Урок розвитку мовлення " Як відлітають пташки?"

Про матеріал
Урок розвитку мовлення в 4 класі більш спрямований на самостійну роботу учнів за колективно складеним планом та формування вміння користуватися медіа матеріалами під час складання тексту.
Перегляд файлу

Урок розвитку мовлення

Тема : Складаємо текст – розповідь. Як відлітають пташки?

Мета : удосконалювати навички написання  за власним досвідом та медіа матеріалами; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську; розвивати зв’язне мовлення учнів, виховувати бажання пізнавати світ, шанобливе ставлення  до живої природи.

Обладнання:  ґаджети для доступу до медіа матеріалів з теми, таблиця «Як відлітають пташки?», запис співу птахів.

                                   Хід уроку

  1. Організація початку уроку.

Слухання співу птахів.

-Про що співають птахи?

2.Мотивація навчальної діяльності

- Які проблеми у них в різні пори року?

Яка проблема у птахів восени?

  1. Слухання вірша

Лелеки, лелеки,

Куди ви літали?

— За море, далеко,

— Лелеки сказали.

Отак і сказали,

Присівши у лузі.

На все вони кажуть,

Бо ми — їхні друзі.

Матеріал взято з сайту

 https://mamabook.com.ua               

 

  1. Оголошення теми уроку

-Сьогодні ми складемо текст-розповідь.

- Як ви гадаєте, про кого ми будемо розповідати?

      4. Знайомимося зі словником ( таблиця «Уроки розвитку мовлення 4 клас»)

 5.Складання плану тексту за словником

-         Про яких перелітніх птахів ми будемо розповідати?

-         Куди птахи змушені відлітати восени?

-         Які птахи відлітають першими? А хто з птахів відлітають останніми?

-         Як готуються птахи до перельоту?

-         Чи однаковий вигляд має гурт птахів, що летять у вирій?

-         Яке  у вас враження від життя перелітніх птахів?

6. Вправа « Що мені відомо про текст» ( продовж речення)

Текст -це…

Текст складається з…..

У зачині….

У головній частині - ….

У кінцівці-…

7. Працюємо з медіа. ( пошук інформації за планом)

Діти відшукують інформацію про перелітніх птахів за питаннями плану та словником та записують розповідь.

8. Хвилинка відпочинку « Якщо ви любите птахів…»

Якщо ви любите птахів – підніміть руки вгору;

Якщо не руйнуєте пташиних гнізд – покладіть руки на плечі;

Якщо ви підгодовуєте пташок узимку – поплескайте в долоні;

Якщо вам радісно, коли ви чуєте спів пташок – помахайте руками;

Якщо ви бачили дорогою до школи птахів – кивніть головою;

Якщо ви вважаєте , що птахи – наші друзі – потупотіть.

9. Продовження запису тексту.

10. Зачитування утворених розповідей ( за бажанням)

11. Підсумок уроку

- Чи принесла задоволення вам робота над текстом?

- Що саме сподобалося?

-  Що більше допомогло у складанні розповіді?

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
16 травня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку