Тема. Розв’язування рівнянь.
Мета. Формувати вміння учнів розв’язувати рівняння. Розвивати мислення, увагу. Виховувати самостійність, вміння працювати в команді, в парі.
Обладнання. Індивідуальні картки, таблиці, різноколірні картки.
Тип уроку. Урок формування навичок і вмінь.
Форма проведення. Урок-гра з використанням інтерактивних вправ
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
На сьогоднішній урок я підготувала для вас багато цікавого. Але для того,щоб ми могли злагоджено працювати, давайте пригадаємо над якою темою ви працювали на минулому уроці.
Вправа «Мікрофон»
-Що називається рівнянням?
-Що таке корінь рівняння?
-Що означає розв’язати рівняння?
-Знайти (усно) корінь рівняння:
Х+20=120, 12Х=24, 200:Х=10, Х615=8, Х-320=40, 245-Х=205.
На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо працювати над темою «рівняння». Будемо розв’язувати рівняння невідоме в яких виражене добутком, сумою, різницею або часткою. Вміння розв'язувати рівняння вам будуть потрібні при розв'зуванні задач, при написанні контрольної роботи та в старших классах.
« Не бійся, коли не можеш;
Страшно, коли не хочеться.»
Нехай цей вислів буде девізом сьогоднішнього уроку.
А завдання уроку спільними зусиллями довершити вислів:
« Ти можеш, він може, …!»
Довершити його ви зможете розгадавши кросворд (додаток 1). Право на розгадування слова з кросворду одержить той учень, який першим впорається із завданням на певному етапі уроку.
ІІІ. Самостійне виконання вправ під контролем вчителя.
Уявіть, що рівняння-це велике місто, в якому є різні будинки-більші, менші. В більші будинки ми будемо заходити групами або всі разом, в менші-парами або по одному. (У класі створюється три групи, обирається капітан кожної групи. Капітани одержують різноколірні картки для оцінювання роботи учнів на уроці.)
Кожна група одержує завдання виправити помилки:
І група ІІ група ІІІ група
Х+18=20, 60+Х=240, 20*60*0=300, 87+0=0, 12м>2кг.
Х=20+18, Х=240+60,
Х=38. Х=300.
Вправа «Знайди невідоме зменшуване, невідомий від’ємник.» (робота в парах)
В-І В-ІІ
Знайти невідоме зменшуване. Знайти невідомий від’ємник.
Х-4=18,(6б.) 22-Х=18,(6б.)
2Х-10=44,(9б.) 84-2Х=44,(9б.)
(2Х+4)-2=24(12б.) 75-(3Х+1)=50.(12б.)
Кожен учень обирає завдання того рівня, яке йому під силу. Учні в парі пояснюють одини одному як знайти невідоме.
Вправа «Презентація».(робота в групах)
Кожна група одержує завдання розв’язати рівняння. Обговорюють в групі розв'язання рівняння. Один пояснює розв'язання іншим командам.
2(Х+25)-14=86, (48-Х):4=9, 100:(3Х+1)=4.
Вправа «Спортивний зал».
Хвилина розвантаження .
Вправа «Цікава задача» (Фронтальне опитування)
- 5+7 одинадцять чи одинадцять?
- Троє йшли –три гвіздки знайшли, ззаду четверо йдуть. Скільки гвіздків знайдуть?
- Йшов Кіндрат у Ленінград, а назустріч йому троє хлоп’ят. У кожного в кошику кішка, у кожної кішки по троє кошенят, у кожного кошеняти по троє мишенят. Скільки кошенят і мишенят ніс Кіндрат у Ленінград?
- Скільки буде якщо помножити всі цифри?
6. Шостий будинок.
Вправа «Будинок творчості».
Учні розказують казки про рівняння.
ІV. Узагальнення.
На початку уроку перед вами було поставлене завдання - доповнити вислів, розгадавши кросворд. Який вислів ми одержали?
«Ти можеш, він може, і я зможу !»
На наступному уроці ви зможете розв’язувати задачі складаючи рівняння.
«Не бійся, коли не можеш;
Страшно, коли не хочеться.»
V. Повідомлення домашнього завдання. Підсумок уроку.
& 15. Повторити правила. Вправа 732а, 733а.
Фронтальне опитування.
Додаток 1.
в |
і |
д |
н |
і |
м |
а |
н |
н |
я |
|
|||
р |
і |
в |
н |
я |
н |
н |
я |
|
|||||
|
з |
м |
е |
н |
ш |
у |
в |
а |
н |
е |
|||
|
с |
у |
м |
а |
|
||||||||
|
к |
о |
р |
і |
н |
ь |
|
||||||
м |
н |
о |
ж |
е |
н |
н |
я |
||||||
д |
о |
б |
у |
т |
о |
к |
|||||||