Урок "Розв’язування задач на відсотки"

Про матеріал
Урок розроблений з метою вироблення навичок і вмінь розв’язування задач на знаходження відсотків від числа і числа за його відсотком. Розвивати логічне мислення, тренувати пам'ять, увагу, виховувати наполегливість і самостійність.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач на відсотки.

Мета уроку: вироблення навичок і вмінь розв’язування задачі на знаходження відсотків від числа і числа за його відсотком. Розвивати логічне мислення, тренувати пам'ять, увагу, виховувати наполегливість і самостійність.

Тип уроку: урок розвитку компетентностей.

Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Перевірити готовність класу до уроку, відмітити відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Звіт консультантів про виконання домашньої роботи.

ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь та навичок.

Усне розв’язування вправи

Учням ставляться запитання, які висвітлюються на екрані з варіантами відповідей. Учні почергово відповідають на питання, пояснюючи, чому вони вибрали саме таку відповідь, і після пояснення перевіряється правильність вибраної відповіді за допомогою появи смайликів.

  1. Виберіть правильну рівність:

1% = 0,01; 1% = 0,001;  1% = 0,1; 1% = 1

2. Як записати десятковим дробом 5%?

3. Як записати у вигляді відсотку 0,43?

4. Як записати у вигляді відсотку 0,08?

5. Чому дорівнює 50% від 400?

6. Чому дорівнює 7% від 90?

7. Чому дорівнює число, 1% якого дорівнює 45?

 

ІV. Розв’язування задач.

Наступним етапом уроку є розв’язування задач. Задачу 1 розв’язуємо біля дошки, задачу 2 учні розв’язують самостійно з поясненням розв’язання, задача 3 розв’язується також біля дошки. Після розв’язку цих трьох задач організовується робота в групах.

Задача 1

Довжина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 50 см., а ширина становить 24% довжини. Обчислити об’єм паралелепіпеда, якщо ширина становить 30% висоти.

Розв’язання

24% = 0,24;

  1. 50 (см) – ширина;

30% = 0,3;

Відповідь: 2400 см3.

Задача 2

В їдальню завезли 160 кг. овочів. Капуста становила 48% усіх овочів, морква – 23%, а картопля – решту. Скільки кілограмів картоплі завезли в їдальню.

Розв’язання

Відповідь: 46,4 кг. Картоплі.

Задача 3

Від мотузки, довжина якої дорівнює 100 м., відрізали спочатку 10% довжини, потім 50% остачі, а далі – 50% другої остачі. Яка довжина мотузки що залишилась?

Розв’язання

10% = 0,1

  1. (м) – залишилось.

Відповідь: 22,5 м. залишилося.

Фізкультхвилинка для очей.

Сплять маленькі совенята ,

Раз- відкрили оченята,

Подивилися навколо-

Очі вгору і додолу .

Вправо, вліво оченята

Повертають совенята,

Оченята блим, блим, блим,

Відпочити треба їм.

Совенята будуть спати ,

А ми далі працювати.

Робота в групах.

Клас ділиться на три групи. У кожній групі повинен бути як «сильний» так і «слабший» учні. Кожна група отримує завдання на картках і виконує його. Після того як група розв'яже завдання, один з учнів пояснює це розв'язання.

Завдання 1 групи

У магазині діє акція на осінню колекцію одягу: знижка 30%. Скільки буде коштувати сукня, якщо її початкова ціна становить 850 грн.?

Завдання 2 групи.

Службовець сплачує медичну страховку у розмірі 1200 грн., що ставить 15% його заробітної плати. Яка заробітна плата у службовця?

Завдання 3 групи.

Банк сплачує своїм вкладникам 12% річних. Скільки грошей треба покласти в банк, щоб через рік забрати 504 грн.?

 

V. Підсумки уроку.

рефлексія

1. Чи сподобалося вам урок?

2. Які враження у вас залишаться після цього уроку?

3. Чи почерпнули ви щось нове для себе на сьогоднішньому уроці?

Виставляються оцінки учням за урок.

 

VІ. Домашнє завдання

Задача

Ціна блендера та ціна міксера – однакові. Ціну блендера спершу зменшили на 10%, а потім збільшили на 10%. Ціну міксера спочатку збільшили на 10%, а потім зменшили на 10%. Ціна якого із приладів унаслідок двох переоцінок більша?

docx
Додано
28 жовтня 2019
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку