Урок розвитку мовлення. Особливості будови опису зовнішності людини.

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення. Мета уроку: пояснити особливості будови опису зовнішності людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості будови опису зовнішності людини.

Номер слайду 2

Пригадай види описів

Номер слайду 3

Запам'ятай! Опис зовнішності людини – це словесний портрет, зображення людини мовними засобами.

Номер слайду 4

Опис зовнішності людини має свої особливості в будові. Опис передбачає повноту, послідовність, враження. Будова опису зовнішності людини1. Що це за людина?2. Детальний опис зовнішностіа) вік, постава та вираз обличчяб) чоло, волоссяв) брови, очі та поглядг) ніс та губи, підборіддяд) одяг, окремі деталіе) риси вдачі, захоплення3. Загальні враження4. Складові опису зовнішності

Номер слайду 5

Опис зовнішності людини складається із елементів: «відоме» й «нове».«Відомим» є типове для людини: частини тіла, обличчя, елементи одягу тощо, «новим» - їх ознаки.

Номер слайду 6

ПРИГАДАЙМО!Простий план 1.2.3.4.5.6. Складний план. I. Вступ. II. Основна частина.1.2.3. III. Закінчення (висновок).

Номер слайду 7

Прочитайте поданий текст. РОМАН КУРОЧКА На крутому березі Дністра стоїть невелике село Берізки. У тих Берізках і живе учень п’ятого класу Роман Курочка. Хлопець він на вигляд не дуже показний: невисокий, худорлявий, кирпатий, з гарними темно-сірими очима. А русяве волосся на голові за літо так вигорає на сонці, що стає білим-білим. Груди й плечі вузькі. Роман був найменшим у класі. Вийдуть учні на фізкультуру, вишикуються в одну лінію, плече до плеча, то Курочка найостанніший. А коли йдуть строєм, Микола Перегуда, що був у класі найвищим, озирнеться та насмішкувато й кине:— Ей, Романе, ноги вище піднімай! І весь клас так і зайдеться сміхом. Узагалі той Перегуда не давав бідному Курочці спокою. Високий, здоровий, він, бувало, штовхне хлопця в плече:— Ти, Романе, навіть не курочка, а справжнісіньке курча.

Номер слайду 8

Роман мовчки зносив ті глузування Перегуди. Та й що міг сказати, коли на зріст він був якраз тому під руки. Тільки одного разу не втерпів, стиснув кулаки й тремтливим голосом сказав:— Ну почекай, ми ще з тобою поквитаємось…— і, певно, у ту хвилину Романові дуже хотілося бути більшим і сильнішим за Перегуду. Жили Роман з матір’ю на березі Дністра. Невелика їхня хата в садочку стояла над дорогою, а кінець городу спускався до самісінької води. І влітку, поки мати працює, хлопець усе біля річки: то рибу ловить, то ятери сушить, то весло струже або смолить свою плоскодонку. А то збере цілу ватагу таких хлопців, як сам, та все проводить з ними змагання. І тут Роман виявився таким майстром, що випередити його ніхто не міг. Він так спритно вимахував руками і перебирав у воді ногами, що й справді був схожий на прудку рибину (За А. Дрофанем, 256 сл.).

Номер слайду 9

ПРАЦЮЄМО ЗА ПРОЧИТАНИМВизначте, про що розповідається в тексті. З’ясуйте тему й основну думку висловлювання.3. Назвіть учасників мовленнєвої ситуації. Дайте їм характеристику.4. Чому Романа називали справжнім курчам?5. Хто не давав бідному Курочці спокою?6. У чому виявився Роман майстром?7. Які висновки можна зробити за змістом прочитаного?

Номер слайду 10

Запишіть поданий складний план та усно перекажіть за планом. Роман Курочка. ПланІ. Роман Курочка – житель села Берізки.ІІ. Роман – найменший учень у класі.1. На уроці фізкультури.2. Глузування Миколи Перегуди.3. «Ми ще з тобою поквитаємося».ІІІ. Улітку на березі Дністра. IV. Спритність Романа.

Номер слайду 11

Чи знаєш ти, що…Автопортрет — портрет художника, виконаний ним самим. Значного розвитку автопортрет набуває в епоху Відродження й розквітає в XVII столітті. Перший автопортрет Тараса Шевченка виконаний узимку 1840—1841 років у Санкт-Петербурзі. Полотно, олія. Розмір 43 × 35.

Номер слайду 12

ЦЕ ЦІКАВО!!!

Номер слайду 13

Дякую всім за роботу! До зустрічі!

pptx
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку