Українська мова
ТЕМА. Складання казки за початком.
Мета:навчати учнів складати казку за початком; розвивати мовлення,збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес, повагу до слова.
Обладнання: мультимедійна презентація.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то всядьтеся зручніше,
Попрацюємо скоріше.
II.Актуалізація опорних знань.
1.Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми вирушаємо в Країну казок і спробуємо скласти казку за поданим початком. Будемо вчитися добирати потрібні слова, речення для вираження своєї думки.
Казок чимало є на світі
Веселих добрих і сумних.
Хіба ми можем ,
любі діти ,прожить без них.
2.Вікторина «З якої це казки»
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг покотився дорогою.
Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик.
Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшого сина ту козу пасти. Пас, пас хлопець її аж до вечора та й став гнати додому.
Виліз пан Коцький на стіл та почав їсти, аж за ушима лящить. А як наївсь, то так і простягсь на столі.
А кабан лежав близько столу в хмизі, та якось комар і вкусив його за хвіст, а він так хвостом і крутнув; кіт же думав, що то миша, та туди, та кабана за хвіст. Кабан як схопиться, та навтіки!
Та так вже тісно, що рукавичка ось-ось розірветься.
Коли це дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді назад — шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!»
На другий день приходить Лисичка, а Журавель наварив м’яса, бурячків, фасольки, картопельки, покраяв усе те на дрібні шматочки, зложив у високе горнятко з вузькою шийкою та й поставив на столі перед Лисичкою.
А тепер нам треба відгадати загадки.
3.Відгадування загадок.
Я страшенний боягуз, Всіх на світі я боюсь. В полі, лісі навкруги Скрізь у мене вороги. Часом лізу я у шкоду, Їм капусту на городах, Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте — хто такий? (Заєць)
Прийшла кума із довгим віником На бесіду з нашим півником, Схопила півня на обід, Та й замела мітлою слід. (Лисиця)
-Молодці ви успішно справились і отримуєте ключ у країну казок.
Прикріплюю ключ.
Світ казок населений різноманітними дивовижними істотами, незвичайними на перший погляд тваринами. Казковими персонажами, життя яких сповнене подій і пригод.
-Якими рисами народ наділив лисичку? (підступність, улесливість, хитрість)
-А зайчика? (боягуство)
4. Прислів’я та приказки про цих тварин.
lll.Робота над темою уроку.
5. Розгляд картини у лісі.
-Яким ви його бачите? (густим темним)
-Кого можна побачити в лісі?
-Що може статися в лісі?
6. Початок казки.
Одна бідолашна мати –зайчиха мала неслухняного сина.Зібрався зайчик на прогулянку.
-Будь обачним ,у лісі багато ворогів, -попередила мама-зайчиха.
-Не боюся ніякого лиха!- відрубав малеча і побіг у ліс.
-Якби зайчик зустрів мудру сову. Щоб вона йому порадила.( не заходити далеко в ліс, бути обачним)
-А що сталося б якби зайчик зустрів вовка чи лисичку?
7.Колективний підбір заголовка.
Неслухняний зайчик. Пригоди в лісі.Мамина пригода.
8. Словник
Зайчик- боягуз,куцохвостик,хвастунець, косоокий,малеча, сірий, вухатий, хвалько.
Лисицяруда, хвастуна, пишно хвоста.
Сова – мудра ,добра.
9. Самостійне написання казки за початком.
10.Зачитування казок.
lV.Підсумок уроку.