Урок розвитку мовлення. Письмовий стислий переказ змісту казки “Пензлик Маляна”
Номер слайду 2
Пам’ятка. Як писати переказ Щоб добре написати переказ необхідно уважно прослухати текст і визначити його тему. Також потрібно виділити його основну думку. Обов’язково варто все записати в чернетці. Іноді суть тексту відображається в його назві, на це варто також звернути увагу. Далі необхідно скласти детальний план тексту. Для цього виділяються мікротеми кожної частини і даємо назви. Коли в чернетці записуються назви розділів тексту, слід залишати трохи місця для запису ключових слів і фраз. Після другого прослуховування тексту необхідно заповнити порожні місця для запису ключових моментів тексту. Уважно слухайте текст під час другого прочитання, зверніть увагу на його тип (розповідь, опис, міркування), його стилістичні особливості, художні засоби, що використовуються автором.
Номер слайду 3
Правила створення переказу1 правило. Будь-який переказ створюється на основі прочитаного, тому варто уважно прочитати твір, установити послідовність подій у творі.2 правило. На основі прочитаного складається план твору, за яким пишеться переказ.3 правило. Не можна міняти послідовність подій, повертатися до одного й того самого. Переказ повинний відповідати складеному плану.4 правило. Використання синонімів зробить ваш переказ досконалим, буде свідчити про те, що у вас є великий словниковий запас, що ви розумні й начитані.5 правило. Пам’ятайте, що обсяг вашої роботи складатиме не більше однієї сторінки, тому запобігайте зайвих подробиць.6 правило. Переказ не може складатися з 1-2 речень – не забувайте про розділові знаки.7 правило. Якщо не знаєте, як пишеться слово, зазирніть у словник або спитайте учителя.
Номер слайду 4
ПЕНЗЛИК МАЛЯНАСюжетний ланцюжок твору:1. Мрія хлопчика.2. Відмова вчителя. 3. Навчання на природі4. Дивний сон5. Чарівний пензлик.6. Малюнки для селян 7. Малян у поміщика.8. Втеча. 9. Життя у далекому місті.10. Художник та імператор. 11. Великий корабель.12. Загибель жорстокого імператора.
Номер слайду 5
Словникова робота. Туш – чорнило, рідина для малювання та креслення, у Китаї в основному малюють тушшю. Баский – граційний, швидкий. Фенікс – у китайській міфології Фенхуан – міфічний птах, повелитель вітрів. У Китаї птах Фенікс є символом імператриці. Дракон – у китайських давніх уявленнях про світ – повелитель грози, водної стихії. У Китаї він є символом імператора. Дракон. Фенікс
Сходинки до успіху Маляна. Мрія. Навчання. Диво. Праця. Боротьба Праця
Номер слайду 8
План до казки “Пензлик Маляна”Варіант 1:1. Мрія про пензлик2. Чудовий сон3. Чарівний пензлик4. Допомога селянам5. У в’язниці поміщика6. У новому місті7. Наказ імператора8. Пензлик знову у Маляна9. Смерть імператора. Варіант 2:1. Мрія бідного хлопчика.2. Відмова вчителя.3. Навчання на природі4. Дивний сон.5. Чарівний пензлик.6. Допомога селянам.7. Зухвалі вимоги поміщика.8. Втеча Маляна.9. Життя у новому місті.10. Наказ імператора.11. Намальований корабель.12. Загибель імператора.
Номер слайду 9
План до казки “Пензлик Маляна”Варіант 3:1. Бідний хлопець Малян.2. Подарунок сивобородого дідуся.3. Зухвалі вимоги поміщика.4. Життя Маляна в місті, зустріч з імператором.5. Корабель з імператором відплив від берега. Варіант 4:1. Мрія хлопчика про пензлик.2. Учитель проганяє Маляна3. Герой навчається малювати4. Сон збувся5. Допомога селянам6. Розгніваний поміщик7. Утеча8. Звістка про диво журавля9. Пензлик не слухається імператора10. Жадібність згубила володаря
Номер слайду 10
Виконання роботи. Написати роботу у зошиті за зразком: Дев’яте жовтня. Класна робота. Переказ казки “Пензлик Маляна”План……………Текст переказу
Напишіть відповідно до плану чорновий варіант тексту. Намагайтеся зробити його докладним і розгорнутим. Коли чернетка готова, слід уважно її перечитати. Виправити всі недоліки тексту: повтори, тавтології, невідповідності. Прочитайте написане ще раз і виправте синтаксичні та пунктуаційні помилки. Акуратним розбірливим почерком перепишіть переказ. Перечитайте чистовий варіант, будьте уважні при перевірці, постарайтеся знайти всі можливі описки.