Дата: ___/___/___ Клас: 6 Предмет: математика
Тема. Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами
Формування компетентностей:
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність: картки з індивідуальним завданням, зображення квіток, пістолет з пулями на присосках.
Хід уроку
Перевірка готовності до уроку.
II. Перевірка домашнього завдання
Гра «Знайди помилку»
Учням потрібно знайти помилку в записах на дошці
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Впишіть у порожні клітинки квадрата такі числа, щоб суми чисел кожної вертикалі, горизонталі і діагоналі дорівнювала одна одній:
Два учні, які виконають правильно завдання першими будуть виконувати в конкурсах роль «капітанів команд».
ІV. Повідомлення теми уроку.
У спорті існує таке поняття як багатоборство».
Багатобо́рство — вид спортивних змагань.
Багатоборство складається з комплексу вправ, що належать до одного або кількох видів спорту
Найпоширеніше в легкій атлетиці. Відповідно до числа вправ називається двоборством, триборством, семиборством, десятиборством.
Змагання з багатоборства провадяться за певною програмою в короткі терміни (1—2 дні). Переможець визначається за сумарною кількістю очок, набраних у всіх вправах.
Сьогодні ми з вами візьмемо участь у математичному багатоборстві з розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Для того, щоб удосконалити вміння виконувати дії з раціональними числами та сформувати навички виконувати дії з раціональними числами и розділимось на дві команди. Наші новообрані капітани набирають собі команди.
Кожна команда обирає назву відповідно до тем уроку.
V. Удосконалення вмінь та навичок
Перша вправа «Гонка з біатлону»
Учні по черзі стріляють з іграшкового пістолета пулями на присосках. І розв’язують приклад, в який влучили
1) -48+53= |
2) 45-(-23)= |
3) -7,5:(-0,5)= |
4) -4×(-15)= |
1) 56:(-8)= |
2) -3,3-4,7= |
3) -5,6:(-0,1)= |
4) 9-12= |
1) 48-54= |
2) 37-(-37)= |
3) -52,7+42,7= |
4) -6×1/3= |
1) -12×(-6)= |
2) -90:(-15)= |
3) -25+45 |
4) 6-(-10)= |
Друга вправа «Гонка по перетнутій місцевості».
Екіпажам видаються однакові завдання. Члени екіпажу виходять по черзі до дошки, розв’язують приклад і записують відповідь в пусту клітинку.
Третя вправа «Стрибки в довжину»
Хто більше розв’яже правильно рівнянь за певний проміжок часу, той і стрибнув дальше. Якщо команда встигла розв’язати всі рівняння за даний час – вони встановили рекорд.
Розв’яжіть рівняння:
Четверта вправа «Привал»
Ви вирішили відпочити і нарвати квітів на галявині. Але квіти на ній незвичайні. Кожна пелюстка квітки – це завдання на дії з раціональними числами. На стіл командам видається «квітка» з завданням. Завдання однакові, а початкове число різне:
П’ята вправа «Біг з перешкодами»
Спростіть вираз:
а) 12а – 6а + 7а; б) (4,8 + n) – ( -6,3 + n);
в) 5(4а – 3в) – 2(5а – 3в); г) -3,2(5х + 4) + 2,4( 2у – 4)
Шоста вправа «Шаховий турнір»
Історична сторінка
Учитель. Не знаючи минулого в розвитку науки, не можна зрозуміти її сьогодення. Виконувати дії з додатними і від'ємними числами люди навчилися ще до нашої ери. Індійські математики уявляли собі додатні числа як «майно», а від'ємні числа як «борги». Ось як індійський математик Брахмагупта (VII ст.) викладав деякі правила виконання дій з додатними і від'ємними числами:
«Сума майна і майна є майно».
«Сума двох боргів є борг».
«Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».
«Добуток двох майн або двох боргів є майно».
«Добуток майна та боргу є борг».
Перекладіть, будь ласка, давньоіндійські правила на сучасну мову.
VІ. Підсумок уроку
Підведення підсумків багатоборства, нагородження команд (оцінювання)
VІІ. Домашнє завдання
Скласти 5 прикладів на дії з раціональними числами.
1
1) -48+53= |
2) 45-(-23)= |
3) -7,5:(-0,5)= |
4) -4×(-15)= |
1) 56:(-8)= |
2) -3,3-4,7= |
3) -5,6:(-0,1)= |
4) 9-12= |
1) 48-54= |
2) 37-(-37)= |
3) -52,7+42,7= |
4) -6×1/3= |
1) -12×(-6)= |
2) -90:(-15)= |
3) -25+45 |
4) 6-(-10)= |