Урок "Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами"

Про матеріал
Тема. Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами Формування компетентностей: предметна компетентність:  удосконалити вміння виконувати дії з раціо¬нальними числами;  сформувати вміння, навички учнів виконувати дії з раціональними числами; ключові компетентності:  спілкування державною мовою — розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово);  уміння вчитися впродовж життя — доводити правильність власного судження або визнавати помилковість;  соціальна та громадянська компетентності — висловлювати власну думку, слухати й чути інших;
Зміст архіву
Перегляд файлу

Дата: ___/___/___                                      Клас: 6                                    Предмет: математика

 

Тема. Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність:
  • удосконалити вміння виконувати дії з раціо­нальними числами;
  • сформувати вміння, навички учнів виконувати дії з раціональними числами;
  • спілкування державною мовою — розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово);
  • уміння вчитися впродовж життя — доводити правильність власного судження або визнавати помилковість;
  • соціальна та громадянська компетентності — висловлювати власну думку, слухати й чути інших;

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність: картки з індивідуальним завданням, зображення квіток, пістолет з пулями на присосках.

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Перевірка готовності до уроку.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Гра «Знайди помилку»

 

Учням потрібно знайти помилку в записах на дошці

ІІІ. Актуалізація опорних знань 
Впишіть у порожні клітинки квадрата такі числа, щоб суми чисел кожної вертикалі, горизонталі і діагоналі дорівнювала одна одній: 

Табл2.jpg 

Два учні, які виконають правильно завдання першими будуть виконувати в конкурсах роль «капітанів команд».

 

ІV. Повідомлення теми уроку.

У спорті існує таке поняття як багатоборство».

Багатобо́рство — вид спортивних змагань.

Багатоборство складається з комплексу вправ, що належать до одного  або кількох видів спорту

Найпоширеніше в легкій атлетиці. Відповідно до числа вправ називається двоборством, триборством, семиборством, десятиборством.

Змагання з багатоборства провадяться за певною програмою в короткі терміни (1—2 дні). Переможець визначається за сумарною кількістю очок, набраних у всіх вправах.

Сьогодні ми з вами візьмемо участь у математичному багатоборстві з розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Для того, щоб удосконалити вміння виконувати дії з раціональними числами та сформувати навички виконувати дії з раціональними числами и розділимось на дві команди. Наші новообрані капітани набирають собі команди.

Кожна команда обирає назву відповідно до тем уроку.

V. Удосконалення вмінь та навичок

Перша вправа «Гонка з біатлону»

Учні по черзі стріляють з іграшкового пістолета пулями на присосках. І розв’язують приклад, в який влучили

1) -48+53=

2) 45-(-23)=

3) -7,5:(-0,5)=

4) -4×(-15)=

1) 56:(-8)=

2) -3,3-4,7=

3) -5,6:(-0,1)=

4) 9-12=

1) 48-54=

2) 37-(-37)=

3) -52,7+42,7=

4) -6×1/3=

1) -12×(-6)=

2) -90:(-15)=

3) -25+45

4) 6-(-10)=

 

Друга вправа «Гонка по перетнутій місцевості».

Екіпажам видаються однакові завдання. Члени екіпажу виходять по черзі до дошки, розв’язують приклад і записують відповідь в пусту клітинку.

Третя вправа «Стрибки в довжину»

Хто більше розв’яже правильно рівнянь за певний проміжок часу, той і стрибнув дальше. Якщо команда встигла розв’язати всі рівняння за даний час – вони встановили рекорд.

Розв’яжіть рівняння:

  1. 2х – 8 = -10
  2. 5х + 4 – 2х = 25;
  3. 5,6 – (3,4 – х) = 1,4;
  4. 5х - 12 = 18;

 

Четверта вправа «Привал»

Ви вирішили відпочити і нарвати квітів на галявині. Але квіти на ній незвичайні. Кожна пелюстка квітки – це завдання на дії з раціональними числами. На стіл командам видається «квітка» з завданням. Завдання однакові, а початкове число різне:

 

П’ята вправа «Біг з перешкодами»

Спростіть вираз:

а) 12а – 6а + 7а;     б) (4,8 + n) – ( -6,3 + n);   

в) 5(4а – 3в) – 2(5а – 3в);    г) -3,2(5х + 4) + 2,4( 2у – 4) 

 

Шоста вправа «Шаховий турнір»

Історична сторінка

Учитель. Не знаючи минулого в розвитку науки, не можна зрозуміти її сьогодення. Виконувати дії з додатними і від'ємними числами люди навчилися ще до нашої ери. Індійські математики уявляли собі додатні числа як «майно», а від'ємні числа як «борги». Ось як індійський математик Брахмагупта (VII ст.) викладав деякі правила виконання дій з додатними і від'ємними числами:

«Сума майна і майна є майно».

«Сума двох боргів є борг».

«Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».

«Добуток двох майн або двох боргів є майно».

«Добуток майна та боргу є борг».

Перекладіть, будь ласка, давньоіндійські правила на сучасну мову.

 

VІ. Підсумок уроку

Підведення підсумків багатоборства, нагородження команд (оцінювання)

 

VІІ. Домашнє завдання

Скласти 5 прикладів на дії з раціональними числами.

 

 

 

1

 

Перегляд файлу

1) -48+53=

2) 45-(-23)=

3) -7,5:(-0,5)=

4) -4×(-15)=

1) 56:(-8)=

2) -3,3-4,7=

3) -5,6:(-0,1)=

4) 9-12=

1) 48-54=

2) 37-(-37)=

3) -52,7+42,7=

4) -6×1/3=

1) -12×(-6)=

2) -90:(-15)=

3) -25+45

4) 6-(-10)=

 

zip
Додано
11 березня 2019
Переглядів
3202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку