Урок з української мови для 2 класу за оновленою програмою, тема - прикметник. Конспект уроку містить прийоми роботи для розвитку критичного мислення, що підвищує активність дітей на уроці, сприяє свідомому засвоєнню знань, застосуванню цих знань на практиці.
Урок з української мови. 2 клас
Тема: Змінювання прикметників разом з іменниками за зразком «один - багато».
Мета: розширити знання учнів про роль прикметників(без
вживання термінів) у мовленні, їх зв’язок з іменниками;
формувати вміння змінювати прикметники за числами(без
вживання терміну); закріпити знання про текст, речення;
розвивати уміння добирати прикметники до іменників;
поповнювати активний словниковий запас дітей;
виховувати любов до пташок, бажання допомогти їм
взимку.
Обладнання: таблиця «Один -багато», завдання для роботи
в групах, наочний матеріал до гри «Побудуй хатинку»
тлумачні словники.
Хід уроку
I.Актуалізація опорних знань.
1.Ознайомлення з планом уроку в малюнках.
2. Робота з таблицею
2. Робота з сигнальними картками: «так», «ні».
Учитель читає твердження, а діти сигналізують карткою,
чи погоджуються вони з твердженням.
3. Робота в групах з демонстраційним матеріалом «Побудуй хатинку».
Кожна група отримує «слова - цеглинки» та малюнок будиночка, на якому записано питання прикметника. Відповідно до питань діти добирають прикметники, будують будиночки.
«Слова - цеглинки»: веселі, прозора, блакитне, блискучий;
радісна, дерев’яні, глибокий, яскраве;
зимовий, червоне, кумедні, смачна;
біла, льодяний, міцне, сміливі.
4. Робота в парі.
-Поширити речення прикметниками. Порівняй речення. Які речення тобі більше подобаються? Чому? Зроби висновок.
Прийшла зима. Випав сніг.
Висновок: прикметники прикрашають наше мовлення.
II. Мотивація навчальної діяльності.
1. Робота з текстами. Гра «Зроби нотатки».
Текст№1. У бабусі в кошику жило гарненьке кошенятко. Воно було пухнасте, руденьке і дуже веселе. Галинка любила гратися з маленьким кошеням.
Текст№2. У бабусі в кошику жили маленькі кошенята. Вони були пухнасті, руденькі і дуже веселі. Галинка любила гратися з маленькими кошенятами.
(Діти разом з вчителем роблять нотатки в процесі порівняльної роботи над текстами).
I.текст II.текст
Кошеняко кошенята (хто?) (хто?)
Яке? які?
гарненьке гарненькі
пухнасте пухнасті
руденьке руденькі
веселе веселі
маленьке маленькі
III. Сприйняття і усвідомлення матеріалу.
1. Продовження роботи. Спостереження за мовним матеріалом.
Робота за таблицею.
Один Багато
високий високі
Дуб який? Дуби які?
Могутній могутні
цікава цікаві
Книжка яка? Книжки які?
весела веселі
велике великі
Місто яке? Міста
гарне гарні
Висновок: слова- ознаки, що називають ознаку одного предмета, відповідають на питання: яке? яка? який? Слова - ознаки, що називають ознаки декількох предметів, відповідають на питання:
Які?
2. Робота за підручником.(Впр.262, с.120)
(Звернути увагу на слово «rудзик» звукова модель слова).
3. Творча робота.(Впр.264).
1-ий в.- підкреслити головні члени речення у першому і другому реченнях.
2 – ий в.- підкреслити головні члени речення у третьому і четвертому реченнях.
. – Які «зимові» слова ви знаєте?
4. Словникова робота. Робота із тлумачним словником.
- Чи бачили ви іній?
- Що це таке?
Знайдіть , як це пояснює тлумачний словник.
Іній - тонкий шар кристалів льоду, що вкриває поверхню предметів при їх різкому охолодженні.
III. Хвилинка каліграфії.
І і ін ін ні ні ій ій іній
Складання сенкану
1. Іній
2. Сріблястий , іскристий.
3. Убрався , прикрасив .
4. Сад увесь убрався в іній
Проти сонця він - як синій.
(П. Тичина)
-Опиши це явище природи.( Прийом «Кубування»)
V. Фізкультхвилинка.
VI.Узагальнення і систематизація знань.
1.Робота в групах. Редагування тексту.
- Сталася біда. Дмухнув зимовий вітер і переплутав прикметники в реченнях тексту. Знайдіть та виправте ці помилки.
Текст
Настала холодні зима. Важко бідолашній пташкам взимку.
Холодно і голодно маленьким. На допомогу пташкам прийшли вірний друзі –школярі. Діти зробили для пернатих друзів пташині їдальні.
VII. Підсумок уроку.
Діти закінчують речення.
VIII. Домашнє завдання.(с.121.Впр.265.Пояснення виконання.)