піднімались.

Ось здоров'я в чому секрет,

Усім друзям – фізкультпривіт! 

V. Контрольно-рефлексивний етап.

1. Робота за підручником стор.101

а) Завдання 3 (1).

 Прочитайте умову задачі.

- Про що в ній говориться?

- Назвіть опорні слова.

Було –

Подарувала –

Залишилося –

Якщо записати опорні слова і проставити біля них числа, то отримаємо короткий запис.

Умову задачі можна відобразити у вигляді схеми. (Знайдіть її).

- Яке із слів підказало дію?

- Розв’яжіть задачу. Назвіть відповідь.

б) Завдання 3 (2). Усно.

Прочитайте умову другої задачі.

- Назвіть опорні слова. Поставте числові дані.

- Яка із схем відповідає даній умові?

- Діти, ви любите брати з собою іграшки?

- Про які іграшки будемо говорити в задачі?

- Якою дією розв’яжемо задачу?

Запишіть розв’язання задачі. Назвіть відповідь.

- Всі ви любите грати, розважатися?

- А як себе правильно поводити в лісі?

- Чому?

Давайте послухаємо тишу.

2. Самостійна робота.

1 В – Задача 1, стор. 101.

2 В – Задача 2, стор. 101.

Деяким дітям пропонується схема умови задачі.

Порівняйте свої відповіді та запис на дошці.

VІ. Адаптаційно-перетворюючий етап.

 

Наш урок добігає кінця. Який у вас настрій? Покажіть картку? Домінує число

Спасибі вам за роботу.

Придумайте привітання нашого класу.

docx
Додав(-ла)
Сурган Наталія
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку