Урок: Розв’язування розрахункових задач «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов»

Про матеріал
Розв’язування розрахункових задач «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов» з використанням інтерактивних вправ.
Перегляд файлу

Тема

Розв’язування розрахункових задач  «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов»

Мета

- Узагальнити та систематизувати знання про молярний об‘єм речовини;

- розвивати навички розв‘язування задач з використанням понять молярного об‘єму,  кількості речовини, маси та молярної маси; розвивати вміння аналізувати умови задач та знаходити раціональні шляхи розв‘язку;

- виховувати уміння співпрацювати у колективі; ввічливість, доброзичливість, працюючи в групах.

Обладнання та матеріали

Періодична система хімічних елементів Д. І. Мен­делєєва; картки з завданнями.

Тип уроку

Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.

Форми й методи

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм», «Ажурна пилка», бесіда, розповідь, самостійна робота, прийом «Взаємоперевірка»

 

Структура уроку

І.   Організаційний етап.

ІІ.   Повідомлення теми, мети, завдань уроку та мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Актуалізація опорних знань

ІV. Узагальнення й систематизація знань

V. Домашнє завдання.

VІ. Підбиття підсумків уроку

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Мозковий штурм

Які величини об’єднує закон Авогадро?

 

Розповідь учителя.

Так, Закон Авогадро зв’язує чотири величини: молярну масу, масу довільної кількості газу в грамах, кількість речовини, об’єм газу.

Якщо дві з цих чотирьох величин дано, інші дві можна обчислити.

Звідси випливає п’ять типів задач навички розв’язування яких ми повинні сьогодні закріпити.

Використовуючи технологію колективно–групового навчання «АЖУРНА ПИЛКА» учні будуть працювати в різних групах.

  • спочатку ви працюватимете в «домашній групі»;
  • потім в іншій групі ви будете виступати в ролі «експертів» з питання, над яким ви працювали в «домашній» групі, та отримаєте інформацію від представників інших груп;
  • в останній частині заняття ви знову повернетесь в свою «домашню» групу для того, щоб поділитися тією новою інформацією, яку вам надали учасники інших груп.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

  1. Що таке молярний об‘єм газу?
  2. Сформулювати закон Авогадро.
  3. Чому дорівнює молярний об‘єм газу за нормальних умов?
  4. Які умови називають нормальними?

 

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Учні класу поділяються на «домашні» групи та розв‘язують завдання..

Завдання для «домашніх» груп - 1:

1 група:

Розрахуйте кількість речовини 33,6 л азоту.

2 група:

Який об‘єм займуть 0,4 моль газу гідроген сульфіду (H2S)?

3 група:

Яка  маса фосфор (V) оксиду відповідає кількості речовини 0,35 моль?

4 група:

Обчисліть  кількість речовини вуглекислого газу, що відповідає її масі 13.2 г.

5 група:

Скільки  молекул містить вуглекислий газ кількістю речовини 1,5 моль?

 

Завдання для «експертів»:.

1 група:

1. Обчисліть масу сульфур (ІV) оксиду кількістю речовини 0,15 моль.

2. Визначте, яку кількість речовини становить нітратна кислота масою 18,9 г.

3. Визначте число молекул і атомів, що містяться у фторі кількістю речовини 1,9 моль.

4.Обчисліть масу вуглекислого газу об’ємом 5,6 л (н.у.).

5. Який об’єм за н.у. займе кисень кількістю речовини 0,45 моль?

 

2 група:

1. Визначте, яку кількість речовини становить сульфатна кислота масою 490 г.

2. Обчисліть масу фосфор (V) оксиду кількістю речовини 1,5 моль.

3. Визначте число молекул і атомів, що містяться у хлорі кількістю речовини 2,9 моль.

4. Обчисліть масу кисню об’ємом 2,8 л (н.у.).

5. Який об’єм за н.у. займе карбон (ІІ) оксид кількістю речовини 0,85 моль?

 

3 група:

1. Визначте, яку кількість речовини становить алюміній оксид  масою 306 г.

2. Визначити число молекул і атомів, що містяться у кисні кількістю речовини 23,3 моль.

3. Обчисліть масу водню об’ємом 11,2 л (н.у.).

4. Який об’єм за н.у. займе кисень кількістю речовини 0,3 моль?

5. Обчисліть масу магній оксиду кількістю речовини 0,95 моль.

 

4 група:

1. Визначте, яку кількість речовини становить кальцій оксид масою 9,49 г.

2. Обчисліть масу манган (ІV) оксиду кількістю речовини 21,5 моль.

3. Обчисліть масу нітроген (ІІ) оксиду об’ємом 28 л (н.у.).

4. Який об’єм за н.у. займе карбон (ІІ) оксид кількістю речовини 8, 95 моль?

5. Визначити, у якій кількості речовини кисню міститься 3,01∙1023 молекул.

 

5 група:

1. Обчисліть масу сульфур (VІ) оксиду кількістю речовини 1,5 моль.

2. Визначте, яку кількість речовини становить нітроген (І) оксид масою 189 г.

3. Визначте число молекул і атомів, що містяться у йоді кількістю речовини 4,9 моль.

4.Обчисліть масу карбон (ІІ) оксиду об’ємом 15,6 л (н.у.).

5. Який об’єм за н.у. займе водень кількістю речовини 4,5 моль?

Завдання для «домашніх» груп – 2:

 

 

Молярна маса

Маса газу

Кількість речовини

Об’єм газу

1 група

З2

?

?

16

2 група

44

90

?

?

3 група

30

?

5,7

?

4 група

?

4

?

3,2

5 група

?

8

10

?

 

Самостійна робота:

І варіант

1. Скільки моль становить 1,12 л кисню?

2. Яка молярна  маса газу, що займає 1,4 л (н.у.), має масу 4 г?

3. Обчисліть скільки молекул міститься у: 44,5 л азоту?

 

ІІ варіант

1. Обчисліть молярну масу газу, 0,11 г якого за н.у. займає 0,056 л

2. Який об‘єм займе 0,01 моль кисню?

3. Обчисліть скільки молекул міститься у: 2,24 л азоту?

 

Учні обмінюються своїми роботами та перевіряють їх за зразками, які вирішили на дошці учні, що виконали роботу найшвидше.

 

V.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. §21 підручника [повторити].

2.Виконати завдання №158 №159*

 

VІ.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Чи комфортно працювати в групах?
  2. Які завдання викликали труднощі?
  3. Чи змогли ви набуті знання застосувати при виконанні самостійної роботи?

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
15 жовтня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку