Тема. Розв'язування тригонометричних рівнянь. 10 клас.
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про способи розв'язування тригонометричних рівнянь.
Виховувати самостійність мислення, толерантність до міркувань інших учнів, патріотизм, любов до Батьківщини.
Тип уроку. Урок систематизації та узагальнення знань.
Міжпредметні зв'язки: географія, література, історія.
Глупак Людмила Григорівна,
учитель математики
Білоцерківської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 5,
вища кваліфікаційна категорія,
«Учитель-методист»
Тема. Розв’язування тригонометричних рівнянь. 10 клас.
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про способи розв’язування тригонометричних рівнянь.
Розвивати вміння використовувати властивості тригонометричних функцій та тригонометричні формули для розв`язання вправ, творчу активність, логічне мислення; розвивати навички самостійної роботи з додатковою літературою.
Виховувати самостійність мислення, толерантність до міркувань інших учнів, зацікавленість темою, залучати до роботи в групі. Поставити перед учнями завдання пошукового та творчого характеру для всебічного вивчення даної теми.
Тип уроку. Урок систематизації та узагальнення знань.
Методи навчання, прийоми: опереджувальне завдання, робота в групах, словесні, наочні, практичні.
Основні терміни і поняття: тригонометричні функції синус, косинус, тангенс, котангенс; властивості функцій, тригонометричні формули, способи розв’язування тригонометричних рівнянь.
Міжпредметні зв’язки: географія, література, історія.
Наочність: презентація «Тригонометричні рівняння», карта України з контурами областей, ППЗ “Алгебра, 10”,
Технічні засоби навчання: комп`ютер, проектор, мультимедіа, програма Power Point.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Я хочу, щоб сьогоднішній наш урок ми розпочали з однієї дуже важливої справи. Вона нічого не вимагає, але багато дає. Вона збагачує тих, хто нею обдаровує. Вона триває мить, а в пам’яті залишається подеколи назавжди. Але й не можна купити, не можна випросити, не можна ні позичити, ні вкрасти, оскільки вона сама по собі ні на що не годиться, поки її не віддали. Я говорю про посмішку. Тому поділіться посмішкою одне з одним, посміхніться світу, і він посміхнеться вам!
ІІ. Оголошення теми уроку, постановка мети, мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Повторимо опорні факти, які ми вивчили за даний період.
Скласти тригонометричні формули (робота в парах).
Слайд 2
1 |
|
|
|
А |
2 |
|
|
|
Д |
3 |
|
|
|
У |
4 |
|
|
|
Ж |
5 |
|
|
|
А |
6 |
|
|
|
Р |
7 |
|
|
|
Ї |
8 |
|
|
|
Н |
9 |
|
|
|
К |
10 |
|
|
|
Р |
11 |
|
|
|
В |
12 |
|
|
|
А |
13 |
|
|
|
А |
14 |
|
|
|
Е |
Учні отримують відповідь: ДЕРЖАВА УКРАЇНА.
Слайд 3
Слайд 4
Кожен учень отримує область України.
Завдання: при правильному розв’язанні рівняння учень наклеює область на її відповідне місце на карті України. До кінця уроку потрібно зібрати карту України. Результат залежить від кожного.
ІV. Розв’язування тригонометричних рівнянь.
Будь-яка наука могла б пишатися такою історією, як історія математики, тому що вона менш за все історія помилок. Але мудрі люди кажуть “ Не помиляється той, хто нічого не робить” або “ На помилках вчаться”.
Слайд 5
Усно розв’язати рівняння
Слайд 6
Слайд 7
Слайди 8-10
Пояснити алгоритми розв’язування рівнянь
1) ,
2) ,
3) .
Слайд 11
V. Рефлексія
Слайд 12
Якщо ви не той, хто на вершині, це не значить, що ви той, хто внизу
Учні малюють в зошитах ескіз гори. Позначають своє місцезнаходження до вершини гори, яке відповідає рівню отриманих на уроці знань.
VI. Підсумок уроку
Повторення способів розв’язування тригонометричних рівнянь.
Результатом роботи на уроці є складена з областей карта України.
Фотозвіт уроку.
Формуємо карту України