8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок розвитку мовлення. Вчимося римувати. (Осінь)

Про матеріал
Конспект уроку з розвитку мовлення для 2 класу віршований. Підібрані різноманітні завдання для формування у дітей вміння підбирати риму, писати самостійно вірші про осінь. Включає в себе роботу в групах, індивідуальні та групові завдання.
Перегляд файлу

1

Тема уроку: Розвиток мовлення. Вчимося римувати. «Осінь».

 

Мета: вчити учнів зв’язно говорити , правильно будувати речення, добирати    

            риму до заданих слів, відчувати красу рідного слова. Розвивати вміння  

            дивуватися, мріяти, помічати прекрасне у навколишньому світі і радіти

           йому. Виховувати любов до поетичного слова, вдячність Богу.

 

Обладнання:  презентація, картинка «Дівчина-Осінь», сонечка для вправи

«Подяка», слова до вправи «Добери риму», вінок сухих кленових листків, накидка для Осені, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Холодно в полі, в саду,  на городі.

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Вчитель: Сьогодні урок у нас

Буде незвичний,

За змістом  навчальний,

Характер – ліричний.

А що за урок

Я не буду казати.

Спочатку вам загадку

Слід відгадати,

А потім вже тему

Уроку узнати.

 

  1. Робота над загадкою. (Слайд 1)

Прийшла дівчина до хати, 

Узялась хазяйнувати: 

Вправно скриню відімкнула, 

В жовту свитку ліс вдягнула. 

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

 

Дякую, мої ви гарні,

Я тримаю слово,

Тож сьогодні в нас урок

Із розвитку мови.

(Слайд 2)

 

 

 

 

  1. Девіз нашого уроку такий: (Слайд 3)

Рідну мову ми вивчаєм,

Бути творчими бажаєм.

Будем гарно працювати,

Щоб навчитись римувати.

 

Дорогі діти! Людина відрізняється від всіх  живих істот тим,  що вміє творити, дивуватися, відчувати, милуватися навколишнім світом. Завжди краса природи надзвичайним чином впливала на людей і викликала бажання передавати своє захоплення через твори мистецтва.  Художники малювали прекрасні картини, музиканти писали чарівну музику, а поети створювали шедеври за допомогою слова.

(Слайд 4).

 

Сьогодні ми найбільше уваги приділятимемо поезії. Будемо вчитися римувати, добирати потрібні слова, збагачувати свою мову. Я думаю впродовж уроку ви відчуєте різні емоції,  і вкінці розкажете, які саме. Для цього я звертаю вашу увагу на таблицю почуттів та емоцій.

(Слайд 5).

 

ЗДИВУВАННЯ    СОРОМ

РАДІСТЬ     СУМ

ГНІВ      ЗАХОПЛЕННЯ

СТРАХ     ЩАСТЯ

ТРЕПЕТ     НАСОЛОДА

 

Я знаю, що всі діти люблять казки. Чи хочете ви,  щоб у нас відбулися чарівні перетворення?

(Вчитель одягає кленовий вінок із сухих листків і накидку).

 

Ви захотіли –  все збулося:

Була я вчитель, а тепер вже Осінь.

Разом будемо ми плідно працювати,

Але треба вам про слово дещо пригадати.

 

1 учень.   Буква до букви – слово вродилось,

Заусміхалось, заколосилось.

Сонце зраділо слову, як брату,

   Слово – це щастя, слово – це свято.

 

2 учень.  Ми знаємо, що кожне слово

Велику силу має.

І окрилює людину

І наповал вбиває.

 

 

 

3 учень.    У мові соловїній нашій

Чарівних слів багато,

Як людині кажеш їх,

В душі у неї свято.

 

4 учень.  «Бог у поміч», «дякую»,

«вибачте», «будь ласка», -

Кажім завжди при потребі ,

І життя буде казка.

 

Осінь: Добре діти, добре милі,

Що ви їх згадали.

Я ж сьогодні, йдучи сюди,

Прикрощів зазнала.

Обзивали мене, Осінь,

Всіляко злостиво:

І холодна, і зла, мокра,

Без сонця, плаксива.

Ні словечка доброго

Я досі не чула.

Все погане. А про гарне

Геть усе забули.

То ж потіште хоч ви моє

Зболіле серденько.

Пригадайте усе добре

Про мене хутенько.

 

ІV. Робота з мовним матеріалом.

  1. Вправа «Асоціативний кущ».

 

Красива

C:\Users\Admin\Desktop\відкритий урок Осінь\ukrashenie-na-skotche-devushka-osen-a2-113-78_480_480_jpg.jpg

Працьовита

Барвиста

Вродлива

Золота

Багата

Багряна

Щедра

 

 

 

Осінь:  Любі мої, добрі діти,

Ще разочок послужіть, -

Вірші про красуню-осінь

Пригадайте, розкажіть.

 

  1. Декламація віршів про осінь.
  • Гаврилюк О. «Осінь» Марченко.
  • Бураковська Ю. «Щедра осінь» Гуріна.
  • Вахрів В. «Листопад» А. Житкевич.
  • Молодці! Чим вірші відрізняються від прозових творів?
  • Пригадайте правило, що таке рима.

 

  1. Віднайдення рими у вірші Л. Костенко «Красива осінь» (Слайд 6).

Із постелі виліз лис

І промовив:

— Лисенята,

Де це відра та лопата?

Швидше, швидше, любі діти,

Слід пожежу загасити.

Розсміялася сорока:

— Що у вас там за морока?

Де пожежу бачить лис?

То фарбує осінь ліс.

 

  1. Вправа «Добери риму»

Добре, діти,

Ну, а зараз творчо попрацюємо.

Допоможете мені,

Разом поримуємо.

Мила , чарівниця, пані, заглядає, марнує.

Щира, трудівниця, лані, має, малює.

 

  1. Фізкультхвилинка «Наша осінь». (слайд 7)

Хто там, хто там вже втомився,

І наліво похилився?

Треба всім нам швидко встати,

Фізкутхвильку танцювати.

 

  1. Колективне складання вірша.

Осінь тепла, люба, мила,

І багата, й дуже…

Осінь справжня чарівниця

І невтомна …

Злотокоса, добра пані,

Швидша від прудкої …

В кожен кутик заглядає

Повні міхи дарів …

Ні хвилинки не марнує –

Сіє, оре, ще й …

 

 

  1. Робота в групах.

Наші предки осінь шанували,

Приказки й прислів’я про неї складали.

Ви із кошичка завдання виймайте,

В групи працюйте, прислів’я читайте.

Риму в реченні знайдіть,

Швидко ручки підніміть.

 

 

 

  1. Вправа «Склади речення».

 

Тепер в конвертах  віднайдіть  завдання.

Між групами влаштуємо змагання.

Із слів швиденько речення складіть,

Слова, які римуються знайдіть.

 

V. Узагальнення отриманих знань.

Вірш записаний, як звичайний текст. Діти повинні розбити на рядочки.

 

Ходить осінь ріднокраєм, ходить лісом, полем, гаєм. По  землі вона мандрує, багрянцем усе малює.

 

VІ. Підсумок уроку.

  1. Таблиця емоцій. (Слайд 9)
  2. Вправа «Подяка осені». (Сонечка)

 

На завершення уроку звучить «Мелодія  дощу» Бетховена. (Слайд 10)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку