Урок розвитку мовлення у 2 класі " Складання казки із деформованого тексту"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителям початкових класів у підготовці до уроку РМ та сподобається учням при виконанні цікавих завдань.
Перегляд файлу

Конспект уроку розвитку мовлення

 2 клас

.

Тема. Урок  розвитку  зв’язного  мовлення. Складання казки з деформованого тексту.

Цілі.   Розвивати мислення,діалогічне мовлення, зв’язне мовлення, уяву дітей, фантазію ;підтримувати інтерес дітей до казки, вчити встановлювати послідовність подій в тексті, поліпшувати вміння працювати в  парі, вчити працювати в групі. Формувати комунікативну компетентність,   збагачувати активний та пасивний словник учнів;розвивати пізнавальні й творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати шанобливе ставлення  до книги, інтерес до народної творчості та творчості письменників – казкарів; виховувати бажання поповнювати свої знання.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, малюнки казкових героїв та коментарі до них, картки з деформованим текстом, ляльки казкових персонажів (для діалогу).

 

Тип уроку: узагальнюючий, систематизація знань.

 

Форма уроку: урок з мультимедійним    супроводом.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.(слайд 1)


Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас на урок.

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми помандруєм в світ чудовий,

Що гордо мовою зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь!

Що треба взяти з собою на урок?

Все це при Вас?

Тоді починаємо!


ІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 2)

-         Подивіться, що зображено на малюнках?

-         Які ще дитячі журнали ви знаєте?

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

-         Як ви гадаєте, що ми будемо робити на сьогоднішньому уроці?

-         Ми будемо створювати власний дитячий журнал.

ІV. Робота над темою.

 1.Мозковий штурм. (слайд 4)

Назвіть професії людей, які працюють над створенням журналу. Що вони роблять?

2. Робота над загадкою. (слайд 5)

Відгадайте загадку, і ви дізнаєтесь, як буду називатися наш журнал.

Дощ пройшов, через ставок

 Перекинувся місток.

 Кольорів у ньому сім,

 Він подобається всім! (Веселка)

-         Отже сьогодні ми з вами будемо працювати над випуском дитячого журналу «Веселка»

3.Вправа «Асоціативний кущ» (слайд 6)

Назвіть слова, які асоціюються у вас зі словом « журнал». ( кросворди, казки, історії, картинки, вірші)

4. Каліграфічна хвилинка.

Відкрийте свої зошити і запишіть:      Число

Класна робота

Робота з деформованим текстом

Прописування літер Б П В М Ф Р я ю є ї

Яке правило  об’єднує всі ці букви?

4.  А тема нашого номеру складається з перших літер слів, зображених на малюнках.

Давайте розглянемо розділи, з яких буде складатися наш журнал.

  • Фоторепортаж.
  • Уривки улюблених казок.
  • Музична сторінка.
  • Інтерв’ю з героєм.
  • Казка номера

1) Фоторепортаж (робота в групах)

У кожної групи малюнки із зображенням казкового персонажу і коментар до нього. Треба знайти малюнок, який відповідає коментарю.

 

Він грався з вогнем і  лисиця його з’їла .  Він зарубав собі на носі, що батьків треба слухатися. Вони з котом накивали п’ятами від лисиці. Вони били байдики і залишились без пиріжків.

Як ви розумієте вислови «гратися з вогнем», «зарубати на носі», «накивати п’ятами», «заварити кашу», «бити байдики»

2) Уривки улюблених казок.

 У редакцію надійшли матеріали від Незнайки з уривками казок. Але у тексті він припустився деяких помилок. Спишіть уривки, виправляючи помилки.

Жили собі лід та жаба. Спекла якось жаба колосок.

Посіяв лід річку. Виросла річка велика – велика…

Жила-була коса. І було в неї семеро гарненьких кошенят.

А цей уривок надіслала сорока, але літери в словах дещо переплутались.

лиЖи бісо на всіті воєд минешят – руКть і рВеть, та віпник лоГосисте роГлечко.

шиМенята тікьли те й назли, що пі слави й вантацюли, тикрулися й тревиліся.

3) Фізкультхвилинка. «Райдуга»

- А зараз ми з вами на музичній сторінці і саме час трохи потанцювати!

4) Інтерв’ю з героєм (робота в парах)

У кожного на парті  лялька казкового героя .

- Уявіть, що один із вас репортер, а інший казковий герой. Запитайте з якої казки цей герой та вигадайте ще одне цікаве запитання до цього героя. Не забудьте про привітання і прощання.

5. Робота над деформованим текстом.

 - Хлопчик Денис надіслав до редакції нашого журналу казку, яку написав сам. Але на пошті речення переплутали місцями і назва загубилася. Давайте віднайдемо послідовність подій і розташуємо речення у правильному порядку. Ось ці речення:

       Кожен олівець вважав себе найкращим.

       Вони разом розмальовували світ.

       Жили собі олівці.

       А коли всі олівці з’єдналися, то утворилася веселка.

       Одного разу олівці посперечалися.

       І олівці зрозуміли, що один без одного вони існувати не зможуть.

       Сонце все це бачило.

       І вирішило воно скласти з олівців смужку з різних кольорів: червоного, оранжевого, жовтого, зеленого, блакитного, синього, фіолетового.

  1.      Змістовий аналіз тексту.

-         Хто головні герої казки?

-         Що відбулося спочатку?

-         Що трапилося з олівцями потім?

-         Що зробило сонце?

-         Що зрозуміли олівці?

-         Як можна назвати цю казку?

-         Яка основна думка казки?

  1.     Структурний аналіз тексту.

-         На скільки частин можна розділити текст?

-         Про що розповідається в зачині? В основній частині? Яка кінцівка?

-         Як на письмі ми відокремлюємо частини тексту?

  1.      Запис тексту.

-         Проставте номера речень у правильній послідовності. Спишіть у зошит текст, який у вас вийшов.

  1.     Робота з прислів’ями.

- Яке з прислів’їв виражає основну думку тексту? Запишіть його.

VІ . Підсумок уроку.

-         Що нового дізналися на уроці?

-         Що вам найбільше сподобалося?

VІІ. Домашнє завдання.

Виконайте вдома одне із завдань на вибір :

       намалюйте обкладинку до нашого журналу або

       складіть запитання до кросворду.

Зазвичай ми з вами відгадуємо слова з кросворду, а в цей раз, так як ми редактори, а не читачі журналу, у нас є уже розгаданий кросворд, а ви маєте вигадати запитання до нього.

Яке запитання можна поставити, щоб відповіддю було слово «Ріпка»? «Рукавичка»? «Коза – дереза»? і т.д.

 1. (Ріпка)

2. (Рукавичка)

3. («Коза-Дереза»)

4. (Колобок)

5.(Курочка Ряба)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку