Тема. Розвиток мовлення. Складання тексту реклами, етикетки
Мета: сформувати в учнів уявлення про рекламу як про одне з найвпливовіших джерел інформації, вчити критично ставитися до реклами, ухвалювати правильні самостійні рішення; розвивати зв’язне мовлення, вміння спілкуватись та співпрацювати у групі, продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки, розвивати творчі здібності учнів, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність; виховувати в учнів дбайливе ставлення до власного здоров'я, почуття товариства; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.
Хід уроку
І. Оргмомент.
- Всім йо-хо-хо! Ви на «Pirate party» у 2-Б класі! Ми дуже любимо мандрувати! Починаємо нашу піратську регату! І хоча за вікном листопад, але за нашими ілюмінаторами тропіки. Гості та Лаксики зручно влаштувалися у кают-компанії, і ми починаємо!
ІІ. Представлення команд.
- Будуть 5 команд змагатись,
Час їм гостям представлятись!
1 команда
Ми – команда «Восьминоги»,
Нам потрібна перемога!
2 команда
Команда «Перлина» -
Розумна і сильна!
3 команда
Ми – команда «Китобій»,
Так і рвемося у бій!
4 команда
Команда «Цунамі» -
Перемога з нами!
5 команда
Ми – команда «Абордаж»,
Приз регати буде наш!
- А щоб досягти успіху, треба пригадати правила роботи в команді.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
- Ось мапа нашої подорожі. На кожній зупинці на вас чекатиме завдання. Якщо команда успішно впорається, то отримає винагороду – піастр, який ви покладете у свою скарбничку. А в кінці мандрівки ми підрахуємо вашу здобич, та на вас ще чекає сюрприз, а який – дізнаєтесь пізніше.
- Я звертаюсь до капітанів екіпажів та їх матросів. Старт регати відбудеться за кілька хвилин. Чи команди готові? («Йо-хо-хо, й пляшка молока!»)
- Починається регата! Є завдання для піратів!
Швидко треба їх зробити та піастри заробити!
Підрахуєм їх в кінці, переможуть молодці!
- А тепер розшифруйте послання капітана Флінта! (Реклама – це …)
- Запишіть це послання у свої бортові журнали (зошити)!
- Молодці! Вперед, за скарбами! У нас урок реклами!
IV. Робота за темою уроку.
1. Історична довідка.
- Найдавнішою рекламою вчені вважають напис, висічений на кам'яному стовпі на руїнах Мемфіса (місто в Давньому Єгипті). Вона створена за 500 років до нашої ери і говорить: «Тут живу я, Мінос з острова Кіпр, по милості богів наділений здатністю тлумачити сни за вельми помірну плату».
- Реклама стала невід'ємною частиною нашого життя. Перші згадки про неї вчені відносять ще до часів Стародавнього Єгипту та Риму: вже в той час існували письмові оголошення про продаж рабів.
- В Давньому Римі оголошення писали на стінах будинків. Пізніше для цього почали будувати окремі стіни.
- В 1630 р. у Франції з'явилася перша газета "Gazett", у ній у тому числі друкувалася й рекламна інформація.
- Перша реклама по радіо вийшла в ефір в 1920-і рр., перша телереклама - в 1930-і рр.
2. Гра «Піратський магазин».
(На столі гармати, скарбничка, бандана, меч, пістолет, підзорна труба, піратський капелюх, компас, рятувальний круг, трубка для паління (люлька) в мішечку).
- Отже, спочатку потрапляємо до «Піратського магазину». Кожна команда повинна «купити» корисну піратську річ. Але зауважте, що ми – мирні пірати! (Називаю всі речі та «щось у мішечку». Команди обирають собі речі).
- Щось ніхто не хоче купувати «кота у мішку»… Доведеться зробити рекламу. Купуйте, купуйте! Хто користується цим предметом, того не обкрадуть крадії, не вкусить собака та він ніколи не постарішає! Хто хоче купити цю дуже корисну річ? (Дістаю трубку для паління).
- Ще хочете це купити? Той, хто палить, буде постійно кашляти, крадії почують кашель і не полізуть в цей будинок. Людина, яка палить, буде хворіти і ходитиме з палкою, тому її не вкусить собака, Та й взагалі, така людина не постарішає, тому що не доживе до старості. Хто ще бажає придбати цю «корисну» річ?
- Запам’ятайте! Не слід купувати все, що рекламується! Не можна рекламувати те, що шкідливе! Але можна зробити антирекламу, щоб ніхто не постраждав.
3. Робота в групах. Створення реклами.
- Отже, кожна команда має корисний предмет, який вона купила. А тепер спробуйте його «продати»! Вам треба за три хвилини придумати рекламу. Капітани нам її озвучать, а ми вирішимо, купувати у вас цей предмет чи ні.
- Але пам’ятайте правила створення реклами: текст повинен бути короткий та цікавий, в ньому треба вказати, що це за товар, яка від нього користь. А в кінці повинно бути речення, яке люди запам’ятають – рекламний салоган. Наприклад:
Якщо цю річ не купиш вчасно,
То будеш все життя нещасним!
Або:
Тобі потрібно це купити,
Бо як без цього будеш жити?!
4. Піратське телебачення «Пірат ТБ».
- А зараз згадаємо тему тижня – «Календар листопада»: 16 листопада відбувся День працівників радіо та телебачення. Отже, говорить і показує «Пірат ТБ»! (Капітани в «телевізорі» озвучують рекламу свого предмета та показують його; всі інші «голосують» - купувати чи ні. Якщо товар купують, команда отримує піастр.)
5. Піратська фізкультхвилинка.
6. Складання етикетки.
- Етикетка – це «паспорт» товару, де позначені його властивості: назва, матеріал, призначення, розмір, ціна тощо.
- І зараз кожна команда складатиме текст етикетки до ваших скриньок. Не забудьте виміряти довжину, ширину та висоту скарбничок! Капітани вивішують готові етикетки на дошку та представляють роботу своєї команди. За вдалу роботу отримують піастр.
Розміри використаних скриньок: Ціни:
26х15х11 110 грн
21х14х14 99 грн
14х10х10 80 грн
11х8х8 75 грн
11,5х7х7 68 грн
7. «Піратький паззл».
- А зараз завдання на швидкість! За 1 хвилину вам треба зібрати піратський паззл! Яка команда впорається, отримає ще один піастр! Почали!
V. Підсумок уроку.
- Капітани команд, підрахуйте свої піастри, треба визначити переможця рекламної регати!
- Отже, перемагає команда …! Вітаємо переможців! На вас чекає солодкий приз!
- А що ж інші команди засмутилися? Ви теж чудово працювали, тому кожна команда отримує солодкі «піастри»! (Команди отримують мішечки з «піастрами» - шоколадними монетами.)