Урок розвитку мовлення з мультимедійним супроводом

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення у 3 класі загальноосвітніх шкіл за підручником " Українська мова" М.Д.Захарійчук .

Тема. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому лісі». Робота з деформованим текстом.

Мета. Вчити будувати розповідь, зв'язно та послідовно, викладаючи думки; виробляти в учнів уміння відповідати на запитання, закріплювати навички поведінки у природі; стимулювати пізнавальну активність у процесі розв'язання завдань екологічного спрямування; розвивати усне та писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; формувати естетичне сприйняття природи рідного краю; виховувати бережне ставлення до навколишнього світу.

Обладнання. Малюнки природничого спрямування, картки з анаграмами, запис загадки, проектор, мультимедійна презентація

Перегляд файлу

Урок № 1

 

Тема. Написання правил  за  темою  «Поведінка в осінньому лісі». Робота з  деформованим текстом.

 

Мета. Вчити будувати розповідь, зв’язно та послідовно, викладаючи думки;виробляти в учнів уміння  відповідати на запитання, закріплювати в учнів навички поведінки у природі, стимулювати пізнавальну активність у процесі  розв’язання завдань екологічного спрямування; розвивати усне  та писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; формувати  естетичне сприйняття природи рідного краю; виховувати бережне ставлення до навколишнього світу.

 

Обладнання. Малюнки природничого спрямування, картки з анаграмами, запис загадки, проектор, презентація .

 

Хід уроку

 

І.  Етап орієнтації

             1. Організація класу

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

  •    Який урок у нас?  З чого починаємо роботу?

 

  1. Оголошення  мети.

     Ми і надалі на уроках розвитку зв’язного мовлення будемо розвивати своє писемне мовлення.  Удосконалюватимемо навички  розповідати, міркувати, описувати, тобто викладати свої думки на письмі.

 

  1. Хвилинка каліграфії

       Щоб підготувати руку до письма, проведемо хвилинку каліграфії

Спишіть строфу вірша, правильно з’єднуючи букви

Стали жовті ясеночки,                                        

Поросли в лісі грибочки.

Спить ставочок край села,                                 

Золота прийшла пора

  • Яку пору називаємо золотою? Чому?

 

ІІ. Етап покладання мети

 

  1. Актуалізація опорних знань

   Кожного року після теплого літечка приходить осінь. Про її чарівну красу ми поведемо мову. За малюнками  доберіть слова для характеристики природи восени . 

Гра «Карусель»  (діти підбирають прикметники: золотокоса, щедра, багата, різнобарвна і т.д. Хто повториться вибуває з гри)

  1. Оголошення теми
  2. Постановка проблемного питання
  • Ви гарно попрацювали підбираючи слова. Тепер подумаємо – де можна побачити і відчути осінь найкраще? (відповіді дітей)
  • Ми з вами помандруємо до осіннього лісу.

Прийшли ми у ліс – це система жива.

Дуб шелестом листя шепоче слова.

А співи пташок заворожують слух.

Тут дихати легко – ліс кожному друг.

  • Ліс – це домівка для різних тварин. Сьогодні ми завітаємо до них у гості. За правилами етикету, у гостях необхідно дотримуватись певних правил поведінки. Але ж де їх узяти? Напевно потрібно скласти. Отже сьогодні ми складемо правила поведінки на тему « Поведінка в осінньому лісі»

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

Перша зупинка «Поетична»

  1. Робота з підручником

    а)   Розгорніть підручники на сторінці 17, вправа 28 – уважно розгляньте малюнки.

        - Яка пора року настала? Чому ви так вважаєте? Які птахи відлітають першими?( ті, які навесні прилітають останніми: зозулі, солов’ї) 

 - Як летять у небі лелеки?

- До уроку ви готували вірші. Послухаємо їх.

1.В теплі подались краї                                        

 З ними жайвір польовий,

Гуси, чаплі, солов’ї,                                            

Вивільга , деркач прудкий,

Журавель, зозуля, шпак                                      

Конопляночка – співачка,

Трясогузка, стриж і грак.                                   

 Лебідь, ластівка і качка. (І. Величко)

2. У скрутний зимовий час залишаються у нас

Дятел, ворон, горобець, галка, щиглик і норець,

Омелюха і сорока, гамірлива білобока,

Та синички з снігурами, та вівсянки з шишкарями.

Серед розсипу снігів чути їхній мужній спів. (І. Величко)

  • У народі кажуть: «Де багато комашок, там багато пташок» - поясніть прислів’я.

        Зупинка друга «Цікавинки із торбинки» (діти)

Птахи – це краса та радість природи. Пернаті друзі радують нас співом, допомагають у боротьбі із шкідниками. В Україні налічується 360 видів птахів. Нам треба берегти їх і турбуватися про цих друзів.

         Зупинка третя «Загадкова»

  • Погляньте уважно на малюнок. Що назбирали діти в лісі?

Відгадайте загадки.  Які серед названих грибів їстівні, а які – ні?

  1. Капелюхи в них яскраві: жовті, сірі, зеленаві,

Зачекайте, любі, трішки,- я зберу вас …. (сироїжки)

  1. Вийшов красень на стежину, Вдягся в білу одежину,

Капелюх червоний взяв – всіх навколо налякав! (мухомор)

  1. Виросли гриби прекрасні – капелюшки в них, мов в маслі.

І збирають грибники маслянисті …. (маслюки).

  1. Шапка коричнева, ніжка міцна, гриб цей найкращий, і кожен це зна,

Тому бажає усякий грибник в лісі великий знайти …. (боровик)

  1. Ці грибочки невеличкі, із близнючок в них сестрички.

По лісах мандрують пішки, носять рижі босоніжки.

(лисички)

  1. Які гриби ростуть на пеньках і руйнують їх? (опеньки)

Зупинка четверта « Лісова»

  • Розгляньте малюнки на слайдах. Поясніть, як  шкодить лісу така поведінка дітей. (Відповіді дітей)

C:\Documents and Settings\юзер\Рабочий стол\скачанные файлы (1).jpgC:\Documents and Settings\юзер\Рабочий стол\image287.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\юзер\Рабочий стол\image311.jpg

 

  • Звернемось до підручника. Розгляньте другу ілюстрацію. Кого ви бачите?
  • Білка запасає на зиму гриби, горішки не тільки для себе, а й для інших білок. У сильні морози білки сидять у вільному дуплі і гризуть ті припаси, що там є.
  • Тварини – невід’ємна частина природи лісу.  Ми знаємо, що не можна руйнувати мурашники, пташині гнізда. Мешканців лісу не можна турбувати шумом, криком. Жителі лісу полюбляють тишу і спокій.

           ІV. Фізкультхвилинка  (музична, П. І. Чайковський альбом «Пори року», «Осінь»)

  1. Складання асоціативного куща – Правила поведінки

в осінньому лісі (не шуми, не ламай, не розорюй, не топчи, не сміти, не зривай, не лови, не забирай, не розводь багаття)

 

  1. Робота в парах
  • На партах маєте завдання, деформований текст. Кожна пара відновить його. Згадайте про правила поводження в природі, які вивчали на уроці природознавства. Можна додати свої правила.

Перевірка.

Зупинка п’ята  «Писемна»

Самостійна робота учнів

- Користуючись відновленими текстами та асоціативним кущем запишіть у зошити правила поводження в осінньому лісі. Хто закінчив раніше розфарбовує ілюстрації

VІ. Контрольно - оцінювальний етап.

            Рефлексія

  • Ми  повернулись до класу. Чим займались впродовж уроку?
  • Хто хоче зачитати свої роботи? (2-3 учні)
  • Ви дуже гарно працювали на уроці. Дякую вам за роботу на уроці!

 

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку