Урок "Розв'язування задач на відсотки (6 клас)." Урок присвячено річниці від дня утворення Черкаської області. Учні мають змогу узагальнити свої знання з теми "Розв'язування задач на відсотки (6 клас)." та дізнатися дещо цікаве про свій рідний край.
Тема уроку. Розв’язування задач на відсотки (6 клас).
Мета.
Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент:
Ціннісний компонент:
Основні поняття: відсоток, відсоток від числа.
Тип: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: дошка, картки із завданнями, листи А4, кольорові олівці, фломастери, куб Блума.
Методи навчання:
За рівнем активності учнів:
За джерелом отримання знань:
За дидактичною метою:
За характером пізнавальної діяльності:
Форми навчання:
Технології навчання:
План уроку:
Етапи уроку |
Час |
1.Організаційний момент. 2.Актуалізація базових знань. 3.Формування умінь і навичок. 4.Домашне завдання. 5.Підсумок уроку. |
2-3 хв. 5 хв. 30 хв. 3 хв. 4 хв. |
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Епіграф:
“Черкащино!
Вкраїни рідної окраса,
Земля безсмертного Тараса”
Людмила Тараненко
У січні 2018 року Черкащина відзначала 64 роки з дня утворення. Славетна історія нашого краю невіддільна від історії України. З давніх-давен на Черкащині живуть люди, котрі поєднують у собі працелюбність, терпимість, доброзичливість, толерантність, стійкість, волю, вміння виборювати незалежність. Я бажаю вам вже сьогодні на уроці переконатися у цьому.
ІІ. Актуалізація базових знань
Інтерактивна вправа "Два — чотири — всі разом"
1. Учні в парах виконують завдання:
Заповніть порожні клітинки
% |
десятковий дріб |
|
% |
десятковий дріб |
3% |
|
|
|
0,09 |
43% |
|
|
34% |
|
|
0,11 |
|
|
1,01 |
|
0,13 |
|
|
0,02 |
76% |
|
|
650% |
|
237% |
|
|
7% |
|
2. Учні об‘єднуються в четвірки. дають відповіді на запитання, створюють Інтелект-картки, застосовуючи метод критичного мислення «Думай, збирайся, ділись» ( класичний інструмент для побудови ефективної дискусії та для взаємодії між однокласниками. Діти навчаться думати, перш ніж говорити, оформлювати думки у письмовому форматі, вести конструктивний діалог, брати до уваги чужі думки та корегувати власні висновки на основі цього, виступати перед публікою, виголошуючи командне рішення):
3. Колективно учні складають математичний "Сенкан" до теми "Відсоток".
1. Відсоток
2. Великий, малий
3. Визначає, знаходиться, допомагає
4. Відсоток використовується у повсякденному житті
5. Процент
Фізкультхвилинка загального впливу
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
ІІІ. Формування умінь і навичок
1) Фронтальна робота
Задача. Від створення Черкаська область складалася з 29 районів: 6 районів Полтавської області, 2 - Кіровоградської, 1 - Вінницької, але найбільше районів до неї відійшло від Київської області - близько 69%. Скільки районів нашої області належало раніше до столичної області? (Результат округліть до розряду цілих.)
Розв‘язання: 29:100*69=20,01≈20(р.)
Відповідь: 20 районів.
Фізкультхвилинка. Розминка для очей
Сплять маленькі совенята
(Очі заплющені).
Раз — розкрили оченята,
Подивилися навколо
(Круговірухи очима),
Потім вгору і додолу.
(Лише очима, головою не рухати.)
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо читати.
2) групова робота
(учні діляться на дві групи, потім представник пояснює свою задачу біля дошки)
Група 1. На час створення Площа Черкаської області становила 21,1 тис. км, а сьогодні ця площа складає 99% від початкової площі. Визначте, яка теперішня площа області. (Результат округліть до розряду десятих.)
Розв‘язання: 21,1:100*99=20,889≈20,9(тис. км)
Відповідь: 20,9 тис. км.
Група 2. В 1957 році 1242510 чоловік, що складає 83% від усього населення області, проживало у сільській місцевості. Яка чисельність населення області була у 957 році?
Розв‘язання:
Відповідь: 1497000 чол.
ІV. Домашнє завдання
V. Підсумок уроку
Вправа «Куб Блума» - ланцюжком.
Додаток.
% |
десятковий дріб |
|
% |
десятковий дріб |
3% |
0,03 |
|
9% |
0,09 |
43% |
0,43 |
|
34% |
0,34 |
11% |
0,11 |
|
101% |
1,01 |
13% |
0,13 |
|
2% |
0,02 |
76% |
0,76 |
|
650% |
6,5 |
237% |
2,37 |
|
7% |
0,07 |
Використані джерела: