Конспект уроку з мамематики для 6 класу на тему "Множення і ділення звичайних дробів". В конспекті міститься посилання на SMART-презентацію, яка розміщена на Google диску.
Клас: 6
Тема: Множення і ділення звичайних дробів
Дидактична мета: створити умови для самостійного застосування вивченого матеріалу, виявлення рівня оволодіння учнями системою знань і умінь, досвідом творчої діяльності.
Завдання уроку :
освітні:
– забезпечити застосування учнями умінь виконувати дії із звичайними дробами в різноманітних ситуаціях; удосконалювати ці уміння при розв’язуванні рівнянь, задач.
розвиваючі:
– розвиток умінь самостійно застосовувати знання на практиці з урахуванням рівнів засвоєння матеріалу;
– розвиток умінь аналізувати, порівнювати;
– розвиток творчої, пізнавальної діяльності;
виховні:
– виховання стійкого інтересу до вивчення математики через застосування різних видів діяльності на уроці;
– формування навичок самоконтролю, самооцінки, взаємодопомоги;
– розвиток ініціативи, самостійності, упевненості у своїх силах.
Тип уроку : систематизація і узагальнення знань, умінь і навичок учнів..
Форма проведення : урок-подорож, математичний квест.
Технологія: рівнева диференціація з використанням рейтингової системи оцінювання знань.
Обладнання:
- картки оцінювання (рейтинговий лист);
- диференційовані завдання кожному учневі;
- комп'ютер, інтерактивна дошка, SMART-презентація
(https://drive.google.com/file/d/14muSANT3fu9rLyXJAr-ETmmLRl9qUQqr/view?usp=sharing) ;
- сигнальні картки.
Форми організації учбової діяльності: ігрова, фронтальна, індивідуальна, парна, колективна.
Методи навчання: словесні, частково-пошукові, практичні, наочні, самостійної, диференційованої роботи.
Структура уроку:
Місто Точних обчислень. Король Кмітливість. (12 хв.)
Фізкультхвилинка. (2 хв.)
Графиня Унція. Палац Практиків . (13 хв.).
4. Підсумок уроку. Рефлексія (4 хв.).
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Мотивація учнів (3 хв.)
Дорогі діти ! Сьогодні ми здійснимо з вами подорож у країну Математики, а саме у королівство Звичайних дробів. Ми побуваємо в різних місцях цього королівства та перевіримо свої знання з теми «Дії над звичайними дробами». Ці знання необхідні нам будуть при вивченні наступної теми «Відношення та пропорції».
Отже, мета подорожі: повторити відомі вам дії із звичайними дробами; застосувати уміння виконувати множення і ділення дробів в різних ситуаціях: при розв’язуванні виразів, рівнянь, задач.
– Скажіть, чи зможемо ми досягти цілей уроку?
– Я теж сподіваюся, що нам усім разом вдасться досягти успіху. І в цьому нам допоможуть знання про звичайні дроби, взаємовиручка, дружба і винахідливість.
/ На дошці показано схему – маршрут/.
Наша подорож буде незвичайною. Вона буде у вигляді математичного квесту.
Виконавши вірно дії на кожній зупинці, можна отримати літери від мешканців королівства Звичайних дробів і дізнатися прізвище італійця, який у 1202р. ввів слово «дріб» і ввів звичний для нас запис звичайних дробів.
– Для того, щоб розпочати подорож, у кожного з вас повинен бути квиток. Вашим квитком буде картка оцінювання, в яку ви виставлятимете бали за кожен етап подорожі. Візьміть ваш квиток та підпишіть його.
КАРТКА ОЦІНЮВАННЯ
УЧНЯ(УЧЕНИЦІ) 6-А КЛАСУ _______________________________
№ завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Назва завдання |
Герцог Всезнайка |
Фортеця Розумників |
Місто Точних обчислень |
Король Кмітливість |
Графиня Унція |
Палац Практиків |
Кількість балів за завдання |
1
|
1 |
1-4 |
1-4 |
5-11 |
1-3 |
Кількість набраних балів |
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО БАЛІВ ___________ ОЦІНКА __________________
21-22 бали - оцінка "12". 15-16 балів - оцінка "9". 9-10 балів - оцінка "6".
19-20 балів - оцінка "11". 13-14 балів - оцінка "8". 7-8 балів - оцінка "5".
17-18 балів - оцінка "10". 11-12 балів - оцінка "7". 5-6 балів - оцінка "4".
Під час цієї подорожі я бажаю вам:
Отож, щасливої подорожі!
ІІ. Актуалізація опорних знань (10 хв.)
Перша зупинка нашої подорожі – це будинок Герцога «Всезнайки». Всезнайка пропонує нам перевірити теоретичні знання з теми.
Бліц-опитування (4хв.)
1. Щоб додати або відняти два дроби з різними знаменниками, треба …
2. Щоб помножити дріб на дріб, треба …
3. Числа при діленні називаються …
4. Взаємно оберненими числами називають числа …
5. Щоб поділити дріб на дріб, треба …
6. Щоб поділити мішані числа, треба…
7. Якщо даний дріб правильний, то обернений до нього дріб буде…
8. Якщо даний дріб неправильний, то обернений до нього дріб буде…
9. Чи існує число, для якого немає оберненого числа? (слайд )
Ви всі вірно відповідали і отже рушаємо далі. Наступна наша зупинка Фортеця «Розумників».
2. Фортеця «Розумників» (6 хв.) (за правильну відповідь – 1 бал у таблицю). Вам потрібно усно виконати дії.
6) ; 7) ; 8) ; 9) .
ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок. (25 хв.)
3. Місто «Точних обчислень».(6 хв.) Знайти значення виразу. Шість учнів розв'язують завдання на картці, решта працює за учнем, який знаходить значення виразу, працюючи біля дошки:
Завдання на картці: Знайдіть значення виразу: // (4 бали)
Розв’язання:
1)
2)
3)
4. Король «Кмітливість».(6 хв.) (Робота в парах) Із чисел, записаних на дошці, потрібно утворити всі можливі добутки, які б дорівнювали (В-І) і (В-ІІ):
В-І В-ІІ
Фізкультхвилинка (2 хв.)
Швидко встали, посміхнулись
Вище-вище потягнулись.
Нумо, плечі розпряміть
Підніміть та опустіть.
Вправо, вліво оберніться
Рук колінами торкніться.
Сіли, встали. Сіли, встали.
І на місці потоптали.
5. Графиня «Унція».(7 хв.) А ви знаєте, що таке унція? Дізнаєтесь після того, як розв’яжете рівняння.
Перед вами рівняння різного рівня складності. Виберіть те, яке ви вважаєте за потрібне і самостійно розв’яжіть його.
В-І В-ІІ
Розв’язання: В-І
В-ІІ
Розв’язком всіх рівнянь є дріб . Вибірково перевірити зошити кількох учнів.
Який корінь рівняння ви дістали? Отже, ви уже здогадались, що таке унція?
Так називали дріб -у стародавні римляни. Це дванадцята частина ваги. Ви
можете порахувати скільки складає унція від кілограма і що означає з’їсти «3 унції сиру».
Учні оцінюють свою роботу, бали виставляють у картку оцінювання.
– Хто поставив собі 5 балів, 8 балів, 11 балів? Чи були труднощі? Я рада, що ви вибрали складні рівняння і успішно з ними впоралися.
6. Палац «Практиків».(6 хв.) (Робота в парах)
Ми наближаємося до палацу Практиків. Аж раптом перед нами перепона – погана дорога. Давайте допоможемо робітникам у ремонті дороги, розв’язавши задачу.
Задача. Одна бригада асфальтує за день км дороги, друга в км більше. Почавши роботу одночасно і рухаючись назустріч одна одній, обидві бригади заасфальтували дорогу за 10 днів. Яка довжина цієї дороги? (3 бали)
Розв’язання:
1) (км) - стільки дороги заасфальтує друга бригада за день.
2) (км) – стільк и заасфальтують дороги обидві бригади разом за один день.
3) (км) - стільки відремонтують дороги за 10 днів.
Відповідь: 56 км.
ІV. Підведення підсумків уроку. (4 хв.)
Діти по ходу уроку заповнювали картку оцінювання, далі підраховують свої бали, виставляють собі оцінку і малюють свій настрій на нижньому смайлику.
Учні підраховують бали у картці оцінювання, переводять в оцінку:
21-22 бали - оцінка "12"; 19-20 балів - оцінка "11";17-18 балів - оцінка "10",
15-16 балів - оцінка "9", 13-14 балів - оцінка "8", 11-12 балів - оцінка "7",
9-10 балів - оцінка "6", 7-8 балів - оцінка "5", 5-6 балів - оцінка "4",
3-4 бали - оцінка "3"; 2 бали - оцінка "2",1 бал - оцінка "1" .
У кінці уроку треба обговорити з дітьми, що ж їм допомогло впродовж уроку, чи досягли вони поставленої мети. Похвалити дітей за урок. За роботу на уроці виставити оцінки (зібрати картки оцінювання).
Вправа «Мікрофон»
– Чи успішно пройшла наша подорож, чи досягли ми мети?
– Що нового ви дізналися? Що вам найбільше сподобалося?
– Хто отримав оцінку 12? 11? 10 балів?
– З яким настроєм ви працювали на уроці?
Рефлексія. Кожному учневі видається "сонечко і хмаринка".
–Діти, я прошу вас дати оцінку своїй діяльності на уроці.
Зображення "сонечко" - старався, все виходило; працював в повну силу своїх можливостей; почував себе упевнено.
Зображення "сонечко, прикрите хмаринкою", - старався, але не все виходило, переживав почуття невпевненості, боязні, що відповім неправильно.
Зображення "хмаринка" - не старався, у мене не було бажання працювати, сьогодні не мій день.
Заключне слово вчителя: Ось і закінчився урок. Молодці, ви добре попрацювали. Сьогодні ми з вами вели розмову про дроби. Видатний російський письменник Л.М.Толстой вважав, що людина подібна дробу: у знаменнику те, що він про себе думає, у чисельнику те, що він є насправді. Чим більше знаменник, тим менше дріб.
Бажаю вам, щоб чисельник вашого дробу був як найбільшим.
V. Домашнє завдання. (1 хв.)
Скласти кросворд або ребус по темі.
Виконати тестові завдання стор. 282.
Повторити § 9 – 11.