Шановні колеги!
Пропоную Вашій увазі позакласний урок-гру з математики для учнів 6 класу.
Урок є основною формою організації навчально-виховної роботи вчителя з учнями за державною програмою. На позакласних уроках учні набувають теоретичних знань, практичних вмінь і навичок. Для кожного вчителя основним завданням є підключення учня до активної та самостійної діяльності. Саме нестандартні уроки вимагають від учнів високої активності, в навчальну роботу включаються навіть несміливі та сором'язливі учні і це сприяє їхньому самоствердженню в класі.
Урок - змагання для учнів 6 класу з математики
Доброго дня, дорогі друзі!
Якщо хочеш досягнути
у житті своїм вершин,
математику збагнути
маєш тонко до глибин.
Щоб професію здобути
І спеціалістом стать,
Мусиш множити й ділити,
Чи додати як ти знать.
Капітани команди _____________________________________________________________________________
Важко уявити життя людей без математики. Кажуть, що в одній країні організували конкурс на кращий твір "Як би люди жили без математики", за який обіцяли премію. Але на конкурс не було подано жодної роботи. Навіть талановиті фантасти не могли уявити, як жити без математики. Подивіться навколо. Класна кімната має форму прямокутного паралелепіпеда, стеля і стіни – прямокутники. Математичні підрахунки використовують у повсякденному житті. І сьогодні наші змагання присвячені математиці.
Розпочинаємо наш "Математичний бій". І перший раунд називається "Математична розминка".
Раунд 1. "Математична розминка"
У ведучого два конверти зі запитаннями. Капітани вибирають конверти для своєї команди. За правильну відповідь 1 бал.
Конверт № 1.
1) По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти,
І початку теж нема,
Бо це лінія ... (пряма).
2) Нам вони допомагають,
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки
Пам’ятай же про ... (дужки).
3) Сколько дедушке лет, столько месяцев внучке. Дедушке с внучкой вместе 91 год. Сколько лет дедушке и сколько внучке?
Пусть внучке x месяцев, а дедушке x лет, тогда x/12 + x = 91; 13x = 91 × 12; x = 84. Дедушке 84 года, внучке 7 лет.
Конверт № 2.
1) Чотири рівні сторони,
Є й чотири кути – вони прямі.
Знають учні всі підряд,
Що ця фігура є - ... (квадрат).
2) Дія ця із плюсом дружить,
І вона важлива дуже,
Бо вона, даю вам слово –
Арифметики основа,
Щирі вам вітання від дії ... (додавання).
3) В семье 12 детей. Мама принесла для них 70 штук фейхоа. Половину всех фейхоа она раздала дочерям поровну, остальные фейхоа отдала сыновьям, которые разделили их между собой также поровну. Каждый мальчик получил на 2 фейхоа больше, чем каждая девочка. Сколько было у этой мамы дочерей и сыновей?
Так как каждый мальчик получил на 2 штуки фейхоа больше, чем каждая девочка, а 35 = 7 − 5, то заключаем, что в семье было 7 дочерей и 5 сыновей.
Результати першого раунду оголосить член журі.
Раунд 2. "Запитання зі скриньки"
Капітани команд по черзі зі скриньки витягують фішки, на яких позначено номер запитання. Першими витягують учасники команди, що програє. Якщо команда відповіді не дає, то відповідають суперники. За кожну правильну відповідь 1 бал. Для кожної з команд передбачено 5 запитань.
Запитання зі скриньки:
1. Марійка і Надійка подорожували потягом. Марійка зайшла у сьомий вагон від початку, а Надійка у дев’ятий від кінця. Вони були здивовані, коли виявилось, що їдуть в одному вагоні. Скільки вагонів у потязі? (15).
2. Скільки буде, якщо додати найменше одноцифрове і найменше двоцифрове числа? (11).
3. Коли учні йшли до музею, їх вишикували по двоє. Наталка та Іринка були сьомі від початку і п’яті від кінця. Скільки дітей у шерензі?
4. У батька дев’ять синів, кожен з них має сестру. Скільки дітей у сім’ї? (10).
5. У пасажирському літаку 108 місць. На кожні два пасажири, що сидять у кріслах, є ще одне вільне. Скільки пасажирів у літаку (72).
6. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 3 доби? (ні, бо це була ніч).
7. горіло 6 свічок, дві погасли. Скільки свічок залишилося? (дві, решта згоріло).
8. Вздовж вулиці через кожні 20 м стояли стовпи для освітлення. Яка відстань від першої до десятої опори? (180 м).
9. У кожної палиці два кінці. Скільки кінців у п’яти з половиною палиць? (12).
10. Який годинник показує правильний час тільки два рази на добу? (той, що стоїть).
Раунд 3. "Конкурс художників"
Одночасно двома руками намалювати коло і квадрат (ліва рука малює коло, права – квадрат). Хто швидше і охайніше виконає малюнок, той отримає 3 бали.
Раунд 4. "Конкурс капітанів"
Конкурс капітанів має назву "Окомір".
Погляньте уважно на цю тарілку. На ній розсипана квасоля. Шановні капітани, ваше завдання, не рахуючи квасолі, визначити "на око" її кількість. Переможе той, хто буде ближчим до істини (2 бали). Квасолю рахує вболівальник.
Раунд 5. "Підказки"
Кожна команда отримує завдання. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати про що йдеться. Після першої підказки дається три секунди на відповідь, потім дається друга підказка і знову три секунди. Після третьої підказки – 5 секунд на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки – 3 бали, після другої – 2 бали, після третьої – 1 бал.
Завдання 1.
1. За це знижують оцінки.
2. Відмінники їх роблять рідко.
3. На них вчаться (помилки).
Завдання 2.
1. Зазвичай знаходиться у центрі міста.
2. Вимірюється у квадратних одиницях.
3. У прямокутнику – це добуток довжини на ширину (площа).
Завдання 3.
1. З багатством це також може статися.
2. Є арифметична дія.
3. Є така таблиця (множення).
Завдання 4.
1. У класі їх чотири.
2. Малюків туди ставлять.
3. Вимірюється транспортиром (кут).
Доки журі підводить підсумки, запрошуємо до праці вболівальників.
Запитання для вболівальників:
1. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на десяти руках? (50).
2. Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки потрібно виконати розпилів? (11).
3. У якому місяці є 28 число? (у кожному).
4. Назвати прислів’я, що мають у собі числа (одна голова – добре, а дві - краще).
Раунд 6. "Далі-далі"
Ведучий читає запитання. Команди відповідають на якомога більшу кількість запитань. Якщо немає відповіді. Говорять "далі". За правильну відповідь – 1 бал.
Запитання для першої команди:
1. Знак, що позначає число (цифра).
2. Результат дії віднімання (різниця).
3. Одиниця вимірювання кутів (градус).
4. Прилад для побудови кола (циркуль).
5. Сума довжини сторін прямокутника (периметр).
6. Трикутник, у якого всі сторони рівні (рівносторонній).
7. Частина доби (година).
8. Число, що має більше, ніж два дільники (складне).
9. На яке число не можна ділити? (на 0).
10. Найменше натуральне число (1).
11. Як називаються дроби, менші від одиниці? (правильні).
12. Яку назву має третя степінь числа? (куб).
13. Як значення звичайного дробу збільшити у 5 разів? (помножити на 5).
14. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на три десятки? (60).
15. Кут, менший від 900 (гострий).
Запитання для другої команди:
1. Яке число треба відняти від 1.7, щоб отримати нуль (1.7).
2. Назвіть найбільше натуральне число (не існує).
3. Що важче: 1 кг вати чи 1 кг заліза? (рівні).
4. Одиниця довжини (метр).
5. Результат дії додавання (сума).
6. Прилад для вимірювання кутів (транспортир).
7. Сота частина числа (відсоток).
8. Кут більший за 900, але менший за 1800 (тупий).
9. Число, що ділиться тільки на 1 та на себе (просте).
10. Як називаються дроби, більші від 1 (неправильні).
11. Яку назву має другий степінь числа? (квадрат).
12. Добуток довжини та ширини (площа).
13. Результат дії множення (добуток).
14. Як називається частина години? (хвилина).
15. Як значення дробу зменшити у 10 разів? (поділити на 10).
Доки журі підводить підсумки, пропонуємо послухати частівки на математичну тему.
Надаємо слово журі для підведення підсумків. Одній з команд присвоюється звання "Кращих математиків", іншій – "Найкращих математиків".
1