— Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки. Розгадаємо таємниці цих букв. Тому запам'ятайте... Сьогодні... Я — учень-дослідник. Я — хочу знати. Я — думаю. Я — вмію. Я — знаю. Я — особистість творчаІ таємницю я, ю, є, ї неодмінно розгадаю!
Фізкультхвилинка. Треба вдома помагати, Знають всі про це малята.(Руки на поясі, постава пряма, повороти тулуба праворуч — ліворуч.)Донька мамі помагає — Стіл святковий накриває, (Імітація розставлення посуду на столі.)Візьме віник, буде в хаті,Як матуся, підмітати, (Діти зображують працю з віником.) Різні овочі помиє, Якщо, звісно, це уміє...(Показують, як можна помити овочі під краном.)Таткові поможе син:(Горизонтально долонею порівнюють «зріст тата» та власний.)Молоток та цвяхи він Може швидко подавати;(Зображують подавання уявних інструментів з підлоги вгору.)Може килим вибивати На подвір'ї разом з татом,(Імітація вибивання підвішеного на мотузку килима.)Майструвати чи копати...(Зображення трудових дій із молотком, викруткою або праці з лопатою.)Головне, часу не гай,(Ритмічне почергове притупування ніжками.)Не лінись, допомагай!(Діти повчально піднімаються вгору вказівного пальця.)