Тема уроку: Розв’язування задач на відсотки.
Мета уроку: вироблення навичок і вмінь розв’язування задачі на знаходження відсотків від числа і числа за його відсотком. Розвивати логічне мислення, тренувати пам'ять, увагу, виховувати наполегливість і самостійність.
Тип уроку: урок розвитку компетентностей.
Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Перевірити готовність класу до уроку, відмітити відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Звіт консультантів про виконання домашньої роботи.
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь та навичок.
Усне розв’язування вправи
Учням ставляться запитання, які висвітлюються на екрані з варіантами відповідей. Учні почергово відповідають на питання, пояснюючи, чому вони вибрали саме таку відповідь, і після пояснення перевіряється правильність вибраної відповіді за допомогою появи смайликів.
1% = 0,01; 1% = 0,001; 1% = 0,1; 1% = 1
2. Як записати десятковим дробом 5%?
3. Як записати у вигляді відсотку 0,43?
4. Як записати у вигляді відсотку 0,08?
5. Чому дорівнює 50% від 400?
6. Чому дорівнює 7% від 90?
7. Чому дорівнює число, 1% якого дорівнює 45?
ІV. Розв’язування задач.
Наступним етапом уроку є розв’язування задач. Задачу 1 розв’язуємо біля дошки, задачу 2 учні розв’язують самостійно з поясненням розв’язання, задача 3 розв’язується також біля дошки. Після розв’язку цих трьох задач організовується робота в групах.
Задача 1
Довжина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 50 см., а ширина становить 24% довжини. Обчислити об’єм паралелепіпеда, якщо ширина становить 30% висоти.
Розв’язання
24% = 0,24;
30% = 0,3;
Відповідь: 2400 см3.
Задача 2
В їдальню завезли 160 кг. овочів. Капуста становила 48% усіх овочів, морква – 23%, а картопля – решту. Скільки кілограмів картоплі завезли в їдальню.
Розв’язання
Відповідь: 46,4 кг. Картоплі.
Задача 3
Від мотузки, довжина якої дорівнює 100 м., відрізали спочатку 10% довжини, потім 50% остачі, а далі – 50% другої остачі. Яка довжина мотузки що залишилась?
Розв’язання
10% = 0,1
Відповідь: 22,5 м. залишилося.
Фізкультхвилинка для очей.
Сплять маленькі совенята ,
Раз- відкрили оченята,
Подивилися навколо-
Очі вгору і додолу .
Вправо, вліво оченята
Повертають совенята,
Оченята блим, блим, блим,
Відпочити треба їм.
Совенята будуть спати ,
А ми далі працювати.
Робота в групах.
Клас ділиться на три групи. У кожній групі повинен бути як «сильний» так і «слабший» учні. Кожна група отримує завдання на картках і виконує його. Після того як група розв'яже завдання, один з учнів пояснює це розв'язання.
Завдання 1 групи
У магазині діє акція на осінню колекцію одягу: знижка 30%. Скільки буде коштувати сукня, якщо її початкова ціна становить 850 грн.?
Завдання 2 групи.
Службовець сплачує медичну страховку у розмірі 1200 грн., що ставить 15% його заробітної плати. Яка заробітна плата у службовця?
Завдання 3 групи.
Банк сплачує своїм вкладникам 12% річних. Скільки грошей треба покласти в банк, щоб через рік забрати 504 грн.?
V. Підсумки уроку.
рефлексія
1. Чи сподобалося вам урок?
2. Які враження у вас залишаться після цього уроку?
3. Чи почерпнули ви щось нове для себе на сьогоднішньому уроці?
Виставляються оцінки учням за урок.
VІ. Домашнє завдання
Задача
Ціна блендера та ціна міксера – однакові. Ціну блендера спершу зменшили на 10%, а потім збільшили на 10%. Ціну міксера спочатку збільшили на 10%, а потім зменшили на 10%. Ціна якого із приладів унаслідок двох переоцінок більша?