Математика 3 кас НУШ
Тема. Розв'язуємо прості рівняння.
Мета: формувати вміння розв’язувати прості рівняння і прості задачі за допомогою рівнянь; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; вміння порівнювати математичні вирази способом обчислення їх значень; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати спостережливість, любов до предмета.
Формувати ключові компетентності:
- компетентність уміння вчитися:
виконувати розумові операції й практичні дії;
- загальнокультурна компетентність:
культура міжособистісних відносин;
уміння здобувати нові знання на основі наявних;
уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;
уміння долати труднощі
Обладнання: картки, опорні схеми, цеглинки лего.
Хід уроку
І. Організація класу
Привітання
Проспівав дзвінок –
Починається урок.
З ласки,
Маминої казки,
З щирого старання,
Цікавого навчання
Клас готовий працювати? (так)
Додавати й віднімати, (так)
Числа й вирази рівняти, (так)
Вчасно руку піднімати, (так)
Щоб складну задачу розв’язати. (так)
Вправа «Побажай успіху!»
Проблемне запитання + зв’язок з життям
Актуалізація знань
Гра «Перевір товариша».
• Білка моркву посадила,
Штук шістнадцять там вродило.
П'ять зайців по три зірвали.
Скільки білочці зосталось? (16-(3 х 5))
• Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7x7)
3.Хвилина каліграфії
- Записати числа, що не діляться на 4.
12, 14, 15, 20, 21, 26, 28, 30, 36.
Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Шифрувальник» (робота в парах)
89 23 79 66 10 66 66 10 89 – 49 – 30 я 65 + 11 + 13 р 55 + 33 – 22 н 28 + 28 – 33 і 64 – 23 + 38 в
|
(учні розв’язують приклади та отримують кодове слово – рівняння)
Повідомлення теми і мети уроку
Сприймання і усвідомлення матеріалу
Підготовча робота
Пояснення вчителя
Ознайомлення з алгоритмом розв'язання рівняння
Первинне закріплення
Фронтальна робота біля дошки
80:Х=10 45+у=90 88-Х=41
Робота в малих групах (по3-4 учня)
Розв’яжи рівняння, дібравши їх корені з поданих чисел. 6,7,9,32. 45:b =5 y+ 7=13 k:4=8 9+y=16
|
Робота в групах (творче завдання)
- Скласти рівняння за схемою і розв’язати його. Однім учням дати ось такі картки, іншим завдання – знайти помилку в рівняннях.
3* x=31 X=31:3 X=7
K*5-35 K=35:5 K=7 |
Y+29=45 Y=45+29 Y=74
B*4=22 B=22:4 B=6 |
-Перевірка робіт учнів.
Фізкультхвилинка
Вправа « Збираємо цеглинки LEGO»
Ти цеглиночки збирай,
По порядку їх складай.
В полі жовтім зеленіє червона калина,
В синім небі пропливає голуба хмарина.
А оранжевий візьми
Просто зверху поклади.
Узагальнення і систематизація знань.
-Разом із сусідом по парті,склади та розв’яжи рівняння за текстом задач із записом у зошит.
Довжина тіла тюленя- самця – 30 дм. Самка менша від самця. Яка довжина тіла самки ,якщо різниця між їхніми довжинами – 4дм?
|
Скільки рибин утекло від тюленя, якщо він упіймав 15 рибин ,а вдалося з’їсти лише 9?
|
Маса новонародженого тюленя становить 25 кг. Скільки кг набрало дитинча тюленя, якщо через певний час його маса становить 52 кг? |
Наприкінці осені тюлені роблять продушини в кризі, через які дихають усю зиму. Першого дня тюлені зробили 8 продушин. Скільки продуши вони зробили другого дня, якщо всього за два дні ними було зроблено 13 продушин?
|
Розв'язування рівнянь –С.р.
3 • х =27 16 : х =2 х : 3 = 6
24 : х =8 х•2 = 18 х : 2 =4
Завдання з логічним навантаженням (за часом)
Підсумок уроку
3.Пояснення домашнього завдання