Узагальнити та систематизувати базові знання учнів по темі “Функція. Лінійна функція. Її графік і властивості", формувати навички читання та побудови графіків лінійної функції; визначати можливості взаємного розміщення графіків лінійних функцій.
«Не достатньо мати добрий розум,
головне – це раціонально застосовувати його»
Р. Декарт
Тема: Розв’язування вправ на побудову графіків лінійної функції.
Мета:
Навчальна: Узагальнити та систематизувати базові знання учнів по темі “Функція. Лінійна функція. Її графік і властивості”, формувати навички читання та побудови графіків лінійної функції; визначати можливості взаємного розміщення графіків лінійних функцій.
Розвиваюча: Розвивати навчальні інтереси, здібності на основі розумових дій; формувати навички аналізу, систематизації, узагальнення.
Виховна: Виховувати активну позицію в навчанні і житті; сприяти розвитку математичної культури учнів.
Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичок.
Обладнання: Роздатковий матеріал, мультимедійний проектор, ноутбук, креслярське приладдя.
Хід уроку.
Видатний французький математик, фізик, філософ Блез Паскаль стверджував: «Величність людини в її здатності думати». Сьогодні ви спробуєте відчути себе великими людьми, відкриваючи знання для себе. Хочеться, щоб кожен з вас на сьогоднішньому уроці досяг бажаного результату і поповнив скарбничку своїх знань.
Слово вчителя. Пригадаємо, що ми розглядали на попередніх уроках? (загальні відомості про функцію, графік функції, лінійна функція та її графік).
Одне з найважливіших питань математики – функція. Поняття функції було введено Лейбніцим у XVIII столітті. За її допомогою моделюють і досліджують різноманітні процеси, що відбуваються навколо нас. Коли росте дитина змінюється її зріст, об’єм, маса; коли злітає літак, змінюється його швидкість, відстань від поверхні землі. Усі такі процеси зручно моделювати за допомогою функцій. Функція - математична модель реальних процесів.
Оголошується тема, мета та завдання уроку.
№ 853, № 867. Учні звіряють за дошкою правильність розв’язування домашнього завдання.
Вам уже відомі різні поняття пов’язані з лінійною функцією. Пригадайте їх. (Означення, область визначення, область значень, графік лінійної функції, зростання, спадання).
А тепер утворимо «Асоціативний кущ».
і
якщо , то прямі перетинаються;
якщо , , то прямі паралельні.
Лінійні функції задані формулами. Скласти таблицю для побудови графіка функції.
Учні на дошці, по одному представнику з групи презентують свої результати. На мультимедійній дошці представники груп будують графіки. Отримана фігура – прапор України.
(Учні по даному малюнку розглядають взаємне розміщення графіків даних лінійних функцій)
|
|
|
Г |
Р |
А |
Ф |
І |
К |
|
|
|
|
|
|
С |
У |
М |
А |
|
|
С |
Т |
Е |
П |
І |
Н |
Ь |
|
|
|
|
Ч |
А |
С |
Т |
К |
А |
|
|
П |
Р |
О |
П |
О |
Р |
Ц |
І |
Я |
|
|
|
|
В |
І |
С |
І |
М |
|
|
|
|
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Н |
Н |
Я |
Учні заповнюють анкети самоаналізу
Картка самоаналізу:
Прізвище, ім’я. __________________________________________
|
ТАК |
НІ |
Чи вдалося вам досягти бажаного результату на уроці… |
|
|
Своєю роботою я задоволений(а)… |
|
|
Матеріал уроку для мене був зрозумілим… |
|
|
Мені необхідно ще попрацювати над засвоєнням цієї теми… |
|
|
Мій настрій став кращим… |
|
|
Повторити п.23, розв’язати № 863, №880.
"Пряма – є найкоротша відстань між двома точками" – сказав Декарт. І слідуючи цьому правилу, я закликаю Вас у своєму розвитку іти по висхідній лінії, незважаючи на втому, не обходячи труднощів, йти по прямій від точки незнання до точки знання.