Урок "Усне додавання виду 38 + 52. Розв'язування задач на 2 дії"

Про матеріал

Тема. Усне додавання виду 38 + 52. Розв'язування задач на 2 дії

Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38 + 52; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати мислення, вміння формулювати висновки; виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (урок-подорож)

Обладнання: комп'ютер, мультимедійна презентація, завдання на картках, таблиці.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

-- Діти, до нас на урок завітали гості , привітайтеся, будь ласка. ( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)

Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці

Учитель. Подивились усі на мене,

Усміхнулися всі.

Хто готовий до роботи? (піднімають руки)

Бачу, ви всі молодці.

Як ми будемо працювати?

Учні. Дружно і активно.

Учитель. А у зошитах писати?

Діти. Охайно і красиво.

Учитель. Як же будете відповідати?

Діти. Швидко, точно, вміло.

Учитель. Тож часу не гаємо,

Учні. Беремося за діло.

Діти, з яким настроєм ви приступаєте до роботи? - Покажіть свій настрій виразом обличчя.

– У кінці уроку ми обов'язково порівняємо, чи змінився ваш настрій?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Я дуже хочу, щоб сьогодні ми провели цікавий і незвичайний урок. Ми з вами вирушаємо в морську подорож до країни Математики. На нашому шляху зустрічатимуться різні острови, на яких чекають нас різні завдання і де нам потрібні будуть не лише ваші знання, а й уважність. Перед нами план подорожі. А як ви думаєте, на чому ми будемо подорожувати? Звичайно, на ось цьому кораблі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань (контроль, корекція і закріплення знань).

- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в « бортовому журналі ». Молодці, підготували корабель, вирушаємо на острів Каліграфічний.

1. Каліграфічна хвилинка

37 50 42 10 26 8 50 53 99

- Доповніть цей ряд найбільшим двоцифровим числом.

- Запишіть ці числа в порядку спадання.

- Назвіть найменше двоцифрове число.

- Підкресліть число, в якому сума цифр дорівнює 8.

- Назвіть числа, в яких кількість десятків на один більше кількості

одиниць.

- Обведіть числа з однаковою кількістю десятків.

- Назвіть число, яке є «зайвим» у цьому ряді.

- Що ми можемо сказати про число 8?

Цікавинки про число (діти).

  • Число 8 – вважається числом досконалості. Воно асоціюється з нескінченністю, а у древніх єгиптян вважалося числом рівноваги і космічного порядку.
  • Воно вважається щасливим числом у японській і китайській культурі. Піфагорійці вірили, що число 8 є символом любові і дружби.
  • Це саме стійке число: воно ділиться на дві частини, створюючи дві стабільні четвірки, кожна з яких у свою чергу ділиться на два, утворюючи двійки, що символізує світову рівновагу.
  • 8 - число успіху і матеріального благополуччя. Народжені 8 числа - люди доброзичливі, неконфліктні, активні, працьовиті.

2. Усний рахунок

- По курсу острів Усний рахунок.

11+6 15+12

36+4 62+8

45+5 27+4

IV. Оголошення теми та мети уроку.

  • -Тема сьогоднішнього нашого уроку - це «Усне додавання виду 38 + 52. Розв'язування задач на 2 дії». Ви дізнаєтеся, як правильно додавати двоцифрові числа на при­кладі виразу 38 + 52 та продовжимо вчитися розв'язувати задачі та працювати з геометричним матеріалом.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота.

- По курсу острів Обчислювальний

Приклади 303. Письмове виконання завдання з коментуванням правил (на дошці)

2. Пояснення.

  • -По курсу острів Новий

Завдання 304. Колективне опрацювання матеріалу. Таблиця на дошці.

Особливість прийому додавання для цих випадків полягає в тому, що, додавши одиниці цих двоцифрових чисел, отримаємо 10 (або 1 дес), а одиниць буде 0.

3. Первинне закріплення.

  • -По курсу острів Працьовитий.

Робота в парах

Завдання 305. Учні знаходять суму 26 + 14 та пояснюють розв'язання. Перевірка.

4. Повторення алгоритму додавання двоцифрових чисел. Таблиця.

VІ. Розвиток математичних знань.

По курсу острів Задачний.

Задача 306.

Фронтальне вивчення змісту задачі. Робота в зошиті.

  • -По курсу острів Самостійний.

Приклади 308.

Взаємоперевірка.

  • -По курсу бухта Геометрична.
  • -Подивіться уважно, діти. Чий це тут корабель стоїть? Це ж пірати! Доведеться рятуватися, адже ми потрапили в пастку! Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги.
  • Бесіда за запитаннями:
  • -Діти, давайте пригадаємо, які ви знаєте геометричні фігури?
  • -Діти, погляньте на малюнок. Що тут зображено? Які геометричні фігури ви побачили?
  • -Скільки зображено трикутників? (2)
  • -Скільки чотирикутників? (1)
  • -Як можна назвати всі фігури?
  • -Пригадайте, що таке периметр многокутника? ( Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр многокутника.) VІІ. Підсумок уроку. Продовж речення: - Мені на уроці було цікаво, бо… - Я добре зрозумів, як розв'язувати … - Мені було важко працювати над… - Мені було легко працювати разом… - Покажіть свій настрій виразом обличчя. VІІІ. Домашнє завдання.
  • -По курсу острів Домашній. Підручник, с. 51, № 309, 310. Збірник, с.11, № 49, с. 60, № 434
  • -По курсу острів Королівський.
  • -Королева Математика дякує вам, діти, за вашу роботу!
Перегляд файлу

1

 

Тема. Усне додавання виду 38 + 52. Розв'язування задач на 2 дії

Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38 + 52; формувати вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати мислення, вміння формулювати висновки; виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (урок-подорож)

Обладнання:  комп’ютер, мультимедійна презентація, завдання на картках, таблиці.

                                                       Хід уроку   

І. Організація класу до уроку.

-- Діти, до нас на урок завітали гості , привітайтеся, будь ласка.                                         ( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)

Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці

Учитель.   Подивились усі на мене,

                   Усміхнулися всі.

                   Хто готовий до роботи? (піднімають руки)

                   Бачу, ви всі молодці.

                   Як ми будемо працювати?

Учні.         Дружно і активно.

Учитель.  А у зошитах писати?

Діти.          Охайно і красиво.

Учитель.  Як же будете відповідати?

Діти.          Швидко, точно, вміло.

Учитель.   Тож часу не гаємо,

Учні.          Беремося за діло.

 Діти, з яким настроєм ви приступаєте до роботи?                                          -         Покажіть свій настрій виразом обличчя.

 У кінці уроку ми обов’язково порівняємо, чи змінився ваш настрій? 

 ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. 

 Я дуже хочу, щоб сьогодні ми провели  цікавий і незвичайний урок. Ми з вами вирушаємо в морську  подорож до країни Математики. На нашому шляху зустрічатимуться різні острови, на яких чекають нас різні завдання і де нам потрібні будуть  не лише ваші знання, а й уважність. Перед нами план подорожі. А як ви думаєте, на чому ми будемо подорожувати? Звичайно, на ось цьому кораблі.       

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань (контроль, корекція і закріплення знань).

- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в « бортовому журналі ». Молодці, підготували корабель, вирушаємо на  острів Каліграфічний.

1. Каліграфічна хвилинка       

37  50  42  10  26  8  50  53  99

- Доповніть цей ряд найбільшим двоцифровим числом.

- Запишіть ці числа в порядку спадання.

- Назвіть найменше двоцифрове число.

- Підкресліть число, в якому сума цифр дорівнює  8.

- Назвіть числа, в яких кількість десятків на один більше кількості

одиниць.

- Обведіть числа з однаковою кількістю десятків.

- Назвіть число, яке є «зайвим» у цьому ряді.

- Що ми можемо сказати про число 8?

Цікавинки про число  (діти).

  • Число 8 – вважається числом досконалості. Воно асоціюється з нескінченністю, а у древніх єгиптян вважалося числом рівноваги і космічного порядку.
  • Воно вважається щасливим числом у японській і китайській культурі. Піфагорійці вірили, що число 8 є символом любові і дружби.
  • Це саме стійке число: воно ділиться на дві частини, створюючи дві стабільні четвірки, кожна з яких у свою чергу ділиться на два, утворюючи двійки, що символізує світову рівновагу.
  • 8 - число успіху і матеріального благополуччя. Народжені 8 числа - люди доброзичливі, неконфліктні, активні, працьовиті.

2. Усний рахунок                                                                                                                        

- По курсу острів Усний рахунок.       

11+6          15+12

36+4          62+8

45+5          27+4

IV. Оголошення теми та мети уроку.      

  • Тема сьогоднішнього нашого уроку -  це «Усне додавання виду 38 + 52. Розв'язування задач на 2 дії».  Ви дізнаєтеся, як правильно додавати двоцифрові числа на при­кладі виразу 38 + 52   та продовжимо вчитися розв’язувати задачі та  працювати з геометричним матеріалом.

V.   Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота.

- По курсу острів Обчислювальний       

     Приклади 303. Письмове виконання завдання з коментуванням правил  (на дошці)

     2. Пояснення.

  • По курсу острів Новий      

Завдання 304.  Колективне опрацювання матеріалу.   Таблиця на дошці.

Особливість прийому додавання для цих випадків полягає в тому, що, додавши одиниці цих двоцифрових чисел, отримаємо 10 (або 1 дес),                       а одиниць буде 0.

     3. Первинне закріплення.

  • По курсу острів  Працьовитий.     

Робота в парах

Завдання 305.  Учні знаходять суму  26 + 14  та пояснюють розв'язання. Перевірка.

4. Повторення алгоритму додавання двоцифрових чисел.    Таблиця.

  VІ. Розвиток математичних знань.

    По курсу острів Задачний.       

     Задача 306.  

    Фронтальне вивчення змісту задачі.  Робота в зошиті.

  • По курсу   острів Самостійний.   

     Приклади 308.      

Взаємоперевірка.

  • По курсу бухта  Геометрична.                       
  • Подивіться уважно, діти. Чий це тут корабель стоїть? Це ж пірати! Доведеться рятуватися, адже ми потрапили в пастку! Для цього нам необхідно  виконати піратські вимоги.

Бесіда за запитаннями:

  • Діти,  давайте пригадаємо, які ви знаєте геометричні фігури?
  • Діти, погляньте на малюнок. Що тут зображено? Які геометричні фігури ви побачили?
  • Скільки зображено трикутників? (2)
  • Скільки чотирикутників? (1)
  • Як можна назвати всі фігури?
  • Пригадайте, що таке периметр многокутника?                                                           ( Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр многокутника.)          VІІ. Підсумок уроку.                                                                                                           Продовж речення:                                                                                                         - Мені на уроці було цікаво, бо…                                                                                        - Я добре зрозумів, як розв’язувати …                                                                          - Мені було важко працювати над…                                                                               - Мені було легко працювати разом…                                                            -  Покажіть свій настрій виразом обличчя.                                                          VІІІ. Домашнє завдання.       
  • По курсу острів Домашній.                                                                               Підручник, с. 51,  № 309, 310. Збірник, с.11, № 49,  с. 60, № 434
  • По курсу острів Королівський.
  • Королева Математика дякує вам, діти, за вашу роботу!
docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку