Конспект уроку з геометрії 9 клас.
Тема уроку: « Розв’язування трикутників».
Мета уроку:
узагальнити знання учнів з теми: ” Розв’язування трикутників”, застосування здобутих знань у різних умовах; формувати вміння учнів у застосуванні знань розв’язування трикутників до розв’язування прикладних задач.
розвивати вміння аналізувати, систематизувати та порівнювати, мислення, навиків самостійної роботи на різних етапах уроку; розвивати у учнів інтерес до математики шляхом розв’язування прикладних задач, формувати зацікавленість у результатах спільної роботи.
виховувати охайність
Хід уроку.
І. Організаційний момент
II.Мотивація навчальної діяльності:
Трикутники в геометрії відіграють важливу роль. Вони найпростіші з усіх многокутників, тому ними порівняно легко користуватися. Навіть кожний многокутник можна розрізати на кілька трикутників.Розв’язати трикутник – це означає за кількома відомими його елементами знайти всі інші його елементи. Ще понад два тисячоліття тому було створено окрему науку про розв’язування трикутників – тригонометрію. Вона потрібна для того ,щоб виміряти відстані між об’єктами та розміри предметів ,до яких важко дістатися. (в океані, під землею, в космосі.)
В надрах землі є багато корисних копалин. Люди використовують іх. Але спочатку потрібно визначити як лежить пласт, під яким кутом, яка його довжина. Для цього в різних місцях землі роблять три свердловини , утворюється трикутник .Далі використовуючи різні значення трикутника знаходять те що потрібно і будують шахти.
Сьогодні на уроці ми розглянемо прикладні задачі, які можна моделювати за допомогою трикутників.
III.Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Актуалізація опорних знань
(відбувається у вигляді фронтальної бесіди)
Сформулюйте теорему косинусів
Поясніть як із формули знайти
Сформулювати теорему синусів
Як можна знайти радіус кола описаного навколо трикутника, у якому відомі сторони і протилежні кути?
Знаходження синусів, косинусів кутів.,користуючись таблицями Брадіса.
IV.Розв’язування задач
Робота в групах .
Учні об’єднуються в групи ( скорочений запис теореми синусів та теореми косинусів)
1 група. При будівництві залізниці потрібно на ділянці АВ прокласти тунель (мал. 1). За даними на малюнку поясніть, як знайти довжину і напрям тунелю. Обчисліть довжину тунелю.
2 група .Знайдіть відстань від точки А до недоступної точки , якщо АС=50м, кут САВ= , кут АСВ= (мал. 2)
Робота з підручником.
№469 . №502а , № 503 б
VI. Підбиття підсумків уроку
Запитання до класу
Що означає розв’язати трикутник?
Складіть план розв’язування трикутників, якщо задано:
а) сторону b і два кути ; б) дві сторони a і b та кут між ними .
VII. Домашнє завдання
Опрацювати п.15.Виконати №501 б,502 в