Урок "Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами"

Про матеріал
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів виконувати арифметичні дії над звичайними дробами, вдосконалити вміння та навички учнів застосовувати правила та властивості додавання, множення, віднімання та ділення при розв’язуванні вправ із звичайними дробами.
Перегляд файлу

 

 


Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів виконувати арифметичні дії над звичайними дробами.

Навчальна мета: вдосконалити вміння та навички учнів застосовувати правила та властивості додавання, множення, віднімання та ділення при розв’язуванні вправ із звичайними дробами.

Розвиваюча мета: розвивати в учнів логічне мислення, розвивати увагу, культуру мовлення та математичну культуру учнів, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики.

Виховна мета: продовжити формувати в учнів науковий світогляд і раціональне математичне мислення,виховувати працьовитість, позитивне ставлення до навчання і відповідальність за своїдосягнення, наполегливість в подоланнітруднощів.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, вмінь і навичок.

Форма проведення: урок-гра.

Обладнання:роздатковий матеріал, підручник для 6-го класу, комп’ютер, кольорові олівці.

Хід уроку

Розум полягає не лише в знаннях, але

 й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

І. Організаційний момент

Любі хлопчики й дівчата!

У класі в нас сьогодні свято,

А тому поважні гості

Завітали в добрий час.

Ми вітаємо їх уклоном,

Посмішкою, добрим словом.

Отже, часу не втрачаймо

І урок розпочинаймо.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель повідомляє тему і мету уроку:

Сьогодні ми повторимо правила та властивості додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів і застосуємо ці правила до розв’язування вправ і задач. А також на протязі уроку побачимо, що математику можна  застосовують і у повсякденному житті.

Ми будемо працювати за таким девізом:

«Розум полягає не лише в знаннях, але

 й у вмінні застосовувати ці знання.

Арістотель»

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

На екрані у вигляді квітки будуть висвітлені відповіді до завдань. На кожній пелюстці відповідь до одного завдання. Перевіряємо чи правильно ви виконали.

ІV. Гра «Детективи»

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Продовжуючи вивчати тему «Звичайні дроби», проведемо цей урок у формі гри. А гра наша називається «Детективи.»

 

Чи знаєте ви, хто такі детективи?

 

Так, звичайно! Це люди, які розшукують речі або людей, що зникли і розкривають різні злочини.

 

І ми сьогодні будемо розкривати злочин.

На електронну пошту школи прийшло повідомлення для учнів 6 класу. В міліції потребують нашої допомоги. Ось що сталося.

Дорогі діти! Допоможіть, будь-ласка, розкрити злочин!

У деякому місті М пограбували банк. Та, на щастя, був очевидець пограбування. Він не тільки запам’ятав вбрання злочинця, але й оцінив його вік, прізвисько, яке, очевидно, належало підозрілому чоловіку. Але свідок був надзвичайно веселою та кмітливою людиною, тому всі відомості він зашифрував.

Сьогодні ви побуваєте в ролі детективів. Але перед тим як розпочати розслідування нам потрібно озброїтися знаннями.

V. Актуалізація опорних знань

Дайте відповіді на запитання.

  1. Як додати (відняти) дроби із рівними знаменниками?
  2. Як додати дроби з різними знаменниками ?
  3. Як відняти дроби з різними знаменниками ?
  4. Що називають добутком двох звичайних дробів ?
  5. Як помножити два мішаних числа ?
  6. Як знайти дріб від числа ?
  7. Які числа називаються  взаємно оберненими ?
  8. Як поділити звичайний дріб на звичайний дріб?
  9. Як знайти число за значенням  його дробу ?

Молодці! Запас знань поновили і тепер можна приступати до розкриття злочину.

 

VІ. Відпрацювання навичок

 

На кожній парті є  фоторобот злочинця. Ваше завдання – визначити колір капелюха, костюма та взуття злочинця, доповнити фоторобот: розмалювати за допомогою кольорових олівців одяг і взуття. Вам необхідно встановити приблизний вік незнайомця та його прізвисько.

Але це не так легко зробити як я вже казала, щоб знайти крадія ми повинні виконати завдання які для нас підготував свідок злочину.


Завдання 1.

Визначення кольору капелюха.

Це завдання складається із трьох прикладів. На які ви повинні дати відповіді Так чи Ні. Якщо так то біля прикладу пишете 1, якщо ні – 0. А тоді дивимося на розшифровку і отримуємо колір, який нам потрібно було знайти.

 

Чи правильні рівності?

  1.  (1)
  2.   (1)
  3.   (0)

 

Код розшифровки 110 – червоний.

Отже, колір кепки    червоний.

Молодці! Продовжуємо роботу в тому ж дусі.

 

Завдання 2.

Визначення кольору костюма

Це завдання складається із трьох виразів. Вам потрібно знайти значення цих виразів. І відповідь буде кодом роз шифровки.

 

Знайдіть значення виразу:

  1. ;   (1)
  2. ; (0)
  3. Знайти від числа 65 і від отриманого результату відняти .(0)

Код роз шифровки 101.

Отже, колір костюма – зелений.

Молодці! Нам залишилося дізнатися колір черевиків. І ми будемо знати у що був одягнений злодій.

 

Завдання 3.

Визначення кольору черевиків.

За правильну відповідь ставимо 1, а за хибну – 0.

 

Виберіть правильну відповідь:

  1. ;       (0)
  2.   (0)
  3. .   (1)

Код роз шифровки – 001.

Отже, колір черевиків – коричневий.

Молодці, всі гарно працювали.

 

Ми вже знаємо у що був одягнений злочинець. Залишилося розшифрувати вік та прізвисько.

 

Але ми трошки втомилися тому відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка

«Відпочити є хвилинка, то для нас усіх розминка

Хто ж там, хто вже так стомився і наліво похилився,

Діти треба дружно нам всім встати фізкультхвилинку розпочати:

 

Завдання 4.

Визначення віку злочинця.

Щоб обчислити, скільки років злочинцю, необхідно знайти суму чисел, які є коренями рівняння. Будемо працювати у парах. Кожна пара має окреме завдання. Вирішуєте хто буде розв’язувати біля дошки.

 

Розв’яжіть рівняння:

  1. ;    2) 8;

     

51+2=53

Отже, злочинцю 53 роки.

 

Завдання 5.

Визначення ім’я злочинця

 Відповіді до задач указують номер букви імені в алфавіті.

  1. сплаву становить мідь. Скільки міді в 81 кг такого сплаву?
  2. Від мотка дроту в 90 м відрізали спочатку а потім ще   решти. Скільки дроту залишилося в мотку?

3.Ширина прямокутника дорівнює 6 см, що становить його довжини. Знайдіть довжину прямокутника.

4.Діти зібрали 75 кг яблук. Першого дня вони зібрали усіх яблук, другого дня – у раз більше, а третього дня – решту. Скільки кілограмів яблук зібрали третього дня?

Прізвисько злочинця – Жора.

 

Отже. Ми сьогодні були в ролі детективів і змогли встановити важливі деталі для дальшого розслідування справи. Колір кепки – червоний, костюма – зелений, черевиків – коричневий.

Вік – 53 роки.

Прізвисько – Жора.

Подивимося на екран і на ваші розмальовки хто ж такий у нас вийшов.

 

VIII. Домашнє завдання

 

Повторити § 14

Виконати письмово № 477, 533.

 

VII. Підсумки уроку

 

Наше розслідування закінчено. Як ми впоралися із завданнями?

 

  1.                           Чи досягнули поставленої мети?
  2.                           Продовжте речення: "Мені сьогодні на уроці сподобалось …"
  3.                           Як оцінюєте особисту працю на уроці?
  4.                           Чи з’ясували для себе, що із вивченого потребує доопрацювання?

 

 

1

 

docx
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку