Урок "Розв'язування задач на відсотки"

Про матеріал
Матеріал уроку раціонально використовувати під час повторення теми "Відсотки", запропоновані задачі можна розв'язувати різними способами.
Перегляд файлу

Тема:  Розв'язування задач на відсотки

Мета: узагальнити й систематизувати знання  з теми «Відсотки», удосконалювати навички  розв’язувати задачі на відсотки,  розвивати логічне мислення, вміння правильно і чітко виражати власні думки, сприяти  розвитку варіативності мислення; виховувати увагу, залучати до творчої активності.

 

І. Організаційний  момент

ІІ. Мотивація теми

ІІІ. Відтворення та використання опорних знань, умінь, навичок

  Запитання  учням.

  • Що таке відсоток?
  • Які види задач на відсотки ви розглядали на уроках математики?

Розрізняють три основних види задач на відсотки:

  • знаходження відсотків даного числа;
  • знаходження числа за даним числом відсотків;
  • відсоткове відношення двох чисел.

Під час розв’язування задач на відсотки застосовують три способи:

  • зведення до одиниці;
  • зведення до відповідних задач на дроби;
  • застосування пропорцій.

ІУ. Розв’язування задач

а) Знаходження відсотків від  даного числа

         Задача 1

Учні школи виготовили 24 шпаківні, 25% з яких були розміщені в шкільному парку. Скільки шпаківень  розміщено в парку?

  24   - 100%,      1 % стоновить  0,24; 

25% становитиме  25 · 0,24 = 6 (шпаківень)

або  100 % - 24

  25 %   - Х

  

Відповідь :  6 шпаківень

Задача 2

В результаті послідовно виконаних очищення та сушіння насіння білої акації маса насіння зменшилася на 15%, а потім на 8%. Визначити на скільки  відсотків зменшилася маса насіння.

Початкова  маса насіння становить 100%. Після  очистки на 15% вона становитиме 100%-15%=85%. Знаходимо тепер 8%, або 0,08 від 85%.

  85% · 0,08 = 6,8%.

Отже, усього маса насіння зменшилася на 15% + 6,8% = 21,8%.

Відповідь: 21,8%

б) Знаходження числа за даним числом  відсотків

Задача 3.

Учні  в шкільному парку розмістили 6 шпаківень, що становить 25% від усіх виготовлених шпаківень. Скільки шпаківень виготовили учні?

    25 %  -  6

  100% -  Х

   (шпаківні)

Відповідь: 24 шпаківні

в) Відсоткове відношення двох чисел

Задача 4

Завдяки раціональному розкрою  фанерного листа робітникові вдалося вирізати 35 деталей замість 20. Скільки відсотків  економії фанери досягається при цьому?

1-й спосіб.  Площу листа приймемо за 1. З нього за планом вирізають 20 деталей, тобто на одну деталь витрачають 120 листа. При раціональному способі розкрою на 1 деталь витрачається 135 листа. На кожній деталі заощаджують матеріалу 120 - 135 = 3140 листа.

Знайдемо відсоткове відношення   3140 до 120. Це становитиме:          

 Отже, економія становить 42,8%.

Для  перевірки правильності відповіді варто спробувати розв’язати задачу іншим способом.

2-й спосіб.  При новому способі розкрою листа матимемо ще 35-20=15 деталей. Ці 15 деталей будуть  зроблені з матеріалу, який зекономили при розкроюванні.

На 35 деталей – 100% матеріалу,

     15  деталей -   х  %

 

Відповідь: 42,8%

У. Підсумки заняття.

Зверніть увагу, діти, що всі задачі пов’язані з життям або з практичною людською діяльністю.

УІ. Домашнє завдання

Скласти задачі  на відсотки  та розв’язати  їх, використовуючи місцевий  природоохоронний матеріал

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пронтенко Лідія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 січня 2022
Переглядів
1069
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку