Урок розвитку мовлення. Усне висловлювання щодо проблеми вибору у складній життєвій ситуації (на основі вивчених творів «з5 кіло надії», «жага до життя»

Про матеріал
Урок розвитку мовлення. Усне висловлювання щодо проблеми вибору у складній життєвій ситуації (на основі вивчених творів «з5 кіло надії», «жага до життя» Мета: - навчальна: закріплення та засвоєння раніше здобутих знань, осмислення вчинків головних героїв, сприяння вироблення в учнів навичок аналізу. - розвивальна: розви­вати навички характеристики персонажа, усне мовлення учнів, здатність висловлювати власну думку; уміння аналізувати; вміння давати оцінку людським якостям; - виховна: виховувати інтерес до літератури, сприяти вихованню поваги до батьків, вірності у дружбі. - розвиток та формування таких ключових компетентностей: спілкування державною мовою; навчання впродовж життя інформаційно-комунікаційних
Перегляд файлу

Тема: Урок розвитку мовлення. Усне висловлювання щодо проблеми вибору у складній життєвій ситуації (на основі вивчених творів «з5 кіло надії», «жага до життя»

Мета:

- навчальна: закріплення та засвоєння раніше здобутих знань, осмислення вчинків головних героїв, сприяння вироблення в учнів навичок аналізу.

- розвивальна: розви­вати навички характеристики персонажа, усне мовлення учнів, здатність висловлювати власну думку; уміння аналізувати; вміння давати оцінку людським якостям;

- виховна: виховувати інтерес до літератури, сприяти вихованню поваги до батьків, вірності у дружбі.

- розвиток та формування таких ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою;
  • навчання впродовж життя
  • інформаційно-комунікаційних

 

Тип уроку:   комбінований.

 

Методи і прийоми: ребуси, рольова гра, завдання аналітичного характеру, «Що? Де? Коли?», проблемне питання.

Обладнання: комп'ютер, презентація, смартфони, ілюстрації до твору; дидактичний матеріал (ребуси, діаграми, хмарки слів).

 

Хід уроку

 

Людина лише там чого-небудь досягає,

де вона вірить у свої сили.

                                      Леон Фейєрбах

 

I. Організація класу.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Вчитель.

Рано чи пізно перед кожною людиною постає вибір, від якого залежить її доля. У однакових ситуаціях ми чинимо по-різному. Одному здається, що правильно вчинити так, інша ж людина вважає інакше. Всі ми люди, але маємо різні думки.

Чому це так та від чого залежить спробуємо проаналізувати на сьогоднішньому уроці.

 

                 Знайдіть слова-характеристики та вкажіть до якого твору вони належать.

 

«Жага до життя»                                             «35 кіло надії»

Небезпека                                                               Підтримка

Страх Любов

Збагачення Дружба

Зрада Допомога

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

     Оголошення теми та мети уроку

Вчитель. Ми закінчили вивчати твори Джека Лондона «Жага до життя» та Анни Гавальди «35 кіло надії». Що об’єднує ці два твори? Що спільного чи відмінного у наших головних героїв. Як вони вирішують свої проблеми та як чинять у тій чи іншій складній ситуації ми сьогодні і поговоримо на нашому уроці.

 

IV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Гра "Кому з героїв належать наведені слова?"

 

  • "У цього хлопчика голова як решето, золоті руки і величезне серце. Якщо постаратися, із нього вийде толк" (Марі)
  • До трьох років, точно можу сказати, я жив щасливо. А потім пішов до школи. (Грегуар)
  • «Ось що я тобі скажу, мій друже: легше бути нещасливим, ніж щасливим, а я, чуєш, не люблю людей, які шукають зручності. Не терплю скигліїв! Будь щасливий, хай йому грець! Роби що належить, щоб бути щасливим!»  (дідусь)

 

2. Гра «Впізнай героя»

  • Сором’язливий і замкнутий хлопець. Він не любить спілкуватися з людьми, і він вважає себе не таким, як усі. Він любить малювати, але боїться показати свої роботи комусь, крім себе. майстер на всі руки. (Грегуар Дюбоск)
  • У школі був відмінником, першим у класі з усіх предметів: з математики, французької, англійської, історії. У сімнадцять років він вступив до Вищої політехнічної школи (університет у Франції). (Дідусь)
  • «Його штани подерлися об гостре каміння , з колін сочилася кров, залишаючи червоні сліди. Тоді він поклав клунок на землю й почав підкрадатись до птахів плазом, як кіт до горобця » (Невідомий)

3. «Ребуси». Тут зашифровані місця та події, які відіграли важливу роль у житті наших головних героїв.

 

4. Завдання аналітичного характеру

Проблемне питання. Людина завжди має вибір?

Вчитель.

Повернемося до нашого проблемного питання. З чим у вас асоціюється слово “вибір”. Головні герої наших творів змушені робити свій власний вибір. Давайте з'ясуємо, що примусило героїв чинити так, а не інакше,.

Відповіді оформіть у вигляді таблиці в зошиті.

 

 

 

 

 

                                                      Перегляньте асоціативні картинки та назвіть основні проблеми творів “35 кіло надії” та “Жага до життя”

«35 кіло надії»

1.Стосунки батьків і дітей

2.Стосунки в сім’ї між подружжям

3.Стосунки з однокласниками, вчителями

4.Життєвий вибір,

 

 

5.Досягнення мрії

6.Духовний зв’язок поколінь

7. Виховання

 

«Жага до життя»

  1. Життя і дружба
  2. Людська гідність
  3. Життєвий вибір
  4. Взаємодопомога
  5. Досягнення мрії

Вчитель. Чого вчать нас ці твори? Що спільного? Відмінного?

     Складання схеми «Кола вена»

 

 

V. Закріплення знань, умінь та навичок учнів.

 

     Вправа «Що? Де? Коли?»

Що?

  • Що трапилося з невідомим на початку твору? (підвернув ногу)
  • Що найперше зробив герой, коли зрозумів, що Біл його покинув? (розділив сірники)
  • Що допомагало героєві рухатися вперед?(бажання жити. «Життя, яке завжди жевріло у ньому, гнало його вперед»)
  • Що побачив у калюжі невідомий? (рибку)
  • Що їв чоловік, сподіваючись наїстися всупереч власному досвідові?(Бліді болотяні ягоди.)
  • Що, як непотріб, викинув герой, залишивши при собі покривало, бляшане відерце й рушницю? (Золото.)
  • Що найкраще в головного героя твору “35 кіло надії” виходило…? (працювати руками, майструвати)
  • Що Грегуар додав до листа? (креслення машинки для очищування бананів)
  • Що Марі подарувала Грегуару? (книгу)
  • Що отримав хлопець за роботу у сусідів? (200 євро)

Де?

  • Де була знайдена величезна купа сухарів? (у ліжку героя)
  • Де зникла рибка, коли не залишилося води у калюжі? (крізь шпарину прослизнула у сусідню)
  • Де біль був сильніший за біль у нозі? (у шлунку)
  • Де найкраще місце для Грегуара у світі? (дідів закуток)
  • Де учні на різноманітних верстатах і пристроях виготовляли власними руками всілякі вироби? (у коледжі Граншан)
  • Де у хлопчика виникало найбільше труднощів? (у школі)

Коли?

  • Коли відбуваються події? (у кінці липня або на початку серпня)
  • Коли головний герой підвернув ногу, Біл... (покинув його)
  • Коли герой оповідання підвернув ногу його очі засвітилися тугою пораненого (оленя)
  • Коли Грегуара віддали до школи? ( у 3 роки)
  • Коли батьки хотіли відправити сина у пансіон, Грегуар сказав, що хоче навчатись... (у коледжі)
  • Коли мама дала ляпаса Грегуару? (на другий день навчання у школі).
  • Коли Грегуара виключили зі школи? (11 червня)
  • Коли у творі зявляються 35 кіло надії? ( у листі)

 

Рольова гра. Від імені головного героя розповісти про своє дитинство.

 

VІ. Підсумок уроку

Вчитель. У складній життєвій ситуації людина відкриває свою сутність. Саме випробування допомагають зрозуміти, хто поблизу тебе. 

  1. Що є перевіркою для справжньої дружби? (Випробування)
  2. Які труднощі й випробування спіткали наших головних героїв у житті? (пошуки себе і пошуки золота)
  3. Як вони їх подолали? (не зупинялися, йшли вперед до своєї мрії)
  4. Що між ними спільного, а що відмінного? (сила, терпіння, впевненість, бажання досягти мети).
  5. Як ви розумієте епіграф нашого уроку “Людина лише там чого-небудь досягає,де вона вірить у свої сили.  (Успіх приходить до тих, хто рухається вперед, до тих, хто розподіляє свої сили з розумом)
  6. Чи вірили наші герої у свої сили?
  7. Хто допомагав та підтримуваав героїв? (Грегуара підтримував дідусь, невідомого – жага до життя).

 

Вчитель. Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам зробити правильний життєвий вибір у складній ситуації.

 

VIІ. Рефлексія   «3-2-1»

     3 речі, які вам запам’яталися.

     2 речі, які вже були відомі.

     1 річ про яку вам би хотілося дізнатися більше.

 

VІІІ. Домашнє завдання.

(На вибір)

  1. Створити картинки-асоціації вивчених творів за допомогою ШІ.
  2. Намалювати ілюстрації до творів.
  3. Створити кросворд.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бединська Людмила Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 квітня
Переглядів
108
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку