Урок. Розв'язування рівнянь. Математика 5 клас.

Про матеріал
Мета. Формувати вміння учнів розв’язувати рівняння. Розвивати мислення, увагу. Виховувати самостійність, вміння працювати в команді, в парі.
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування рівнянь.

Мета. Формувати вміння учнів розв’язувати рівняння. Розвивати мислення, увагу. Виховувати самостійність, вміння працювати в команді, в парі.

Обладнання. Індивідуальні картки, таблиці, різноколірні картки.

Тип уроку. Урок формування навичок і вмінь.

Форма проведення. Урок-гра з використанням інтерактивних вправ

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На сьогоднішній урок я підготувала для вас багато цікавого. Але для того,щоб ми могли злагоджено працювати, давайте пригадаємо над якою темою ви працювали на минулому уроці.

Вправа «Мікрофон»

-Що називається рівнянням?

-Що таке корінь рівняння?

-Що означає розв’язати рівняння?

-Знайти (усно) корінь рівняння:

Х+20=120,   12Х=24,   200:Х=10,   Х615=8,   Х-320=40,  245-Х=205.

На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо працювати над темою «рівняння». Будемо розв’язувати рівняння невідоме в яких виражене добутком, сумою, різницею або часткою. Вміння розв'язувати рівняння вам будуть потрібні при розв'зуванні задач, при написанні контрольної роботи та в старших классах.

« Не бійся, коли не можеш;

Страшно, коли не хочеться.»

Нехай цей вислів буде девізом сьогоднішнього уроку.

А завдання уроку спільними зусиллями довершити вислів:

« Ти можеш, він може, …!»

Довершити його ви зможете розгадавши кросворд (додаток 1). Право на розгадування слова з кросворду одержить той учень, який першим впорається із завданням на певному етапі уроку.

ІІІ. Самостійне виконання вправ під контролем вчителя.

Уявіть, що рівняння-це велике місто, в якому є різні будинки-більші, менші. В більші будинки ми будемо заходити групами або всі разом, в менші-парами або по одному. (У класі створюється три групи, обирається капітан кожної групи. Капітани одержують різноколірні картки для оцінювання роботи учнів на уроці.)

  1. Перший будинок. Вправа «Знайди помилку». (робота в групах)

Кожна група одержує завдання виправити помилки:

І група                  ІІ група               ІІІ група

Х+18=20,            60+Х=240,          20*60*0=300,      87+0=0,      12м>2кг.

Х=20+18,             Х=240+60,

Х=38.                     Х=300.

  1. Другий будинок.

Вправа «Знайди невідоме зменшуване, невідомий від’ємник.» (робота в парах)

В-І                                                                                      В-ІІ

Знайти невідоме зменшуване.          Знайти невідомий від’ємник.

Х-4=18,(6б.)                                                 22-Х=18,(6б.)

2Х-10=44,(9б.)                                             84-2Х=44,(9б.)

(2Х+4)-2=24(12б.)                                       75-(3Х+1)=50.(12б.)

Кожен  учень обирає завдання того рівня, яке йому під силу. Учні в парі пояснюють одини одному як знайти невідоме.

  1. Третій будинок.

Вправа  «Презентація».(робота в групах)

Кожна група одержує завдання розв’язати рівняння. Обговорюють в групі розв'язання рівняння. Один пояснює розв'язання іншим командам.

2(Х+25)-14=86,              (48-Х):4=9,              100:(3Х+1)=4.

  1. Четвертий будинок.

Вправа  «Спортивний зал».

Хвилина розвантаження .

  1. П’ятий будинок .

Вправа «Цікава задача» (Фронтальне опитування)

-     5+7 одинадцять чи  одинадцять?

-   Троє йшли –три гвіздки знайшли, ззаду четверо йдуть. Скільки гвіздків знайдуть?

-  Йшов Кіндрат у Ленінград, а назустріч йому троє хлоп’ят. У кожного в кошику кішка, у кожної кішки по троє кошенят, у кожного кошеняти по троє мишенят. Скільки кошенят і мишенят ніс Кіндрат у Ленінград?

- Скільки буде якщо помножити всі цифри?

6. Шостий будинок.

Вправа  «Будинок творчості».

Учні розказують казки про рівняння.

ІV. Узагальнення.

На початку уроку перед вами було поставлене завдання - доповнити вислів, розгадавши кросворд. Який вислів ми одержали?

«Ти можеш, він може, і я зможу !»

На наступному уроці ви зможете розв’язувати задачі складаючи рівняння.

«Не бійся, коли не можеш;

Страшно, коли не хочеться.»

V. Повідомлення домашнього завдання. Підсумок уроку.

& 15. Повторити правила. Вправа 732а, 733а.

Фронтальне опитування.

  1. Над виробленням яких навичок ми працювали на уроці?
  2. Що нового ви дізналися?
  3. Що сподобалось на уроці?
  4. Який із моментів уроку ви хотілиб провести ще раз?
  5. Ви покращили свої знання?
  6. Чи з'ясували ви для себе, що із вивченого потребує доопрацювання?
  7. Як ви оцінюєте свою особисту працю на уроці? (учні оцінюють себе, виставляють оцінки і приносять на підпис вчителю).

   Додаток 1.

  1. Яку дію слід виконати, щоб знайти невідомий доданок?
  2. Рівність, яка містить невідоме-…?
  3. Як називається число від якого віднімаємо?
  4. Результат додавання.
  5. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється в правильну рівність.
  6. Математична дія.
  7.    Результат множення.

в

і

д

н

і

м

а

н

н

я

 

р

і

в

н

я

н

н

я

 

 

з

м

е

н

ш

у

в

а

н

е

 

с

у

м

а

 

 

к

о

р

і

н

ь

 

м

н

о

ж

е

н

н

я

д

о

б

у

т

о

к

 

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку