Урок розвитку мовлення "Складання казки за початком."

Про матеріал
Навчати учнів складати казку за початком; розвивати мовлення,збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес, повагу до слова.
Перегляд файлу

                                  Українська мова

ТЕМА. Складання казки за початком.

Мета:навчати учнів складати казку за початком; розвивати мовлення,збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес, повагу до слова.

Обладнання: мультимедійна презентація.

 

                             Хід уроку

I. Організаційна частина.

А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше,

Попрацюємо скоріше.

II.Актуалізація опорних знань.

 1.Повідомлення теми та мети уроку.

                   Сьогодні ми вирушаємо в Країну казок і спробуємо скласти казку за поданим початком. Будемо вчитися добирати потрібні слова, речення для вираження своєї думки.

Казок чимало є на світі

Веселих добрих і сумних.

Хіба  ми можем ,

любі діти ,прожить без них.

  • Діти, щоб потрапити в Країну казок  треба дістати чарівний ключ від палацу казок. Для цього необхідно виконати деякі завдання.

2.Вікторина «З якої це казки»

А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг покотився дорогою.

Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик.

 

http://kampot.org.ua/ua_kazku/uploads/posts/2013-12/1388347870_kolobok.jpg


Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшого сина ту козу пасти. Пас, пас хлопець її аж до вечора та й став гнати додому. 

 

https://i.ytimg.com/vi/eT5d66HG5S0/hqdefault.jpg

Виліз пан Коцький на стіл та почав їсти, аж за ушима лящить. А як наївсь, то так і простягсь на столі.

А кабан лежав близько столу в хмизі, та якось комар і вкусив його за хвіст, а він так хвостом і крутнув; кіт же думав, що то миша, та туди, та кабана за хвіст. Кабан як схопиться, та навтіки!

http://dialogimam.com/sites/default/files/users/user1/skazki/pan_kocky.jpg

Та так вже тісно, що рукавичка ось-ось розірветься.

Коли це дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді назад — шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!»

http://www.chl.kiev.ua/Bibliograf/Rukovychka/1/2.jpg

На другий день приходить Лисичка, а Журавель наварив м’яса, бурячків, фасольки, картопельки, покраяв усе те на дрібні шматочки, зложив у високе горнятко з вузькою шийкою та й поставив на столі перед Лисичкою.

https://pp.vk.me/c317727/v317727736/539/3fwnKUeDsKA.jpg

  • Молодці,Я бачу , що ви любите казки тому й відгадали їх.

А тепер нам треба відгадати загадки.

3.Відгадування загадок.

Я страшенний боягуз, Всіх на світі я боюсь. В полі, лісі навкруги Скрізь у мене вороги. Часом лізу я у шкоду, Їм капусту на городах, Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте — хто такий? (Заєць)

 

 

http://www.cterra.com/muz/z-zaychik.png

 

Прийшла кума із довгим віником На бесіду з нашим півником, Схопила півня на обід, Та й замела мітлою слід. (Лисиця)

http://planetadetstva.net/wp-content/uploads/2013/12/kompleksnoe-zanyatie-v-srednej-gruppe-lisichka-sestrichka.jpg

-Молодці ви успішно справились і отримуєте ключ у країну казок.

 

Прикріплюю ключ.

Світ казок населений різноманітними дивовижними істотами, незвичайними на перший погляд тваринами. Казковими персонажами, життя яких сповнене подій і пригод.

-Якими рисами народ наділив лисичку? (підступність, улесливість, хитрість)

-А зайчика? (боягуство)

4. Прислів’я та приказки про цих  тварин.

lll.Робота над темою уроку.

5. Розгляд картини у лісі.

-Яким ви його бачите? (густим  темним)

-Кого можна побачити в лісі?

-Що може статися в лісі?

6. Початок казки.

Одна бідолашна мати –зайчиха мала неслухняного сина.Зібрався зайчик на прогулянку.

-Будь обачним ,у лісі багато ворогів, -попередила мама-зайчиха.

-Не боюся ніякого лиха!- відрубав малеча і побіг у ліс.

-Якби зайчик зустрів мудру сову. Щоб вона йому порадила.( не заходити далеко в ліс, бути обачним)

-А що сталося б якби зайчик зустрів вовка чи лисичку?

7.Колективний підбір заголовка.

Неслухняний зайчик. Пригоди в лісі.Мамина пригода.

8. Словник

Зайчик- боягуз,куцохвостик,хвастунець, косоокий,малеча, сірий, вухатий, хвалько.

Лисицяруда, хвастуна, пишно хвоста.

Сова – мудра ,добра.

9. Самостійне написання казки за початком.

10.Зачитування казок.

lV.Підсумок уроку.

 

 

 

 

docx
Додано
12 вересня 2020
Переглядів
2250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку