Алгебра 7 класс
Тема. Розв'язування задач і вправ
Мета: освітня: вдосконалювати вміння учнів знаходити корінь лінійного рівняння з однією змінною та розв'язувати текстові задачі на складання лінійних рівнянь; розвиваюча: розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів; виховна: виховувати самостійність, інтерес до математики, взаємодовіру.
Тип уроку: урок -аукціон
Обладнання: правила проведення інтерактивної вправи «Мозкова атака»( пам’ятка), картки самоконтролю, комп’ютер
Очікувані результати: Після уроку учні зможуть розв’язувати текстові задачі за допомогою складання лінійних рівнянь з однїєю змінною, знаходити корінь лінійного рівняння з однією змінною.
Компетентності :соціальна,полікультурна,інформаційна
Епіграф уроку:
Математика і поезія – це… вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а в другому – до серця.
Т. Хілл
ХІД УРОКУ
I.Організація класу
Вчитись нелегко буває,
Та наука завжди хороша.
Кожна в світі людина знає,
Що знання — то найлегша,
Найцінніша ноша.
Так незвично я почала урок, бо сьогодні в нас не просто урок, а урок-аукціон. Аукціон — прилюдний розпродаж цінностей. Найбільша ваша цінність — то знання. І сьогодні ви кожний зможете їх оцінити. Тема уроку-аукціону «Лінійні рівняння». Як він буде проходити? Кожне завдання буде мати стартову ціну: один, два, три кубики, залежно від його складності. За виправлення, доповнення — кубик. В кінці учасники аукціону, які наберуть найбільшу кількість кубиків, одержать нагороду.
II. Розпочинаємо аукціон.
На початку вивчення теми « Лінійні рівняння» домашнім завданням вам пропонувалось пройти крутими стежками людської думки, поглянути на рівняння очима вчених різних часів, перегорнути світлі й трагічні сторінки його історії. Отже,
Лот 1. «Пошуковий»
Стартова ціна: 2 кубики.
Як формувалося і входило в математику поняття рівняння? Відповіді учнів.
Лот 2. «Теоретичний»
Стартова ціна: 1 кубик.
За правильну відповідь учні отримують путівку — лист самоконтролю.
Лот 3. « Перевір себе»
Стартова ціна: 2 кубика
За старих часів корою цього дерева «заговорювали» зуби і лихоманку. Виріжуть з кори трикутник, щоб віддати данину Богу Отцю, Богу Сину, Святому Духу, і труть ясна. А потім трикутник прикладають на місце, звідки вирізали. І біль вщухає. І невідомо було людям, що справа не в богів, а в містяться речовини в корі саме цього дерева. Про яке дерево йде мова?
Вирішіть правильно рівняння і знайдіть відповідь завдання.
Тест : «Лінійні рівняння».
1) 3х – 8 = х + 6
А |
Б |
В |
0,5 |
-0,5 |
7 |
2) 6х – (7х – 12) = 101
А |
Б |
В |
89 |
-89 |
-113 |
3) (13х – 15) – (9 + 6х) = -3х
А |
Б |
В |
2,4 |
1,5 |
-1,5 |
4) -(7у + 0,6) = 3,6 – у
А |
Б |
В |
0,5 |
-0,7 |
0,7 |
5) 3(2,4 – 1,1х) = 2,7х + 1,2
А |
Б |
В |
13 |
1,3 |
1 |
Тестування проводиться за допомогою комп'ютера. При правильному вирішенні учні повинні отримати відповідь осика.
Лот 4. « Розв’яжи задачу”
Стартова ціна: 3 кубика
1.По стежці вздовж кущів йшло 11 хвостів,
Порахувати я також зміг, що крокувало 30 ніг,
Це разом йшли кудись
Півні та поросята
А тепер питання така: скільки було півнів?
І дізнатися я був би радий, скільки було поросят?
2. Лев старше дикобраза
У два з половиною рази
За відомостями одуда
Три роки тому
У сім разів лев старше
Був, ніж дикобраз.
Лот 5. « Практичний»
Стартова ціна: 4 кубика
1.Розв’яжіть рівняння
А)| х – 3 | = 2.( Відповідь: 1;5)
Б) | 2х – 5 | = 2 – х ( Відповідь: розв’язків не має)
В) | х – 2 | = 3 | 3 – х |.( Відповідь : 1,5)
2. Інтерактивна вправа «Мозкова атака»
До дошки прикріплюється плакат з умовою задачі:
Пароплав,, на якому ми знаходимося, пройшов відстань від пристані А до пристані В зі швидкістю 12 км/год, а від пристані В до пристані С зі швидкістю 15 км/год. Відомо, що відстань АВ менша відстані ВС на 10 км. Знайдіть відстані між портами, в яких ми побували, якщо від В до С ми рухались на 8 хв. довше, ніж від А до В.
Учитель заохочує до обговорення побудови рисунка до умови задачі, вибору основного невідомого, складання та перевірки рівняння за умовою задачі якомога більше учнів. Приймаються абсолютно всі ідеї, жодна ідея не критикується і не відкидається. Всі ідеї записуються на великому аркуші паперу, прикріпленому в центрі дошки. Під час обговорення кількість, ідей повинна перейти в якість та правильне прокоментоване розв'язання задачі.
III. Підсумок уроку.
Ось і закінчився урок - аукціон. А тепер я хочу почути, що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці, а що можна змінити на краще.
Учитель пропонує учням перелік запитань:
IV. Самооцінка учнів
На початку уроку учні отримали картки самоконтролю, учитель пропонує учням заповнити їх ,оцінивши свою роботу на уроці і виставити собі собі від0 до 3 балів за кожний із критеріїв.
V.Домашнє завдання
1.Розв’язати рівняння.
а) | х | = х + 5;
б) | х | = – 3х + 5;
в) | х – 3 | = 2;
г) | 3х – 5 | = | 5 – 2х | ;
2. Обов’язково : № 155,140