Урок розвитку мовлення. Дари осіннього лісу
ПІ уч. _______________________________________________ Дата ____________________________
1.Розглянь малюнки. Що на них зображено? Де розмовляють голосно, а де – тихо? Чому?
2. Пригадай і перелічи ситуації, коли голосна розмова є недоречною і може заважати іншим.
3. Прочитай текст. Про що в ньому йдеться? Зверни увагу, як автор розповідає про прогулянку дітей до осіннього лісу.
По горіхи
Шерехате і ворсисте, та розлоге, та густе
зап’яло ліщину листя, мов убрання золоте.
А під листям тихо-тихо на тоненьких гілочках
причаїлися горіхи у зелених кожушках.
Ой, горіхи! Не сховатись, хоронись не хоронись,
як наскочим ми, малята, в мовчазний осінній ліс!
Затремтить ліщина сміхом, різнобарвно зацвіте…
не сховаються горіхи попід листя золоте!
- Ой, поглянь, які хороші! Та усе по два, по три!
Лесь – у шапку. Майя – в кошик. От привілля дітворі!
Юра тягне повну торбу, Галя в пелену збира…
Сонце тихо суне вгору. Вже й обідати пора!
(За Наталею Забілою)
4. Прочитай слова, переставляючи літери, і запиши їх. Подумай, як можна назвати все перелічене.
Шипнаши, пеньоки, наліщи, линака, ренте, люкимас, авлинажур, лідг.
5. Поділи подані слова на дві групи. Склади речення з кожною групою слів.
6. Склади розповідь про осінні пригоди дітей у лісі. Користуйся опорними словами. Придумай заголовок до своєї історії. Запиши її в зошит.
Опорні слова.
Пішли до лісу, дари осені, дружна сімейка опеньків, жовтоголові маслюки, горішки ліщини, втомлені але задоволені, поверталися додому.
7. Перевір написане.
8. Робота над помилками.
Самооцінювання.
Коментар учителя.
Має значні успіхи.
Демонструє помітний прогрес.
Досягає результату за допомогою вчителя.
Ще потребує уваги та допомоги.