Урок "Розв'язування задач з теми "Густина"

Про матеріал
Розробка уроку містить види роботи, спрямовані на формування навичок розв'язування задач на зв'язок маси, об'єму та густини; розвиток критичного мислення та творчого потенціалу учнів за допомогою елементів технології ТРВЗ, вміння вести пошукову та пізнавальну діяльність, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

                                                                                      Вчитель фізики

                                                                                          КЗ «Гімназія №27» Бєлуха О.

 

Клас: 7 

 

Тема:  Розв’язування   задач  з теми  «Густина»

Мета: поглибити, узагальнити й закріпити знання учнів з теми «Густина»; формувати навички розв'язування задач на зв'язок маси, об'єму та густини;  за допомогою елементів ТРВЗ розвивати  критичне мислення та творчий потенціал учнів, вміння вести пошукову та пізнавальну діяльність, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, вміння працювати в групі; виховувати наполегливість, прагнення до вдосконалення своїх знань.

 

Обладнання: комп’ютерна презентація, мензурки, ваги і набір важків, металеві кнопки, аркуш з контуром долоні, дерев’яний брусок, камінець, аркуші для опрацювання завдань.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення  теми, мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. 

           Вправа «Так, Ні» (фронтальне виконання):

  • маса є мірою інертності тіла;
  • густина речовини не залежить від температури;
  • усі тіла однакової маси мають однаковий об’єм;
  • тіла різного об’єму можуть мати  однакову масу;
  • найменшу  густину мають речовини в газоподібному стані.

 

      Заповнити таблицю,  дати відповідь на запитання (використання  прийому «Ромашка Блума», виконання фронтальне):

Фізичні величини

Одиниця

вимірювання

Позначення

Як можна виміряти?

Маса

 

 

 

Об’єм

 

 

 

Площа

 

 

 

Густина

 

 

 

  1. Що вимірює фізична величина, як позначається, яка одиниця вимірювання величини в СІ?
  2. Уточнити, як можна виміряти ці величини?
  3. Пояснити, від яких параметрів залежать ці величини?
  4. Щоб змінилося в цій величині, якщо змінити … (вказати параметр зміни)?
  5. Чи можна оцінити кількість молекул тіла за числовим значенням цих величин?
  6.  Як на практиці виміряти ці величини?

 

VІ.  Удосконалення знань, умінь і практичних навичок.

1.Виконання практичних завдань.

Критерії оцінювання роботи в групах включають:  швидкість виконання завдання, правильність виконання, оцінюється внесок кожного учня в результат, доступність пояснення.

Учням, об’єднаним в чотири групи, запропоновано вирішити практичне завдання:

1 група: визначте об’єм тіла неправильної форми (видано: мензурку, камінець, склянку з водою, нитку);

2 група: визначте масу  однієї кнопки  (видано: 20 кнопок, важільні терези, набір важків, які мають   масу  більшу  за масу однієї кнопки);

3 група:  визначте площу  контура долоні руки (видано аркуш в клітинку);

4 група: знайдіть густину дерев’яного бруска (видано: лінійку, терези, набір важків).

На виконання завдання до 8 хвилин.

Після виконання - презентація результатів.

 

2.Виконання розрахункових завдань:

     1 група: виразіть в СІ густину речовини 7,8 г/ см3, 45 г/ дм3, 56 г/ л, 0,012т/ м3

2 група: розташуйте в порядку зростання      750000 см2, 6000000 мм2, 0,7 км2, 2м2.

3 група: однорідне тіло масою 80 г має об’єм 20 см3. Яка густина тіла?

4 група: кахельна плитка має форму квадрата зі сторонами 15 см. Скільки плиток необхідно, щоб викласти кахелем стіну площею 5 м2?

На виконання завдання до 5 хвилин. Після виконання - презентація результатів.

 

3. Розв’язування розрахункової задачі (фронтальне виконання):

Знайти масу кахелю, яким викладено стіну площею 5 м2, якщо товщина плитки 0,5см,  густина кахеля  3 г/ см3  .

 

4.Розв’язування якісних задач. Прийом «Дерево рішень»  (учні в групах пропонують варіанти розв’язання задач та роблять записи  на «дереві», доповнюють записи)

      1 група: Для чого під час зберігання полірованих скляних пластинок між ними кладуть паперові стрічки?

     2 група: Чим пояснити той факт, що густина водяної пари відмінна від густини води?

     3 група: Чому лід має більший об’єм ніж вода, з якої він утворився?

     4 група: Залізну гирю  нагріли, як зміниться при цьому її об’єм, густина?

      На виконання завдання до 3 хвилин. Після виконання - презентація результатів.

 

VІІ.   Рефлексія (продовжити речення)

  • Я навчився…
  • Корисним на уроці  для мене було…?
  • Я розібрався…?
  • Я хочу запитати…?

 

VІІІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання роботи  учнів.

ІХ. Домашнє завдання:  параграф 17 , вправа17 (3,5,6)

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку