Урок "Розв’язування задач на додавання і віднімання десяткових дробів "

Про матеріал
урок закріплення вмінь і навичок учнів розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання десяткових дробів. На даному уроці використовуються відомості із життя і творчості Т.Г.Шевченка
Перегляд файлу

5 клас

Тема: Розв’язування задач на додавання і віднімання десяткових дробів

Мета: закріпити вміння і навички учнів розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання десяткових дробів; сприяти розвиткові логічного мислення, творчих здібностей школярів, математичного мовлення; сприяти вихованню в учнів почуття патріотизму, розширення кругозору шляхом використання відомостей із життя і творчості Т.Г.Шевченка

Хід уроку

І. Вступне слово

  Тема уроку «Розв’язування задач на додавання і віднімання десяткових дробів». Підтема уроку «Про Т.Г.Шевченка на уроці математики». Тобто результати усіх математичних завдань міститимуть відомості про життя і творчість великого українського поета і художника Тараса Григоровича Шевченка. Творчість нашого пророка знають у цілому світі. Ось як про нього писав американський художник Рокуелл Кент: «Я американський художник і американець плоттю і кров’ю, але те, що я бачив з творів Шевченка – художника, і те, що я знаю про нього як про поета, викликає найглибші чуття щирого захоплення його талантом і творчістю. Я пишаюся цими творами, немовби я сам українець. Ваш Шевченко – це мій Шевченко. Я люблю і ціную Шевченка»

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Повторення правил додавання і віднімання десяткових дробів.

Складання інструктивної картки

І група – як виконують додавання десяткових дробів

ІІ група – як виконують віднімання десяткових дробів

2.Математичний диктант (результати кожного завдання учні вносять у таблицю)

   1         2        3        4            5        6         7        8

 

 

 

 

 

 

 

 


   1) 0,23 + 0,77 =1                            5) 15,8 – 14,8 =1

   2) 2,356 + 5,644 = 8                       6) 1,231 + 6,769 =8

   3) 3, 257 – 2,257 =1                       7) 27,1 – 21,1 = 6

   4) 3,02 + 0,98 = 4                           8) 0,375 + 0,625 =1

Ви діти здогадались, що у таблиці записані рік народження і рік смерті Т.Г.Шевченка

ІІІ. Розв’язування задач

1.Розв’язавши ці рівняння ми дізнаємося коли малий Тарас почав вчитися і скільки йому було років

І група     х- 1121,25=700,75     х=1822

ІІ група   37,2 +х=45,2       х=8

2.А через два роки батько Григорій Іванович поїхав хурщиком в чумацькій валці і взяв із собою Тараса. До полудня валка проїхала 19,2 версти, а після перепочинку ще 12,9 версти. Який шлях проїхала валка за цілий день?         (Довідка: 1 верста= 1, 0668км)

3.У кожного на парті лежить таблиця «Цікаво знати». Вам потрібно заповнити пропуски числами, які знайдете розв’язавши вправи:

   1) Обчислити значення виразу   (25,2 + 23,9) – (12,6 + 26,5)             (10)

   2) Знайти значення виразу  а - 5,2 - в,  якщо а = 48,  в =18,8            (24)

   3) Розв’язати рівняння   16,27 – х = 3,27                                              (13)

Таблиця «Цікаво знати»

Тарас Григорович Шевченко із 47 років життя…

 

      років був на засланні

                                      

                                          роки був кріпаком

                  

                                           років був на волі              

 

4.Розв’язавши наступну задачу дізнаємось скільки років було Т.Г.Шевченку, коли вийшла друком перша збірка його поезій під назвою «Кобзар»

Задача  Теплохід «Тарас Шевченко», власна швидкість якого 24,28 км/год рухається по Дніпру за течією річки. Знайти швидкість теплохода, якщо швидкість течії річки 1,72 км/год.         (26 років)

5.Гра «Хто швидше?»

Накресліть табличку, що складається із двох рядків і семи стовпців. Відповідь на кожне з поставлених запитань послідовно записуйте у верхній рядок, а в нижньому записуйте букву, яка стоїть під цим номером в українському алфавіті.

1) Знайти значення виразу  12,36+4,02-6,38                             (10)

2) На скільки число 2,35 більше від числа 1,35?                       (1)

3) Подорожуючи стежками Т.Г. Шевченка, туристи першого дня подолали   5,81 км, другого – 6,23км,  третього – 4,39км, четвертого – 3,57км. Яка довжина маршруту?                                                                                                         (20 км)

4) Розв’язати рівняння:   х- 1,256 = 17,744                                                      (х=19)

5) На скільки треба збільшити число 345,254 щоб отримати 348,254?          (на 3)

6) На скільки вираз (3,25+4,26) менший від виразу (12,47+7,04)                   (на 12)

7) Знайти площу будівлі музею Т.Г.Шевченка, якщо площа однієї кімнати 4,78м2, другої – 6,85м2, третьої – 11,37м2.                                                            (23м2)

Яку назву ви прочитали?      ЗАПОВІТ

Чи знає хтось із вас цього вірша напам’ять?

ІV. Підсумок уроку

C:\Users\iruna\OneDrive\Робочий стіл\16.jpgРефлексія

На уроці я:

 

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку