Урок "Розв'язування прямокутних трикутників"

Про матеріал
Матеріал уроку спрямований на розвиток предметної та ключових компетентностей учнів, зокрема усвідомлення взаємозв’язку математики та культури на прикладах із архітектури.
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування прямокутних трикутників

Мета: предметна компетентність: закріпити знання про тригонометричні функції гострого кута прямокутного трикутника,

навчитися знаходити невідомі елементи прямокутного трикутника по відомих двом його елементам,

застосовувати теоретичні знання для вирішення практичних завдань,

удосконалювати уміння застосовувати теорему Піфагора при розв’язуванні завдань.

ключові компетентності:

спілкування державною мовою — грамотно висловлюватися рідною мовою; коректно вживати в мовленні математичну термінологію;

математична компетентність — оперувати числовою інформацією; розв’язувати практичні задачі, інтерпретувати та оцінювати результати;

уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності (ставлення: зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності).

Обізнаність і самовираження у сфері культури -  усвідомлення взаємозв’язку математики та культури на прикладах з архітектури.

 

Тип уроку: урок розвитку компетентностей

 

Перебіг уроку

 

1. Організаційний етап уроку.

Привітання, налаштування на гарний настрій на уроці.

Девіз уроку: майбутнє залежить від того, що ти робиш сьогодні.

2. Перевірка домашнього завдання.

Проводиться самоперевірка або взаємоперевірка за зразком.

Усна робота з таблицею тригонометричних функцій гострих кутів.

3. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

- Як називаються сторони прямокутного трикутника?

- Що називається синусом гострого кута?

- Що називається косинусом гострого кута?

- Що називається тангенсом гострого кута?

- Сформулюйте теорему Піфагора.

- Що означає розв’язати прямокутний трикутник?

- За якими елементами можна розв’язати прямокутний трикутник?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Повідомлення теми та мети уроку. Цілепокладання.

Давайте визначимо, що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ?

5.  Розвиток компетентностей.

Колективне розв’язування задачі.

«Пізанська вежа»

  • Визначити кут нахилу вежі, якщо нам відома її висота – 56 м і те, що вершина вежі була відхилена на відстань приблизно 5 м від центру.
  • В утвореному прямокутному трикутнику знайти інші невідомі елементи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійне розв’язування задачі на вибір.

№725 (а) (за підручником Єршова А. П.) Розв’яжіть прямокутний трикутник за двома катетами а =, b = 6.

або №736 (за підручником Єршова А. П.)  Тінь від стовпа заввишки 11 м становить 4,4 м. Виразити у градусах висоту Сонця над горизонтом. В утвореному прямокутному трикутнику знайти інші невідомі елементи (додатково).

По завершенню проводиться самоперевірка за зразком, обговорення.

6. Рефлексивно – оцінюючий етап

Рефлексія.

Вправа  «Світлофор». За допомогою онллайн дошки Linoit.


 

Повідомлення домашнього завдання

Повторити параграф 21.

Виконати №726 (б) або  №737(за підручником Єршова А. П.) .

 

 

docx
Додано
5 березня 2022
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку