Урок: "Розв’язування вправ на побудову графіків лінійної функції"

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати базові знання учнів по темі “Функція. Лінійна функція. Її графік і властивості", формувати навички читання та побудови графіків лінійної функції; визначати можливості взаємного розміщення графіків лінійних функцій.

Перегляд файлу

«Не достатньо мати добрий розум,
головне – це раціонально застосовувати його»

Р. Декарт

Тема: Розв’язування вправ на побудову графіків лінійної функції.

Мета:

          Навчальна: Узагальнити та систематизувати базові знання учнів по темі “Функція. Лінійна функція. Її графік і властивості”, формувати навички читання  та побудови графіків лінійної функції; визначати можливості взаємного розміщення графіків лінійних функцій.

            Розвиваюча: Розвивати навчальні інтереси, здібності на основі розумових дій;  формувати навички аналізу, систематизації, узагальнення.

         Виховна: Виховувати активну позицію в навчанні і житті; сприяти розвитку математичної культури учнів.

Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичок.

        Обладнання:  Роздатковий матеріал, мультимедійний проектор, ноутбук, креслярське приладдя.

Хід уроку.

  1. Організаційно – психологічна частина.

Видатний французький математик, фізик, філософ Блез Паскаль стверджував: «Величність людини в її здатності думати». Сьогодні ви спробуєте відчути себе великими людьми, відкриваючи знання для себе. Хочеться, щоб кожен з вас на сьогоднішньому уроці досяг бажаного результату і поповнив скарбничку своїх знань.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. Пригадаємо, що ми розглядали на попередніх уроках? (загальні відомості про функцію, графік функції, лінійна функція та її графік).

Одне з найважливіших питань математики – функція. Поняття функції було введено Лейбніцим у XVIII столітті. За її допомогою моделюють і досліджують різноманітні процеси, що відбуваються навколо нас. Коли росте дитина змінюється її зріст, об’єм, маса; коли злітає літак, змінюється його швидкість, відстань від поверхні землі. Усі такі процеси зручно моделювати за допомогою функцій. Функція - математична модель реальних процесів.

Оголошується тема, мета та завдання уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання.

№ 853, № 867. Учні звіряють за дошкою правильність розв’язування домашнього завдання.

ГДЗ 7 клас Алгебра А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір 2015 - Завдання 853

ГДЗ 7 клас Алгебра А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір 2015 - Завдання 867

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Вам уже відомі різні поняття пов’язані з лінійною функцією. Пригадайте їх. (Означення, область визначення, область значень, графік лінійної функції, зростання, спадання).


А тепер утворимо «Асоціативний кущ».

 

  1. Систематизація і узагальнення вивченого матеріалу.
  1.     Робота з підручником № 869
    Взаємне розміщення графіків лінійних функцій:

і

якщо   , то прямі перетинаються;

якщо , , то прямі паралельні.

  1.     Задача: Медичними працівниками встановлено, що для нормального розвитку дитини, якій х років () вона повинна спати t годин на годин на добу, де t визначається формулою   . Знайдіть t(6), t(12), t(14)?
  2.     Завдання на картках виконують учні в групах.

Лінійні функції задані формулами. Скласти таблицю для побудови графіка функції.

  1.      ,                     
  2.        
  3.                  
  4.           
  5.           

 

Учні на дошці, по одному представнику з групи презентують свої результати. На мультимедійній дошці представники груп будують графіки. Отримана фігура – прапор України.

(Учні по даному малюнку розглядають взаємне розміщення графіків даних лінійних функцій)

  1.     Розгадування кросворду.
  1.      Множина всіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенням аргументу, а ординати – відповідним значенням функції.
  2.     Результат додавання.
  3.      Добуток однакових множників.
  4.      Результат ділення.
  5.     Рівність двох відношень.
  6.      82 ×1/8=?
  7.    Рівність,  що містить невідоме.

 

 

 

Г

Р

А

Ф

І

К

 

 

 

 

 

 

С

У

М

А

 

 

С

Т

Е

П

І

Н

Ь

 

 

 

 

Ч

А

С

Т

К

А

 

 

П

Р

О

П

О

Р

Ц

І

Я

 

 

 

 

В

І

С

І

М

 

 

 

 

Р

І

В

Н

Я

Н

Н

Я

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.

Учні заповнюють анкети самоаналізу

Картка самоаналізу:

Прізвище, ім’я. __________________________________________

 

ТАК

НІ

Чи вдалося вам досягти бажаного результату на уроці…

 

 

Своєю роботою я задоволений(а)…

 

 

Матеріал уроку для мене був зрозумілим…

 

 

Мені необхідно ще попрацювати над засвоєнням цієї теми…

 

 

Мій настрій став кращим…

 

 

 

  1. Домашнє завдання.

Повторити п.23, розв’язати № 863, №880.

  1. Заключне слово вчителя:

"Пряма – є найкоротша відстань між двома точками" – сказав Декарт. І слідуючи цьому правилу, я закликаю Вас у своєму розвитку іти по висхідній лінії, незважаючи на втому, не обходячи труднощів, йти по прямій від точки незнання до точки знання.

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Лінійна функція, її графік і властивості
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку