Тема: Математика і музика. Розв’язування вправ і задач на засвоєння таблиць множення і ділення на 2, 3, 4, 5.
Мета: вправляти учнів у розв’язуванні вправ і задач на засвоєння таблиць множення і ділення; повторити вивчений матеріал; розвивати пам’ять, увагу, пізнавальний інтерес; виховувати любов до музики.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка навчальних задач.
ІІІ. Навчальна діяльність.
-
Зв’язок математики і музики ( пояснення вчителя)
-
Музичні звуки мають висоту і довжину
-
Цілу ноту можна поділити на 2 і отримати дві половинні ноти
-
Цілу ноту можна поділити на 4 і отримати чотири четвертні ноти
-
Музика і музичні інструменти містять в собі числа і математичні поняття
-
2 виконавця - дует, 3 - тріо, 4 – квартет, 5 – квінтет.
-
Вчитель показує фото домбри.
-
Яке відношення до домбри має число 2? – дві струни
-
Це казахський музичний інструмент. Давайте послухаємо його звучання( запис)
-
Повторення таблиці множення 2 ( музичне відео)
-
Повторення таблиці ділення 2 ( бліц-опитування)
-
Естафета з прикладів: передай далі
2x7+6 36+8:2 18:2-5 2+16:2 14:2-7
8:2-4 6:2+6 16:2+2 2х8-10 10:2+8
-
Вчитель показує фото балалайки
-
Що спільного між балалайкою і числом 3? – три струни.
-
Це російський народний інструмент. Давайте послухаємо його звучання( запис)
-
Повторення таблиці множення 3 (музичне відео)
-
Повторення таблиці ділення 3 ( бліц-опитування)
-
Робота в парах на картках: знайти помилку і виправити
9:3+6=10 (45-15):5=6 2х5-1=7 12:3+16=20 14:(12-10)=7
2х(7-0)=14 (60-20):4=4 35-2х7=21 18:3+20=30 15+27:3=25
-
Вчитель показує фото скрипки
-
Що спільного між скрипкою і числом 4? – чотири струни
-
Це італійський народний інструмент. Давайте послухаємо його звучання ( запис)
-
Повторення таблиці множення 4 ( музичне відео)
-
Повторення таблиці ділення 4 ( бліц-опитування)
-
Гра « дай правильну відповідь». 4 учня по черзі відповідають на запитання дітей:
-
Назви компоненти при дії множення.
-
Що означає знайти добуток.
-
Назви компоненти при дії ділення.
-
Що означає знайти частку.
-
Збільшити у 4 рази – це…
-
Зменшити у 4 рази – це…
-
У 5 раз більше – це…
-
У 5 раз менше – це…
-
Робота в зошитах і біля дошки. № 764.
-
Фізкультхвилинка.
-
Як пов’язане число 5 із музикою? – нотний стан складається із 5 ліній (розповідь про історію створення нотного стану. Гвідо д’Ареццо.)
-
Повторення таблиці множення 5 ( музичне відео)
-
Повторення таблиці ділення 5 ( бліц-опитування)
-
Робота в зошитах і на дошці №765 ( 4 учня)
-
Які геометричні фігури ховаються в музичних інструментах? ( вчитель показує фото баяна, барабана, балалайки, тарілок)
-
Як знайти периметр фігури? Квадрата?
-
Прочитайте № 767. Побудувати квадрат, знайти периметр.
-
Робота в зошитах: Задача № 769.
-
Самостійна робота: №766
ІV. Підбиття підсумків. Рефлексія.
V. Домашнє завдання: № 771, № 772.
-
Назви компоненти при дії множення.
-
Що означає знайти добуток.
-
Назви компоненти при дії ділення.
-
Що означає знайти частку.
-
Збільшити у 4 рази – це…
-
Зменшити у 4 рази – це…
-
У 5 раз більше – це…
-
У 5 раз менше – це…
-
Назви компоненти при дії множення.
-
Що означає знайти добуток.
-
Назви компоненти при дії ділення.
-
Що означає знайти частку.
-
Збільшити у 4 рази – це…
-
Зменшити у 4 рази – це…
-
У 5 раз більше – це…
-
У 5 раз менше – це…
-
Назви компоненти при дії множення.
-
Що означає знайти добуток.
-
Назви компоненти при дії ділення.
-
Що означає знайти частку.
-
Збільшити у 4 рази – це…
-
Зменшити у 4 рази – це…
-
У 5 раз більше – це…
-
У 5 раз менше – це…
-
Назви компоненти при дії множення.
-
Що означає знайти добуток.
-
Назви компоненти при дії ділення.
-
Що означає знайти частку.
-
Збільшити у 4 рази – це…
-
Зменшити у 4 рази – це…
-
У 5 раз більше – це…
-
У 5 раз менше – це…