Урок "Розв’язування задач на відсотки"

Про матеріал
Урок розроблений з метою вироблення навичок і вмінь розв’язування задач на знаходження відсотків від числа і числа за його відсотком. Розвивати логічне мислення, тренувати пам'ять, увагу, виховувати наполегливість і самостійність.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач на відсотки.

Мета уроку: вироблення навичок і вмінь розв’язування задачі на знаходження відсотків від числа і числа за його відсотком. Розвивати логічне мислення, тренувати пам'ять, увагу, виховувати наполегливість і самостійність.

Тип уроку: урок розвитку компетентностей.

Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Перевірити готовність класу до уроку, відмітити відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Звіт консультантів про виконання домашньої роботи.

ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь та навичок.

Усне розв’язування вправи

Учням ставляться запитання, які висвітлюються на екрані з варіантами відповідей. Учні почергово відповідають на питання, пояснюючи, чому вони вибрали саме таку відповідь, і після пояснення перевіряється правильність вибраної відповіді за допомогою появи смайликів.

  1. Виберіть правильну рівність:

1% = 0,01; 1% = 0,001;  1% = 0,1; 1% = 1

2. Як записати десятковим дробом 5%?

3. Як записати у вигляді відсотку 0,43?

4. Як записати у вигляді відсотку 0,08?

5. Чому дорівнює 50% від 400?

6. Чому дорівнює 7% від 90?

7. Чому дорівнює число, 1% якого дорівнює 45?

 

ІV. Розв’язування задач.

Наступним етапом уроку є розв’язування задач. Задачу 1 розв’язуємо біля дошки, задачу 2 учні розв’язують самостійно з поясненням розв’язання, задача 3 розв’язується також біля дошки. Після розв’язку цих трьох задач організовується робота в групах.

Задача 1

Довжина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 50 см., а ширина становить 24% довжини. Обчислити об’єм паралелепіпеда, якщо ширина становить 30% висоти.

Розв’язання

24% = 0,24;

  1. 50 (см) – ширина;

30% = 0,3;

Відповідь: 2400 см3.

Задача 2

В їдальню завезли 160 кг. овочів. Капуста становила 48% усіх овочів, морква – 23%, а картопля – решту. Скільки кілограмів картоплі завезли в їдальню.

Розв’язання

Відповідь: 46,4 кг. Картоплі.

Задача 3

Від мотузки, довжина якої дорівнює 100 м., відрізали спочатку 10% довжини, потім 50% остачі, а далі – 50% другої остачі. Яка довжина мотузки що залишилась?

Розв’язання

10% = 0,1

  1. (м) – залишилось.

Відповідь: 22,5 м. залишилося.

Фізкультхвилинка для очей.

Сплять маленькі совенята ,

Раз- відкрили оченята,

Подивилися навколо-

Очі вгору і додолу .

Вправо, вліво оченята

Повертають совенята,

Оченята блим, блим, блим,

Відпочити треба їм.

Совенята будуть спати ,

А ми далі працювати.

Робота в групах.

Клас ділиться на три групи. У кожній групі повинен бути як «сильний» так і «слабший» учні. Кожна група отримує завдання на картках і виконує його. Після того як група розв'яже завдання, один з учнів пояснює це розв'язання.

Завдання 1 групи

У магазині діє акція на осінню колекцію одягу: знижка 30%. Скільки буде коштувати сукня, якщо її початкова ціна становить 850 грн.?

Завдання 2 групи.

Службовець сплачує медичну страховку у розмірі 1200 грн., що ставить 15% його заробітної плати. Яка заробітна плата у службовця?

Завдання 3 групи.

Банк сплачує своїм вкладникам 12% річних. Скільки грошей треба покласти в банк, щоб через рік забрати 504 грн.?

 

V. Підсумки уроку.

рефлексія

1. Чи сподобалося вам урок?

2. Які враження у вас залишаться після цього уроку?

3. Чи почерпнули ви щось нове для себе на сьогоднішньому уроці?

Виставляються оцінки учням за урок.

 

VІ. Домашнє завдання

Задача

Ціна блендера та ціна міксера – однакові. Ціну блендера спершу зменшили на 10%, а потім збільшили на 10%. Ціну міксера спочатку збільшили на 10%, а потім зменшили на 10%. Ціна якого із приладів унаслідок двох переоцінок більша?

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку