Урок ". Розв'язування вправ на мнження і ділення натуральних чисел . Дії над числами."

Про матеріал
Перевірка засвоєння початкових понять і вмінь теми ; повторення правил знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення ; відпрацювання навичок розв'язування вправ на всі дії з натуральними числами . Розвиваэ логічне мислення , память . Виховуэ інтерес до математики .
Перегляд файлу

Математика , 5 клас

Тема уроку . Розвязування вправ на множення і ділення натуральних чисел . Дії над     

                      числами .

Мета. Перевірити засвоєння початкових понять і вмінь теми ; повторити правила

          знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення ; відпрацювати навички розвязування вправ на всі дії з натуральними числами .

       Розвивати логічне мислення , память .

      Виховувати інтерес до математики .

Тип уроку. Застосування знань , умінь , навичок .

                                       Предмет математики такий серйозний ,

                                       Що корисно не нехтувати нагодою робити

                                       Його трохи цікавішим .

                                                         Блез Паскаль .

                             Хід уроку

І.  Організаційний момент .

Математику не можна вивчати ,

Спостерігаючи , як це робить сусід .

                                     Нівей

ІІ.  Перевірка домашнього завдання .

   1. Відповіді на питання учнів .

   2. Виконати дії : а ) 360 : 9 + 27 ;     б ) 360 : ( 9 + 27 ) .

   В чому відмінність прикладів а ) і б ) ? ( В порядку виконання дій ) .

  3. Розв’язати рівняння :

   40 : х = 5        120: х = 40      242 : х = 11

Яка компонента невідома ? Як її знайти ?

  4. Розв’язати самостійно : а ) х : 13 = 10     б ) 12 : х = 4

ІІІ. Актуалізація опорних знань .

  а ) Біля дошки учні працюють самостійно .

  Знайти значення виразу і по результатам дій відгадати загадки ( загадки зашифровані – кожному числу відповідає буква ):

   1. Синій віл проковтнув увесь діл ( туман ).

154 78 + 3900 : 65 – 216 5

12072      10992      12012       1080      60

   М              Н           Т              А          У

   2. Весь вік пише , а само неписьменне ( перо ) .

 256 + 144 : 16 – 8 5

 225       265     9     40     400     25

  О          Е       П      Р       К        А

  3.  1 ) 13 х = 195      2 ) х 18 = 90     3 ) х + 34 = 76     4 ) х – 546 = 216

  Мене ріжуть , мене бють ,

  Мучать і на порох трусять ;

  Безперестанку гублять;

  Всі мене щиро люблять .

                 ( Хліб )

 38       5     762      15      435      42       700

  А       Л      Б         Х        М        І          К

б ) Усно : Хай живе теорія !

Розв’язати рівняння , за результатами дій одержимо слово . Яке ? одна відповідь – одна буква . При розв’язуванні рівнянь називати використане правило .

  1. х 9 = 72                      8      М
  2. х + 9 = 72                    63     О
  3. х – 9 = 72                    81     Л
  4. у : 5 = 40                   200     О
  5. 48 – у = 28                  20     Д
  6. 48 : у = 8                     6      Ц
  7. 14у = 42                     3      І
  8. 20 – у = 40                  -       !

63         81       8       20        200       3        6

О          Л        М       Д         О         І        Ц

в )  Індивідуальні завдання для учнів з високим рівнем знань .

Перевірити завдання , виконані на дошці учнями ( відгадати загадки ).

ІV.  Повідомлення теми , завдань уроку .

Питання до учнів : Яку тему ми з вами вивчаємо ?

Відповіді учнів :

1. Хто вивчив додавання ,

   Той може далі йти,

   До дії віднімання

   В роботі перейти .

2. Додавання й віднімання –

   Це наче дві сестрички ,

   І тому вони від учнів

   Вимагають схожі звички .

3. Як вивчиш віднімання ,

   То не дивись стривожено :

   Чудова й третя дія ,

   Що носить назву множення .

4. Четверта дія – ділення ,

    Від інших дій складніша ,

    Тут є свої проблеми

   І правила тут інші .

Вчитель :  Додати та відняти ,

Помножить , поділити –

Всі дії з числами навчились ми робити .

А сьогодні ми продовжуємо з вами розв’язувати вправи на множення і ділення натуральних чисел , а також вправи на всі дії з натуральними числами .

    Фізкультхвилинка .

V.  Розв’язування  вправ . Формування вмінь.

       “Живи своїм розумом , але звіряйся з чужим”

1) Розв’язування вправ за підручником : Г.П. Бевз , № 547 (а ),№ 543(б) , № 543 (в)

2) Обчислити найзручнішим способом :

       658 29 – 65529

       64 258 – 64 39 – 64 19

      49 362 + 51 362

3)  Спростити вираз :

      3х + 11х         26а + 94а           67в – 38в          23          8х +12х +21

      25у – 14у        28а + а              89с – с              6            84с – 32с - 22с

4)  Розв’язати рівняння:

      х + 35х = 2808            29х – 11х = 504          6х + 25х = 1674

5)  Додатково :   (х + 8 ) : 7 = 9           408 : х = 17          х : 19 = 26

VІ.  Презентація ( жарт )

Діти отримали домашнє завдання - презентувати математику , своє відношення до неї . Перевірити ,  що маємо . Наприклад :

1.Хочеш лікарем стати ,

   Хочеш в космос літати , -

   Перш за все треба , друже ,

   Математику знати .

2. Щоб задачу розв’язати ,

    Треба математику вивчати .

     Легко вона піддається

     Для тих , хто її дізнається.

     А хто її не знає ,

    Усе життя страждає .

      VІІ.  Домашнє завдання .

№ 544 ( виконати дії )

№ 540  (рівняння )

№ 542 ( задача )

VІІІ.  Підсумок уроку .

Розгадаємо кросворд , і ми одержимо в виділених клітинках ключове слово , яке дає оцінку нашій праці .

    1. Дія , обернена до дії ділення .

    2. Як називається компонента при додаванні ?

    3. Дія , обернена до дії множення .

    4. Компонента при множенні .

    5. Найменше натуральне число .

    6. Яким інструментом  виконуємо малюнок ?

    7. Як ми сьогодні попрацювали ?

Яке з цих слів не відноситься до математики ?

 ( Молодці )

Дякую за урок , діти .

 

     

     

 

 

 

  

   

                            

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку