Урок "Розв’язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Матеріал буде корисним при вивченні теми "Десяткові дроби". Під час уроку учні розв`язують усні та письмові вправи на додавання та віднімання десяткових дробів, рівняння, задачі та виконують самостійну роботу.
Перегляд файлу

 

М-5                                                Урок №

Тема уроку  Розв’язування вправ  на додавання і віднімання десяткових дробів

Цілі уроку: формування предметних компетентностей (математична  компетентність -  удосконалити вміння виконувати вправи, що передбачають додавання і віднімання десяткових дробів, розвивати обчислювальні навички;

формування ключових компетентностей : спілкування державною мовою – уміння грамотно висловлюватися державною мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;

інформаційно-цифрова компетентність – розвивати вміння узагальнювати й аналізувати, уміння діяти за алгоритмом;

соціальна і громадянська компетентності – уміння співпрацювати в команді, висловлювати власну думку, слухати і чути інших.

виховні цілі:  виховувати культуру математичних записів.

Очікувані результати: здобувачі освіти  повинні знати правила додавання і віднімання десяткових дробів і використовувати їх при розв’язуванні вправ.     

Обладнання:підручник, роздавальний матеріал …

Тип уроку: урок  розвитку компетентностей

                                           Хід уроку

І. Організаційний етап. Створення позитивного мікроклімату на уроці                                          Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався

До уроку приготувався

Тож гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

       Для початку відгадайте загадку: «На базарі їх не купити, на дорозі не знайдеш, їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш». Що це? (Знання)

      Тож відкрийте будь-ласка зошити і запишіть дату та тему уроку та беремо з собою знання   і приступаємо до роботи:

 ІІ. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності 

                    Слово вчителя                                                                          

ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок

  1. Розминка
  1. Як можна записувати дробові числа?
  2. Який дріб називається десятковим?
  3. З чого складається десятковий дріб?
  4.  Чим відокремлюють цілу частину десяткового дробу від дробової?
  5. Як додати два десяткові дроби?
  6. Як відняти два десяткові дроби?
  7. Як називається закон додавання: a+b=b+a?
  8. Чи зміниться значення десяткового дробу, якщо справа до нього дописати кілька нулів?
  1. Усний рахунок

а) Прочитати дроби:  2,7;   3,09;   23,103;  0,002;   105,0037;   30,30.

               б) Які з наведених чисел є десятковими дробами?

                1)5,76 ;          2) 294;                3) 0;           4) ;         5)0,007;         6) 24;

               7) ;         8)476,01;          9) 7,906; 10) ;      11) 7,0003;          12) 60,43.

 

 в) Обчислити

1+0,01          3,1+2,1        6,05 – 2,05        13,7+8,3             15-6,5

               9,3 + 8,7       14,4-4,4        18,9 – 8,7

ІV. Вироблення вмінь і навичок в процесі розв’язування вправ

  1.    Вставте пропущені коми

       1) 736 – 336 = 4;          4) 16 + 44 = 204;

       2) 57 – 4 = 17;              5) 3 + 208 = 508.

       3) 47 + 13 = 6;

      2. Гра «Ланцюжок»

 Розташуй  відповіді прикладів у порядку зростання, і ти узнаєш  слово, яке зашифровано тут.

[Б] :  45 – 2,71  

[І] :    14,8 + 8,23  

[Д] :   9,24 + 0,04

[Р] :   15 – 3,6

 

      3. Розвязати рівняння 

          Учні по черзі розв’язують рівняння на дошці. Решта учнів те саме завдання виконують в зошитах.

  1.    (1,34 + х) – 58,3 = 4,26 ;                              2).    (94 - а) – 1,26 = 3,025;

 3).    4,75 – (х – 0,67) = 3,025                            4).    40,3 – (63,4 - а) = 36,62.

 

      4. Розв’язування задач

         Робота за підручником №887

      5. Робота в парах  

   Вам слід розв’язати вправи на встановлення відповідності

 

 1)  12,4 +3,75                       А)   21,75                           

 2)  13,7 + 4,38                      Б)    16,15

 3)  25 – 3,25                         В)    22,43

 4)  17 + 5,43                         Г)    18,08                        

 

       6. Цікава задача.

        Якщо учень неуважний, то він не зрозуміє умови задачі, а отже не розв’яже її. Послухайте уважно умову задачі і розв’яжіть її.

        Задача.   Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали на поїзд 2,5 години. Скільки годин чекав на поїзд кожен з них?

  1. Самостійна робота

            Варіант-1

1. Виконайте дії:

а) ;   б) ;      в) .

    2. Розв’яжіть рівняння:     а) ; 

                Варіант -2

  1. Виконайте дії:     а)   32,58 + 16,09 – ( 17,34 + 9,14)
  2. Розв’яжіть рівняння:       (3,9 + х) – 2,5 = 5,7;

 

                 Варіант- 3                                                   

             1. Власна швидкість теплохода дорівнює 23,8 км/год. Знайдіть швидкість                   руху      теплохода проти течії і за течією, якщо швидкість течії становить 1,6 км/год.  

  2. Розв’яжіть рівняння  (1,34 + х) -58,3 =4,26                       

V. Підведення підсумків

   А ми з вами і не помітили,  як підійшов до кінця наш урок.  Сьогодні ми розв’язували задачі, обчислювали приклади, використовуючи правила множення десяткових дробів.  За свою роботу ви  повинні бути нагороджені оцінками.

VІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

 Повторити  &                  Виконати №

  Індивідуальне завдання  виконати №

       Рефлексія (створення ситуації успіху

      Як ви гадаєте,  45 хв. вашого життя пройшли з користю?..

     Сьогоднішній урок я б хотіла закінчити прислів’ям:

         Знання – це скарб, а вміння  вчитись – ключ до нього.

     Молодці! Дякую всім за активну роботу на уроці.

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Церковна Надія
Додано
1 березня 2019
Переглядів
3036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку