Тема: Розв’язування вправ. Самостійна робота
Мета: удосконалити знання з теми «Функції, їх властивості та графіки, закріпити навички розв’язування вправ; розвивати логічне мислення; виховувати зацікавленість до вивчення даної теми
Тип заняття: практичне заняття.
Обладнання: підручники, презентація «Все про функції», картки для самостійної роботи.
Література:
1. Алгебра і початки аналізу: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закладів М.І. Шкіль, З.І. Слєпканеь, О.С. Дубинчук.-К.: Зодіак – ЕКО, 2007. – 272 с.
2. Математика: Підручник О.М. Афанасьєва, Я.С. Бродський, О.Л. Павлов, А.К.Сліпченко – К.: Вища школа, 2001.-447 с.
3. Чекова А.М. Алгебра. 7-12 класи: Навчальний посібник – 5-те видавництво.-Х.: Країна лерій. 2007.-120 с.
План заняття
І. Організація початку заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань:
ІІІ. Самостійна робота
IV. Підведення підсумків заняття.
V. Домашнє завдання
Хід заняття
І. Організаційний момент
Рахунок і обчислення – основа порядку в голові.
Песталоцці
Знати математику – це насамперед уміти користуватися нею. Учитися користуватися математичними значеннями найкраще під час розв’язування задач.
ІІ. Актуалізація опорних знань:
Приклад. Знайти проміжки та функції . Розв’язання: функція спадає при зростає при
Проміжки знакосталості – це проміжки з області визначення функції, на яких функція набиває додатних або від’ємних значень.
Щоб знайти ці проміжки треба розв’язати нерівність:
– додатні значення
– від’ємні значення
Приклад. Знайти проміжки знакосталості функції . Розв’язування: Оскільки - невід’ємне число при , то , при .
Від’ємних значень дана функція не набуває.
Графіком функції називається множина всіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенням аргументу, а ординати - відповідним значеннями функції.
Нулями функції називаються значення аргументу, при яких функція дорівнює нулю. Щоб знайти нулі функції треба розв’язати рівняння .
Приклад. Знайти нулі функції .
Розв’язання: ;
Відповідь:
Відповідь: 3
Відповідь: 1
Відповідь: Д(у)=
А) Б)
Відповідь: Відповідь:
В) ; Відповідь: .
ІІІ. Самостійна робота
1 варіант 2 варіант
-парна – не парна
не парна– парна
Розв'язання
Відповідь: ДД
Д= або
Відповідь: Д Д
=Відповідь:7
=Відповідь:
- функція парна
-непарна
-непарна
- функція парна
IV. Підведення підсумків
V. Домашнє завдання
1. Дослідити функцію на парність (непарність)
1) – функція є ні парною, ні непарною
–функція парна
2. Для функцій, графіки яких зображені на рис.1, а-г. Знайдіть:
1) точки мах і мін функцій;
2) екстремуми функцій