Урок "Розважальні техніки малювання"

Про матеріал
Неабияку роль в формуванні та розвитку особистості відіграє образотворче мистецтво. Адже, як відомо, дитя, яке ще не вміє зв’язно говорити, висловлювати свої думки, вже намагається чи то на клаптику паперу, чи то на стіні будинку, намалювати деякі невідомі йому штрихи. Або з охотою береться до розфарбовування кольоровими олівцями замальовок...
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\user\My Documents\музика\My Pictures\img037.jpg

Матеріал підготувала та надала вчитель вищої категорії, старший вчитель вчитель трудового навчання та образотворчого мистецтва спеціалізованої школи № 194 «Перспектива» (місто Київ).

Палієнко Наталія Миколаївна.


 

 

 

Краса боятися незвична,

Бо звикла вірити, що вічна...

 

 Кожна людина, яка б вона сильна, цілеспрямована, практична не була, прагне до досконалості, до краси....

Їй потрібно те життєдайне джерело, яке б наповнювало душу енергією, розум – мудрістю, а життя – красою...

 Звичайно, цю важливу роль відіграє мистецтво. Людина, яку надихнули ніжні

звуки чудової мелодії, неперевершений спів поезії, а чи незабутній, різнобарвний слід пензля на полотні, здатна на справді великі справи.

 Неабияку роль в формуванні та розвитку особистості відіграє образотворче мистецтво. Адже, як відомо, дитя, яке ще не вміє зв’язно говорити, висловлювати свої думки, вже намагається чи то на клаптику паперу, чи то на стіні будинку, намалювати деякі невідомі йому штрихи. Або з охотою береться до розфарбовування кольоровими олівцями замальовок...

Як часто людина, виснажена буденним життям, сповненим турботами та обов’язками, звертається до чогось неординарного, таємничого...

 Згадаймо, якої енергії і наснаги на довгий час додається нам після відвідування музеїв. Як чудово ми почуваємо себе упродовж багатьох днів, перебуваючи під впливом тих магічних витворів.

 Образотворче мистецтво – це один із видів мистецтва, що супроводжує людину у продовж усього життя, забарвлює його різнобарвними тонами, додає наснаги, витримки...

 Уміймо бачити і дарувати красу! Учімося створювати її! І тоді світ неодмінно стане привабливішим, привітнішим та досконалішим...

Найпоширеніші та нажаль не часто використовувані техніки образотворчого мистецтва:

Кляксографія

На частині аркуша пензлик залишає кольорові сліди різної форми, клякси. Склавши аркуш вдвоє, одержуємо симетричні малюнки-кляксунки. Піпеткою на аркуш паперу наносять три різних кольори, а потім трубочкою для коктейлю роздувають їх по всьому аркушу в різних напрямках. Цією ж трубочкою домальовують, що підкаже фантазія.

Симетричне зображення

Для цього аркуш паперу згинають вдвоє і від лінії згину наносять контур половини малюнка й розфарбовують його, а потім знову складають аркуш і розгорнувши його, одержують малюнок. Це може бути метелик, квітка, дерево, візерунок.

Малювання пальцем

Діти малюють пальцем, вмочуючи його в фарбу. Й на малюнках весело танцюють краплі дощу, дозрівають ягоди смородини, вишні, калини, намисто на ляльці та інше.

Малювання тампоном із зібганого паперу

Зібганий папір допомагає створити відчуття прозорості при зображенні води, неба, трави, квітучої вишні, плакучої верби. Інші частини виконуються пензлем.

Малювання аквареллю на вологому тлі

Виходять чарівні картини природи, візерунки тканин та інше.

Подряпування

Техніка подряпування — на глянцевий папір тушшю накладають фон, олівцем наносять контур малюнка й стекою подряпують його.

Малювання шматочком пластиліну

Малюнок вийде ніжним, загадковим. Дітям дуже подобається, що пластилін знаходить іще одне своє застосування.

Штампування

З картоплі вирізуються невеликі палички з трикутною, прямокутною, квадратною основою. Діти вмочують їх у фарбу і створюють мозаїчне зображення, орієнтуючись на його контури, нанесені попередньо олівцем.

Малювання всією долонею

Діти малюють всією долонькою, вмочивши її у фарбу. Притиснувши долоню до чистого аркуша паперу, одержують різноманітні відбитки, а потім довільно домальовують те, що уявляють.

Монотипія

Для роботи потрібні акварельні фарби, пензлик, прозора пластикова плівка й гладенький цупкий папір на зразок того, на якому друкують поштовхи.

Плівка має бути прозора, не дуже м'яка — така, яку використовують у поліграфії або з якої виготовляють течки для паперів. Якщо плівку густо вкрити фарбою (однією або кількома), притиснути до аркуша, а потім поступово піднімати, починаючи з верхнього краю, на папері залишається плямисте тло. На такому тлі чудово виглядатимуть різноманітні казкові істоти. Процесом утворення плям можна керувати, витворюючи за власним бажанням морські або піщані хвилі тощо.

Псевдоофорт

Ця техніка ефективна у роботі з дітьми, як перше знайомство з гравюрами. Вона не вимагає специфічних матеріалів, спеціального обладнання, фізичних зусиль і навичок. Потрібні: цупкий і тонкий папір, ножиці, клей ПВА, нитки, манні крупи, клаптики грубої тканини, папір із фактурним малюнком, густа фарба, губка. Відбиток можна отримати з будь-якого фактурного малюнка, намастивши його фарбою. Висока поверхня залишає темніший відбиток, звичайна нитка — рівну лінію. Можна змінити зображення, зробивши на ньому надрізи ножицями. Наклеєна на папір манка імітує відбиток піску. Знадобиться й різноманітний природний матеріал: листочки, хвоїнки, пелюстки квітів. Усе інше підкажуть фантазія й досвід.

Малювання квачиком

Потрібно взяти цупкий, але м'який квадратний клаптик тканини (такої, щоб не стріпалися краї) розміром 8x8. Згорнути квадратик так, щоб він набрав форми конуса, обмотати цей конус ниткою та зав'язати. Квачик готовий. Бажано, щоб їх було кілька — окремо для кожної фарби, або близьких за кольором фарб.

Рельєфний малюнок

Необхідні матеріали для рельєфних фарб: вода, сіль, крохмаль, фарби гуаші, пензлики різної товщини. Маленькі баночки для розкладання фарби. Змішати півсклянки крохмалю, 1/8 склянки солі. Усе добре розмішати. Розкласти суміш у баночки. В кожну баночку додати по 2 чайні ложки гуаші різного ко­льору та розмішати. Здобуті суміші використовуються для створення рельєфних малюнків. Для замальовування великих площин використовуються пензлики великих розмірів (№ 5), а для дрібних деталей — № 2—4. Якщо суміш вийде густою, додати води.

Малювання зубною щіткою

Для роботи знадобляться: білі або кольорові аркуші паперу, акварельні фарби або гуаш, баночка з водою, серветка з тканини і звичайна зубна щітка. Вмочити зубну щітку в воду, набрати фарбу й малювати. Можна малювати кінчиком щітки й усією її площиною. Для кращої передачі фактури зображення щетина щітки має бути завжди напівсухою. Під час малювання деяких предметів використовується прийом накладання одного кольору на інший. Спочатку малюємо однією фарбою, а після висихання — поверх неї іншою. Так створюється об'єм і передається фактура.

Малювання мильними бульками

Потрібно: невеличкі скляночки (100— 150 мл); чайна ложка; папір (білий та кольоровий); гуаш; рідкий мийний засіб; соломинки (трубочки).

Спосіб приготування мильних бульок:

  • ретельно змішати у склянці по одній чайній ложці гуаші, рідкого мила та води;
  • опустити в суміш трубочку й легень­ко дмухнути, коли бульки піднімуться на 2,5 см від краю скляночки, піднести до неї аркуш паперу й охайно торкнутися бульок його площиною, стежити за тим, щоб папір не торкався країв скляночки. Час від часу піднімати аркуш, щоб поглянути на малю­нок із мильних бульок;
  • зачекати кілька секунд, щоб витвір підсохнув, якщо треба, можна накласти елементи малюнка бульками іншого ко­льору;
  • якщо з утвореної кольорової суміші не виходять бульки, додати туди одну чайну ложку води;
  • якщо колір бульок не дуже насиче­ний, додайте у суміш півложечки фарби.

 

Створити неповторний світ нових шедеврів підсилу і школярам, прагнення розвинути свої творчі здібності та свою уяву, дають дуже цікаві результати.

Пропоную до вашої уваги урок на якому я застосовувала цікавий, на мій погляд, вид живопису, який дуже подобається дітям.

 

ТЕМА: «Живопис через соломинку».

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів із маловідомим способом малювання, начити раціонально використовувати матеріал.

Розвивальна: розвивати акуратність, стимулювати розвиток творчої уяви та творчих здібностей.

Виховна: виховувати почуття естетичного смаку, терпіння при виконанні роботи, виховувати властивість доводити справу до кінця.

Обладнання: фарби гуаш, альбомні аркуші, пензлики для фарби, палітра, стаканчик для води, соломинка (трубочка, або ручка без пасти).

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Застосовуючи метод бесіди зясовуємо з учнями такі питання:

  1. Що таке живопис?
  2. Наведіть приклади твори відомих вам художників.

ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Тема уроку – «Живопис через соломинку».

Мета нашого заняття – освоїти принципи малювання за допомогою соломинки; навчитись акуратно працювати з фарбою; розвивати свою фантазію та творчу уяву.

ІV. Практична робота.

Послідовність виконання роботи.

  1. В палітрі розводимо невелику кількість фарби (не додавайте багато води, погано буде роздуватись, фарба повинна бути густенькою.
  2. Пензликом наносимо на аркуш паперу фарбу.
  3. За допомогою соломинки (трубочки або ручки без пасти), роздуваємо варбу у різні боки та під різним кутом..
  4. Пензликом домальовуємо необхідні елементи.
  5. Робота готова.

На доказ того, що намальовані у такий спосіб виходять цікаві роботи пропоную галерею робіт моїх учнів (5-7 класи).

 

ТВОРЧІ РОТИ УЧНІВ

СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ШКОЛИ № 194 «ПЕРСПЕКТИВА» З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

ОБОЛОНСЬКОГО РАЙОНУ МІСТА КИЄВА

C:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0842.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0844.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0846.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0854.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0843.jpg http://1.bp.blogspot.com/-GxnZ7aGq2DY/TgrRKjsSQ-I/AAAAAAAADgw/e_fXtDRzJRg/s1600/P1011638.JPG

C:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0855.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0850.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0847.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0851.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0856.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0857.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0858.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0849.jpgC:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0845.jpg

C:\Documents and Settings\user\Desktop\Новая папка\IMG_0853.jpghttp://www.udivimka.ru/wp-content/uploads/2012/05/P4051968.jpghttp://1.bp.blogspot.com/-eeGunQKjhFw/TgrRSiI6ynI/AAAAAAAADg4/aNQWRFl8EQA/s320/P1011636.JPGhttp://www.maaam.ru/upload/blogs/edd97311bf8270f0e174d058aed6b494.jpg.jpg http://www.maaam.ru/upload/blogs/5dce7fb67378b85e581467a5320d1c93.jpg.jpg http://www.maaam.ru/upload/blogs/3a4564ff1d46122574c1d3171555e43a.jpg.jpg

http://www.rastim-baby.ru/content/rr0207/66.jpghttp://orangefrog.ru/wp-content/uploads/2011/02/%D0%A0%D0%B8%D1%81-21.jpg

 

 

 

 

 

 

 


 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
1831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку