Тема: Урок розвитку мовлення. Усне висловлювання щодо проблеми вибору у складній життєвій ситуації (на основі вивчених творів «з5 кіло надії», «жага до життя»
Мета:
- навчальна: закріплення та засвоєння раніше здобутих знань, осмислення вчинків головних героїв, сприяння вироблення в учнів навичок аналізу.
- розвивальна: розвивати навички характеристики персонажа, усне мовлення учнів, здатність висловлювати власну думку; уміння аналізувати; вміння давати оцінку людським якостям;
- виховна: виховувати інтерес до літератури, сприяти вихованню поваги до батьків, вірності у дружбі.
- розвиток та формування таких ключових компетентностей:
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми: ребуси, рольова гра, завдання аналітичного характеру, «Що? Де? Коли?», проблемне питання.
Обладнання: комп'ютер, презентація, смартфони, ілюстрації до твору; дидактичний матеріал (ребуси, діаграми, хмарки слів).
Хід уроку
Людина лише там чого-небудь досягає,
де вона вірить у свої сили.
Леон Фейєрбах
I. Організація класу.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель.
Рано чи пізно перед кожною людиною постає вибір, від якого залежить її доля. У однакових ситуаціях ми чинимо по-різному. Одному здається, що правильно вчинити так, інша ж людина вважає інакше. Всі ми люди, але маємо різні думки.
Чому це так та від чого залежить спробуємо проаналізувати на сьогоднішньому уроці.
Знайдіть слова-характеристики та вкажіть до якого твору вони належать.
«Жага до життя» «35 кіло надії»
Небезпека Підтримка
Страх Любов
Збагачення Дружба
Зрада Допомога
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
Оголошення теми та мети уроку
Вчитель. Ми закінчили вивчати твори Джека Лондона «Жага до життя» та Анни Гавальди «35 кіло надії». Що об’єднує ці два твори? Що спільного чи відмінного у наших головних героїв. Як вони вирішують свої проблеми та як чинять у тій чи іншій складній ситуації ми сьогодні і поговоримо на нашому уроці.
IV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Гра "Кому з героїв належать наведені слова?"
2. Гра «Впізнай героя»
3. «Ребуси». Тут зашифровані місця та події, які відіграли важливу роль у житті наших головних героїв.
4. Завдання аналітичного характеру
Проблемне питання. Людина завжди має вибір?
Вчитель.
Повернемося до нашого проблемного питання. З чим у вас асоціюється слово “вибір”. Головні герої наших творів змушені робити свій власний вибір. Давайте з'ясуємо, що примусило героїв чинити так, а не інакше,.
Відповіді оформіть у вигляді таблиці в зошиті.
Перегляньте асоціативні картинки та назвіть основні проблеми творів “35 кіло надії” та “Жага до життя”
«35 кіло надії»
1.Стосунки батьків і дітей
2.Стосунки в сім’ї між подружжям
3.Стосунки з однокласниками, вчителями
4.Життєвий вибір,
5.Досягнення мрії
6.Духовний зв’язок поколінь
7. Виховання
«Жага до життя»
Вчитель. Чого вчать нас ці твори? Що спільного? Відмінного?
Складання схеми «Кола вена»
V. Закріплення знань, умінь та навичок учнів.
Вправа «Що? Де? Коли?»
Що?
Де?
Коли?
Рольова гра. Від імені головного героя розповісти про своє дитинство.
VІ. Підсумок уроку
Вчитель. У складній життєвій ситуації людина відкриває свою сутність. Саме випробування допомагають зрозуміти, хто поблизу тебе.
Вчитель. Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам зробити правильний життєвий вибір у складній ситуації.
VIІ. Рефлексія «3-2-1»
3 речі, які вам запам’яталися.
2 речі, які вже були відомі.
1 річ про яку вам би хотілося дізнатися більше.
VІІІ. Домашнє завдання.
(На вибір)