Уроки проведені в нестандартній формі завжди цікаві дітям і викликають у них захоплення та інтерес . Діти працюють активно, творчо. На таких уроках можна розкрити дитячі можливості та створити на уроці атмосферу співпраці та креативу.
Урок розвитку мовлення в 3 класі
Тема : «Явища природи в людській подобі»
Мета уроку: продовжувати вчити дітей логічно та граматично правильно, з елементами виразності, казково говорити про побачене, удосконалювати вміння доповнювати сюжет ,запропонований учителем, розвивати інтерес до самостійної творчої мовної діяльності: бачити і описувати казкові явища природи, виховувати любов до рідної мови, бажання берегти природу.
Хід уроку
1.Вступна бесіда
-Сьогодні у нас підсумковий урок по темі «Зима». Ми будемо говорити про зимові явища в людській подобі.
Будемо підбирати потрібні слова,вислови для опису.
2.Робота над казкою « Феї творчості».
В незвичному королівстві, де постійно чути красиві звуки музики, жили три Феї: Фея-Муза, Фея-Проза, Фея-Ліра.
Вони були дуже дружні і нерозлучні. Їх часто бачили разом. Не було людини в королівстві Гармонії, яка б не знала їх і не любила. І ось вирішили феї відправитись в гості до Зими. Хотіли Феї познайомитись з її володіннями, хотіли познайомитись і з самою господинею. Далека дорога привела їх у палац . (Звучить музика П.Чайковського «Пори року»)
-Чий палац побачили Феї?
-Хто допоміг нам побачити в музиці палац?
-Про що говорить музика?
-Які картини уявили ви, слухаючи цей музичний твір?
3.Робота над складанням тексту.
Ось як розповіла про Зиму Фея Проза.
«Стіни палацу намела завірюха. Вікна та двері проробив злючий вітер.
Палац, освітлений Північним сяйвом. Як холодно і сумно в цьому домі.
В середині палацу невеличке озерце, вкрите льодом. А посередині його стоїть трон володарки Зими.»
-Опишіть цю володарку ви, діти .Слова для тексту можна використати з копілочки пам’яті, яку ми заповнювали на протязі трьох зимових місяців.
(Ця копілочка поповнюється учнями на уроках читання, природознавства, під час домашнього читання, учні приносять з дому цікаві вислови, слова і вкидають у неї)
4. Творчі завдання для учнів.
Дуже зраділа Зима гостям. І запросила їх прокататись в санях, запряжених трійкою красивих білогривих коней.
Перша зупинка «Лісова» (Учням скласти загадки про лісових звірів, які
зимують у лісі)
Друга зупинка «Поштова» (Учні пишуть телеграму від імені зимуючих птахів.)
Третя зупинка «Зимова пряля» (Учні розплутують мережку-текст
(робота з деформованим текстом))
«В руках у нього палиця чарівна. Він з великою сніжною бородою, з червоним носом. Нею він покриває все інеєм, малює візерунки на склі, перетворює воду на лід. Ось стоїть засніжена хатинка в лісі. З ним живуть його помічниці: Віхола, Хурделиця,Завірюха. Там живе старий Мороз Іванович.»
Четверта зупинка «Поетична» (Учні декламують вірші про зиму)
5. Підсумок уроку
Трійка коней привезла фей до казкового палацу, а сама помчала з Зимою в далекі країни, де вічні сніги та холод.
Сестри довго стояли і махали руками на прощання, знаючи, що через рік вони зустрінуться знов.
6. Домашнє завдання
Намалювати малюнок зими в людській подобі.