Урок розвитку зв'язного мовлення у 3 класі загальноосвітніх шкіл за підручником " Українська мова" М.Д.Захарійчук .
Тема. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому лісі». Робота з деформованим текстом.
Мета. Вчити будувати розповідь, зв'язно та послідовно, викладаючи думки; виробляти в учнів уміння відповідати на запитання, закріплювати навички поведінки у природі; стимулювати пізнавальну активність у процесі розв'язання завдань екологічного спрямування; розвивати усне та писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; формувати естетичне сприйняття природи рідного краю; виховувати бережне ставлення до навколишнього світу.
Обладнання. Малюнки природничого спрямування, картки з анаграмами, запис загадки, проектор, мультимедійна презентація
Урок № 1
Тема. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому лісі». Робота з деформованим текстом.
Мета. Вчити будувати розповідь, зв’язно та послідовно, викладаючи думки;виробляти в учнів уміння відповідати на запитання, закріплювати в учнів навички поведінки у природі, стимулювати пізнавальну активність у процесі розв’язання завдань екологічного спрямування; розвивати усне та писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; формувати естетичне сприйняття природи рідного краю; виховувати бережне ставлення до навколишнього світу.
Обладнання. Малюнки природничого спрямування, картки з анаграмами, запис загадки, проектор, презентація .
Хід уроку
І. Етап орієнтації
1. Організація класу
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
Ми і надалі на уроках розвитку зв’язного мовлення будемо розвивати своє писемне мовлення. Удосконалюватимемо навички розповідати, міркувати, описувати, тобто викладати свої думки на письмі.
Щоб підготувати руку до письма, проведемо хвилинку каліграфії
Спишіть строфу вірша, правильно з’єднуючи букви
Стали жовті ясеночки,
Поросли в лісі грибочки.
Спить ставочок край села,
Золота прийшла пора
ІІ. Етап покладання мети
Кожного року після теплого літечка приходить осінь. Про її чарівну красу ми поведемо мову. За малюнками доберіть слова для характеристики природи восени .
Гра «Карусель» (діти підбирають прикметники: золотокоса, щедра, багата, різнобарвна і т.д. Хто повториться вибуває з гри)
Прийшли ми у ліс – це система жива.
Дуб шелестом листя шепоче слова.
А співи пташок заворожують слух.
Тут дихати легко – ліс кожному друг.
ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності
Перша зупинка «Поетична»
а) Розгорніть підручники на сторінці 17, вправа 28 – уважно розгляньте малюнки.
- Яка пора року настала? Чому ви так вважаєте? Які птахи відлітають першими?( ті, які навесні прилітають останніми: зозулі, солов’ї)
- Як летять у небі лелеки?
- До уроку ви готували вірші. Послухаємо їх.
1.В теплі подались краї
З ними жайвір польовий,
Гуси, чаплі, солов’ї,
Вивільга , деркач прудкий,
Журавель, зозуля, шпак
Конопляночка – співачка,
Трясогузка, стриж і грак.
Лебідь, ластівка і качка. (І. Величко)
2. У скрутний зимовий час залишаються у нас
Дятел, ворон, горобець, галка, щиглик і норець,
Омелюха і сорока, гамірлива білобока,
Та синички з снігурами, та вівсянки з шишкарями.
Серед розсипу снігів чути їхній мужній спів. (І. Величко)
Зупинка друга «Цікавинки із торбинки» (діти)
Птахи – це краса та радість природи. Пернаті друзі радують нас співом, допомагають у боротьбі із шкідниками. В Україні налічується 360 видів птахів. Нам треба берегти їх і турбуватися про цих друзів.
Зупинка третя «Загадкова»
Відгадайте загадки. Які серед названих грибів їстівні, а які – ні?
Зачекайте, любі, трішки,- я зберу вас …. (сироїжки)
Капелюх червоний взяв – всіх навколо налякав! (мухомор)
І збирають грибники маслянисті …. (маслюки).
Тому бажає усякий грибник в лісі великий знайти …. (боровик)
По лісах мандрують пішки, носять рижі босоніжки.
(лисички)
Зупинка четверта « Лісова»
ІV. Фізкультхвилинка (музична, П. І. Чайковський альбом «Пори року», «Осінь»)
в осінньому лісі (не шуми, не ламай, не розорюй, не топчи, не сміти, не зривай, не лови, не забирай, не розводь багаття)
Перевірка.
Зупинка п’ята «Писемна»
Самостійна робота учнів
- Користуючись відновленими текстами та асоціативним кущем запишіть у зошити правила поводження в осінньому лісі. Хто закінчив раніше розфарбовує ілюстрації
VІ. Контрольно - оцінювальний етап.
Рефлексія