Урок 4 Розв'язуємо складені задачі
Мета: пам'ятати як відрізняти складені від простих задач.
1. Вчитель видає кожному учню картку з двома виразами. Учень обчислює ці два вирази. А потім до дошки виходить хтось говорить результат одного вираза. Потім інший учень другого виразу. А всі інші перевіряють. Якщо є помилки виправляють у себе або у нього.
15-7+6-9+46-27+49=... (73) (Картки з виразами)
2. Учні відкривають зошити, і виконують завдання 5 ст.11
23•1=23 23:23=1
45:1=45 7•10=70
0•34=0
3. Учні порівнюють вирази не обчислюючи їх, №6 ст.11. Перед цим вчитель пояснює:
-Подивіться на вираз: 23 + 17 … 23 + 12, ми можемо цей вираз навіть не обчислювати щоб його порівняти, тому що ми бачимо, перші два доданки однакові, а другі доданки інші. В першій частинці вираза, 23 + 17, а в другій 23 + 12, тому ми можемо вже сказати сума в першій частинці буде більшою, ніж в другій, тому що 17 більше 12.
23+17>23+12 56-27>56-29
74-65<73-65 18+24<20+24
4. Ст.11 №4
3 1 4 2
46-8•4+56:7=22
1) 8•4=32
2) 56:7=8
3) 46-32=14
4) 14+8=22
4 1 3 2
27+(5•9-8•3)=40
1) 5•9=45
2) 8•3=24
3) 45-24=21
4) 21+13=34
5. Учні розглядають номер 1 ст.10
6. Учні розв'язують усно задачу 1, 2.
-Якого типу перша задача?; друга?
7. Учні розв’язують задачу 4.
Задача 2 (4)
В.-27км
|-9км
||-8км
|||-?км, решта від всього | і || дня
(Нагадую, нормальний короткий запис є в презентаціях які я викладаю)
Розв'язання
1) 9+8=17(км)-туристи пройшли першого та другого дня.
2) 27-17=10(км)
Відповідь: третього дня туристи пройшли 10 км
Домашнє завдання: розв’язати обернену до задачі 1 ст.8 обернену, розв’язати №5 ст.9 (2 стовпчик)
Задача 1
(обернена)
Дівч.-9 д.
Хл.-? д., на 7 б. д. ніж дівчаток
Розв'язання
1) 9+7=16(д.)
Відповідь: в похід вирушило 16 хлопчиків.
№5
42-36=6 93-66=27
29+45=74 67+27=94