Урок розвитку зв'язного мовлення у 3 класі загальноосвітніх шкіл за підручником " Українська мова" М.Д.Захарійчук.
Тема. Робота з деформованим текстом. (За В. О. Сухомлинським «Осінь»)
Мета. Вчити учнів правильно формулювати речення,будувати тексти, пов'язувати його частини, уникати повторів слів; удосконалювати вміння сприймати зміст прочитаного; розвивати мовлення, мислення, вміння аналізувати, розширювати словниковий запас учнів; виховувати уважність, акуратність.
Обладнання. Презентація до теми уроку , картки
Урок № 2
Тема. Робота з деформованим текстом. (За В. О. Сухомлинським «Осінь»)
Мета. Вчити учнів правильно формулювати речення,будувати тексти, пов’язувати його частини, уникати повторів слів; удосконалювати вміння сприймати зміст прочитаного; розвивати мовлення, мислення, вміння аналізувати, розширювати словниковий запас учнів; виховувати уважність, акуратність.
Обладнання. Презентація до теми уроку , картки
Хід уроку
І. Етап орієнтації
Буква до букви – слово вродилось,
Заусміхалось, заколосилось.
Сонце зраділо слову, як брату,
Слово – це щастя, слово – це свято.
ІІ. Етап покладання мети, проектування
Редагування – виправлення помилок.
Редактор – керівник періодичних видань: газет, журналів.
Редакторами працюють високоосвічені журналісти.
Осінь, небо, оранжеве
ІІІ. Етап - організація виконання плану діяльності
1. Слово вчителя
- Яка пора року надворі? За чим ми визначаємо, що зараз осінь?
Погляньте на ілюстрації («Невидимка ходить…», « Осінь мрійна…») та послухайте уже знайомий твір П. І. Чайковського з альбому «Пори року» «Осінь». Спробуйте уявно зобразити навіяні музикою картини.
- То які картини виникли у вашій уяві? (розповіді дітей)
2.Робота в групах
В групі діють п’ять правил:
1 картка
НОСИВЕ
тасалаН нісьо. ніД тилас роткоші. сВе низмілося вкрунаги. жовПокло тяли ан вередах. В ляхпо, де давнено лешестіло тегус локосся, перте стопу: ліхб систоли і везвідли. робиХболі зоводолені. роУжай рийдоб. аТ вузно гуркозатіли в лях по торитрак. маТ ютьсі міозину.
(ВОСЕНИ.
Настала осінь. Дні стали коротші. Все змінилося навкруги. Пожовкло листя на деревах. В полях, де недавно шелестіло густе колосся, тепер пусто: хліб скосили і відвезли. Хлібороби задоволені. Урожай добрий. Та знову загуркотіли в полях трактори. Там сіють озимину.)
2 картка
СІНЬО
хиДнув доходний віпнічний терві. мЗінився тілній дарян дерев. стаНала рокотка, леа дучова рапо – лозота сіньо. триКалевош сичте ісоннє віпотря. Ринкама лезень зонагів бріслиться неємі. ригПріє носце, і ватра овижає, вцідотають сотанні твіки. леА ривпочатсий тівер ризває троскатий дарян, ганянає кізьни винсцеві рихма.
( ОСІНЬ
Дихнув холодний північний вітер. Змінився літній наряд дерев. Настала коротка, але чудова пора – золота осінь. Кришталево чисте осіннє повітря. Ранками зелень газонів сріблиться інеєм. Пригріває сонце, і трава оживає, доцвітають останні квіти. Але поривчастий вітер зриває строкатий наряд, наганяє низькі свинцеві хмари.)
3 картка
СТОЛИПАД
В леяха купар хоти. бОлетіло з редев тяли. аН лихог хілкаг борогини винод верчоні тякеги діяг. З можник мнед вес холонішед. люКажі критів ригкою. І втасок жев мерзаз. леА дихоти по дульо ещ ен жомна. З жокним енмд ніцмішає ромоз.
рузіД, в ряподку у сав никовза ат жіли? миЗа ен аз рогами.
(ЛИСТОПАД
В алеях парку тихо. Облетіло з дерев листя. На голих гілках горобини видно червоні кетяги ягід. З кожним днем все холодніше. Калюжі вкриті кригою. І ставок вже замерз. Але ходити по льоду ще не можна. З кожним днем міцнішає мороз.
Друзі, в порядку у4 вас ковзани та лижі? Зима не за горами.)
ІV. Фізкультхвилинка
1)Вона тихо йде зеленими лугами. Де стане, там на траві залишаються білі кришталики льоду. А люди вранці кажуть: заморозок.
2) Коли сонечко стає нижче по небу ходити, в темному лісі прокидається золотокоса бабуся. Люди кажуть: осінь.
3) Люди вранці кажуть: золота осінь. А золотокоса бабуся удень ховається в темному лісі.
4) Приходить золотокоса до саду, доторкається до дерева – і листя на ньому стає жовте, червоне, оранжеве…), (2, 1, 4, 3)
- Складемо план тексту. Що має відбуватися спочатку? А потім? Далі?
План
1.Прийшла осінь.
2.Осінь на лузі.
3.Перші заморозки.
4.Золотокоса у саду.
5.Бабуся працює вночі.
Приступаємо до роботи. Не забуваємо про каліграфію, осанку.
V. Контрольно – оцінювальний етап
Рефлексія
– Чого навчилися на уроці?