Урок ". Розв'язування задач і вправ "

Про матеріал
вдосконалювати вміння учнів знаходити корінь лінійного рівняння з однією змінною та розв'язувати текстові задачі на складання лінійних рівнянь; розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів; виховувати самостійність, інтерес до математики, взаємодовіру.
Перегляд файлу

Алгебра 7 класс

Тема. Розв'язування задач і вправ

Мета: освітня: вдосконалювати вміння учнів знаходити корінь ліній­ного рівняння з однією змінною та розв'язувати текстові задачі на складан­ня лінійних рівнянь; розвиваюча: розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів; виховна: виховувати самостійність, інтерес до математики, взаємодовіру.

Тип уроку: урок -аукціон

Обладнання: правила проведення інтерактивної вправи «Мозкова атака»( пам’ятка), картки самоконтролю, комп’ютер

Очікувані результати: Після уроку учні зможуть розв’язувати текстові задачі за допомогою складання лінійних рівнянь з однїєю змінною, знаходити корінь лінійного рівняння з однією змінною.

Компетентності :соціальна,полікультурна,інформаційна

   Епіграф уроку:

Математика і поезія – це… вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а в другому – до серця.

Т. Хілл

ХІД УРОКУ

I.Організація класу

Вчитись нелегко буває,

Та наука завжди хороша.

Кожна в світі людина знає,

Що знання то найлегша,

Найцінніша ноша.

Так незвично я почала урок, бо сьогодні в нас не просто урок, а урок-аукціон. Аукціон — при­людний розпродаж цінностей. Найбільша ваша цінність — то знання. І сьогодні ви кожний змо­жете їх оцінити. Тема уроку-аукціону «Лінійні рівняння». Як він буде проходити? Кож­не завдання буде мати стартову ціну: один, два, три кубики, залежно від його складності. За ви­правлення, доповнення — кубик. В кінці учасники аукціону, які наберуть найбільшу кількість ку­биків, одержать нагороду.

 

II. Розпочинаємо аукціон.

На початку вивчення теми « Лінійні рівняння» домашнім завданням вам пропонувалось прой­ти крутими стежками людської думки, поглянути на рівняння очима вчених різних часів, перегор­нути світлі й трагічні сторінки його історії. Отже,

Лот 1. «Пошуковий»

Стартова ціна: 2 кубики.

Як формувалося і входило в математику понят­тя рівняння? Відповіді учнів.

Лот 2. «Теоретичний»

Стартова ціна: 1 кубик.

За правильну відповідь учні отримують путівку — лист самоконтролю.

  1. Дайте означення рівняння.
  2. Яке рівняння називається лінійним? Наведіть приклади.
  3. Що називається коренем рівняння? Наведіть приклади.
  4. Скільки коренів може мати рівняння? Наведіть приклади.
  5. Що означає розв'язати рівняння?
  6. Які рівняння називаються рівносильними? Наведіть приклади.
  7. Назвіть основні властивості рівняння.
  8. Що таке математична модель задачі?
  9. Які задачі називаються прикладними? Наведіть приклади.
  10. Що спочатку треба зробити, перш ніж почати розв'язувати текстову за­
    дачу складанням рівняння?
  11. Що треба зробити після того, як ми розв'язали рівняння, що відповідає
    умові задачі?
  12. Який основний принцип розв'язування задач на рух?

Лот 3. « Перевір себе»

Стартова ціна: 2 кубика

За старих часів корою цього дерева «заговорювали» зуби і лихоманку. Виріжуть з кори трикутник, щоб віддати данину Богу Отцю, Богу Сину, Святому Духу, і труть ясна. А потім трикутник прикладають на місце, звідки вирізали. І біль вщухає. І невідомо було людям, що справа не в богів, а в містяться речовини в корі саме цього дерева. Про яке дерево йде мова?

Вирішіть правильно рівняння і знайдіть відповідь завдання.

Тест : «Лінійні рівняння».

1) 3х – 8 = х + 6 

А

Б

В

0,5

-0,5

7

2) 6х – (7х – 12) = 101

А

Б

В

89

-89

-113

3) (13х – 15) – (9 + 6х) = -3х

А

Б

В

2,4

1,5

-1,5

4) -(7у + 0,6) = 3,6 – у

А

Б

В

0,5

-0,7

0,7

5) 3(2,4 – 1,1х) = 2,7х + 1,2

А

Б

В

13

1,3

1

 

Тестування проводиться за допомогою комп'ютера. При правильному вирішенні учні повинні отримати відповідь осика.

Лот 4. « Розв’яжи задачу”

Стартова ціна: 3 кубика

1.По стежці вздовж кущів йшло 11 хвостів,

Порахувати я також зміг, що крокувало 30 ніг,

Це разом йшли кудись

Півні та поросята

А тепер питання така: скільки було півнів?

І дізнатися я був би радий, скільки було поросят?

 

2. Лев старше дикобраза

У два з половиною рази

За відомостями одуда

Три роки тому

У сім разів лев старше

Був, ніж дикобраз.

Лот 5. « Практичний»

Стартова ціна: 4 кубика

1.Розв’яжіть рівняння

А)| х – 3 | = 2.( Відповідь: 1;5)

     Б) | 2х – 5 | = 2 – х ( Відповідь: розв’язків не має)

В) | х – 2 | = 3 | 3 – х |.( Відповідь : 1,5)

2. Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

До дошки прикріплюється плакат з умовою задачі:

Пароплав,, на якому ми знаходимося, пройшов відстань від пристані А до пристані В зі швидкістю 12 км/год, а від пристані В до пристані С зі швидкістю 15 км/год. Відомо, що відстань АВ менша відстані ВС на 10 км. Знайдіть відстані між портами, в яких ми побували, якщо від В до С ми ру­хались на 8 хв. довше, ніж від А до В.

Учитель заохочує до обговорення побудови рисунка до умови задачі, вибору основного невідомого, складання та перевірки рівняння за умовою задачі якомога більше учнів. Приймаються абсолютно всі ідеї, жодна ідея не критикується і не відкидається. Всі ідеї записуються на великому аркуші паперу, прикріпленому в центрі дошки. Під час обговорення кількість, ідей повинна перейти в якість та правильне прокоментоване розв'язання задачі.

III. Підсумок уроку.

Ось і закінчився урок - аукціон. А тепер я хочу почути, що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці, а що можна змінити на краще.

Учитель пропонує учням перелік запитань:

  • Що ми робили на уроці?
  • Що нового ми навчилися на сьогоднішньому уроці?
  • Навіщо ми це робили?
  • Чи досягли очікуваних результатів?
  • Чи сподобався вам спосіб проведення сьогоднішнього уроку?
  • Що сподобалось особливо під час уроку? Що не сподобалось?

IV. Самооцінка учнів

На початку уроку учні отримали картки самоконтролю, учитель про­понує учням заповнити їх ,оцінивши свою роботу на уроці і виставити собі собі від0 до 3 балів за кожний із критеріїв.

  1. Я допомагав(ла) іншим учням, заохочував(ла) їх до роботи
  2. Я вносив(ла) вдалі пропозиції, які були враховані в ході розв'язування.
  3. Я активно працював(ла) у групі .
  4. Я узагальнював (ла) думки інших та просував(ла) роботу класу вперед

V.Домашнє завдання

  1.          Підготуватися до написання контрольної роботи.

1.Розв’язати рівняння. 

     а) | х | = х + 5;

б) | х | = – 3х + 5;

в) | х – 3 | = 2;

г)  | 3х – 5 | = | 5 – 2х | ;

2. Обов’язково : № 155,140

 

docx
Додав(-ла)
Попова Людмила
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Лінійне рівняння з однією змінною
Додано
8 жовтня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку