18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Розв'язування вправ на застосування властивостей степеня із цілим показником та функції y=k/x".

Про матеріал
Конспект уроку алгебри проведеного у 8 класі біолого-хімічного профілю навчання. Тема "Розв'язування вправ на застосування властивостей степеня із цілим показником та функції y=k/x". Мета уроку: систематизувати знання учнів з даної теми, удосконалювати вміння й навички застосовувати властивості степеня з цілим показником при розв’язуванні вправ на обчислення значень числових виразів і перетворень виразів зі змінними та побудову графіків і властивості функції; розглянути приклади оберненої пропорційності в природі та галузях діяльності. Сприяти формуванню математичної компетентності, інформаційної компетентностей.
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку алгебри проведеного у 8 класі біолого-хімічного профілю навчання.

 

 

Підготувала вчитель математики Бережанська Оксана Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку

Розв'язування вправ на застосування властивостей 

                     

 

степеня із цілим показником та функції y imagekx .

Мета уроку:

 

систематизувати знання учнів з даної теми, удосконалювати вміння й навички застосовувати властивості степеня з цілим показником при розв’язуванні вправ на обчислення значень числових виразів і перетворень виразів зі змінними та побудову графіків і властивості функції y imagekx ; розглянути приклади оберненої пропорційності в природі та галузях діяльності. Сприяти формуванню математичної компетентності, інформаційної компетентності: вміння систематизувати, аналізувати, порівнювати, робити висновки; залучати учнів до колективної та самостійної діяльності, сприяти розвитку навичок самоконтролю і взаємоконтролю в процесі виконання завдань. Виховувати самостійність, кмітливість, рішучість і впевненість під час прийняття рішень, почуття відповідальності за збереження природи.

Тип уроку. 

 

Урок застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання:

роздавальний матеріал, мультимедійний центр,          

                     

підручник «Алгебра» О.С.Істер

 

Епіграф уроку:   «Єдиний шлях, що веде до знань, - це діяльність»

                                                                          Б. Шоу

 

 

Хід уроку.

 

I.   Організаційний етап

         Привітання з учнями. Перевірка готовності класу до уроку.

 

II . Перевірка домашнього завдання

          Вправи № 370, 376 (1) усно, № 382 заповнити пропуски, 386 (1) на дошці.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

          Повідомлення теми і мети уроку

 Сьогодні ми узагальнимо ваші знання з теми «Степінь з цілим показником. Функція y imagekx та її властивості». Це допоможе краще побачити, на які з питань теми потрібно звернути більшу увагу, щоб якомога ретельніше підготуватися до контрольної роботи. Не забудьте проявити кмітливість, рішучість, впевненість у ході прийняття рішень.

 

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Вправа « Поставити у відповідність означуване слово»

1.   Добуток n множників кожен з яких дорівнює a називається … ( степенем)

2.   Число, яке підносимо до степеня називаємо …( основа)

3.   Функцію вигляду y imagekx називають … ( обернена пропорційність )

4.   Щоб поділити степені з однаковими основами потрібно …( основи залишити без змін, а показники степенів відняти)

5.   Запис a10n,1 a 10, n –ціле число називають … ( стандартний вигляд числа)

6.   Чому дорівнює степінь з показником 0 ?   ( 1)

7.   n у стандартному записі числа називають …( порядком)

8.   Щоб помножити степені з однаковими основами потрібно … (Основи залишити без змін, а показники додати).

 

Тести на множинний вибір

1. Вкажіть не правильну рівність? 

 

imageimageА. 533 12527 Б. 2132 499 В. 92 2,60 image811      Г.  image233 92 image241 .

 

Тести на множинний вибір

2. Графік оберненої пропорційності проходить через точку А (-5;8). Яка з формул задає дану функцію ?

А. y image40x Б. y   image40x В. y image8x Г. y   image5x .

 

Тест ідентифікації

Встановити відповідність між графіками функцій та формулами, які їх задають

image

 

V. Інтерактивна вправа «Юні пошуковці»

 Учні отримали завдання підготувати презентацію та повідомлення про те, де зустрічаються степені та обернена пропорційність в природі і науці. 

1.   Показ слайдів степені у біології, фізиці, хімії, географії.

2.   Обернена пропорційність в природі та галузях діяльності людини.

         Приклади з біології.

          Приклади з фізики.

         Приклади з економіки.

 

image

 

VI. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу 1. Робота в парах

         Вправа « Чарівна квітка»

 Визначити довжину тіла харіуса європейського в сантиметрах. Отримане число записати у стандартному вигляді.

1.   На синіх пелюстках квітки знайдіть найменшу основу степеня.

2.   На фіолетових пелюстках квітки знайдіть найбільший показник степеня.

3.   На зелених пелюстках квітки знайдіть не найменше і не найбільше число.

4.   Знайдіть суму обраних вами чисел та помножте її на 4 і ви отримаєте відповідь на запитання. 

image 

 (3,6+2,7+3,7)*4=40 см

         Харіус європейський.

         В Україні живе в бассейнах Тиси, Прута та Дністра.

 Тіло міцне, видовжене, струнке. Голова маленька, рот нижній, невеликий, на щелепах є дрібні зуби. Спинний плавець довгий, особливо в статевозрілих самців. За спинним плавцем, є жировий плавець. Тіло вкрите лускою середніх розмірів. Забарвлення строкате. Спина сіро-зелена, боки сріблясті, на них видовжені бурі смужки. Черево сріблясте. Спинний, анальний і хвостовий плавці мають фіолетовий відтінок та численні темні плями і смужки. 

 Харіус європейський — житель невеликих гірських річок з прозорою водою і кам'янистим дном, у яких перекати чергуються із плесами. Порожистих місць і водоспадів уникає, бо там, як правило, каламутна вода, в якій погано видно придонні організми — основний корм харіуса. Може жити і у великих річках, якщо вода в них багата на кисень. 

 Живиться личинками ставковиків, рачками, молюсками та іншими придонними організмами, а влітку — комахами, які падають на поверхню води (мурашками, жуками, мухами тощо). Нерідко він споживає і дрібних риб, зокрема бабців. Ріст харіуса залежить від висоти річки над рівнем моря (а жити він може у річках на висоті близько 1500 м над рівнем моря) від характеру берегів, заселеності водойми рибами. 

Занесений до Червоної книги України (1994), списків Бернської конвенції і МСОП та Європейського червоного списку. Охороняється у Карпатському біосферному заповіднику. 

 

image 

 

Фізкультхвилинка для очей. (1 хв) 

-Сядьте прямо, опустіть руки вниз, закрийте очі.

-Нахиліть голову вперед, робимо кругові рухи головою вправо, уліво -Відкрийте очі, встаньте, тихенько сядьте.

-Продовжимо.

 

2. Методичний прийом « Інтегровані завданя»

         Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

 Після презентації умови задачі, яку необхідно розв’язати учитель пропонує всім висловити ідеї, коментарі, шляхи розв’язання. Усі пропозиції записуються на дошці, в порядку їх оголошення без зауважень, коментарів чи запитань. Заохочуються всі учні до висування якомога більшої кількості ідей.

На закінчення обговорюються запропоновані ідеї. Учні біля дошки виконують скорочений запис задачі та розв’язують відповідне складене рівняння. 

          Задача

 Американський тарган родом із тропічних районів Африки; районів Африки; 1625 року був завезений до Північної Америки і потім — до Європи. Живуть американські таргани як у будівлях, так і в дикій природі. Таргани завдають значної шкоди здоров’ю людини, є переносниками різних бактеріальних хвороб. Американський тарган є найшвидшою на планеті комахою. За одну секунду може пробігти відстань, що в 50 разів перевищує довжину його тіла. Для таргана ця швидкість становить 5,4  км/год. Чому дорівнює (у міліметрах) середня довжина американського таргана? Записати отримане число у стандартному вигляді.

 

          Розв’язання.         х мм – довжина тіла таргана. За 1 с проходить відстань 50х мм.

imageimage          5,4 км/год =          мм/с image5,4106 мм/с. Складаємо рівняння          50x.

3600

          х = 30. Відповідь : 30 мм = 3101мм.

 

 Американський тарган на вигляд схожий на рудого таргана, але має великі розміри тіла: від 3 до 5 см. Як і прусаки, американські таргани вміють літати. Крила самців виходять за межі черевця на 4-8 мм, за рахунок чого самці здаються довшими самок. Блискуче тулуб американського таргана може бути червоного або шоколадно-коричневого кольору. По краю перед спинки проходить світло-коричнева або жовта смуга. У дикому вигляді американські таргани живуть в дерев’яних балках, гнилій деревині, в корі пальмових дерев, в каналізації та вентиляційних тунелях. Завдяки ущільненій формі тіла вони легко проникають в житла людей крізь найнезначніші щілини і зазори, де в світлий час доби ховаються на горищах і в підвалах. Таргани їдять абсолютно все: будь-яку органіку, сміття, волосся і мертвих комах, фрукти і овочі, м’ясо, рибу, горіхи, солодке, крупи, папір, частинки взуття і одягу. У 17 столітті вони були завезені з Африки в Північну Америку, а пізніше і в Європу, де успішно прижилися й поширилися повсюдно. 

 

image 

 

3. Виконання рівневих завдань.

             Перед вами різнорівневі завдання, які ви будете виконувати самостійно.

Кожен з вас обирає розв’язувати той приклад, який йому під силу          Початковий рівень

Подайте вираз у вигляді степеня з основою a : а) a5 a8 ; б) a7 :a3.

          Середній рівень

Розташуйте вирази у порядку спадання їхніх значень:

13    10    11    12

image    ;     ;     ;   image .

2    2    2      2

Порівняти : а) 120 і (6)0;          б) 31 71 і 211.

          Достатній рівень

6

Розв’язати графічно рівняння:        imagex 3.

          Високий рівень

49m Спростіть вираз ( m – ціле число):  image72m2 .

          Всі завдання після їх виконання учнями розглядаються та записуються на дошці.

 

VII. Підсумок уроку

Учитель пропонує учням перелік запитань:

Що ми робили на уроці?

Що нового ми навчилися на сьогоднішньому уроці?

Чи досягли очікуваних результатів?

Чи сподобався вам спосіб проведення сьогоднішнього уроку?

Що сподобалось особливо під час уроку? Що не сподобалось?

 

VIII. Домашнє завдання

Повторити  §  10-11. Виконати вправи № 340 (1,2), 321 (1), 385( 3).  

 

pdf
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 1. Раціональні вирази
Додано
17 січня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку