Урок розвитку мовлення з мультимедійним супроводом

Про матеріал

Урок розвитку мовлення з мультимедійним супроводом у 3 класі за підручником " Українська мова" М. Д. Захарійчук.

Тема. Вчимося писати листи

Мета. Вчити учнів правильно будувати свої висловлювання; відпрацьовувати вміння будувати поширені речення; ознайомити із видами листів та основними правилами листування, структурою листа, вимогами до написання адреси; з'ясувати значення нових слів за темою; познайомити із історією виникнення листа, марки; збагачувати активний словник учнів, підтримувати цікавість до творчих завдань; розвивати логічне мислення та зв'язне мовлення; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків своєї праці.

Обладнання. Презентація, мультимедійний проектор, бланк – конверт, словники

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок розвитку зв´язного мовлення

Номер слайду 2

Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок. В країну відому, в країну чудову,Що нас так чекає й збагачує мову.

Номер слайду 3

Відгадайте загадку. Без душі, без крил, за сто миль залетів

Номер слайду 4

Вчимося писати листи

Номер слайду 5

“Кубування”

Номер слайду 6

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Номер слайду 7

Говорить тільки той, у кого в руках «мікрофон». Висловлюватись треба коротко і точно. Коли хтось висловлюється, інші не повинні вигукувати з місця чи перебивати. Нагадаємо правила :

Номер слайду 8

Лист, адреса, конверт Хвилинка каліграфії

Номер слайду 9

Робота з підручником

Номер слайду 10

Лист – форма спілкування, поштове відправлення, орган рослини. Адреса - пункт призначення листа. Адресат - людина, якій адресовано лист. Адресант – людина, яка пише листа. Конверт - паперовий пакет, для листа.Індекс - цифрове позначення міста, села. Словникова робота

Номер слайду 11

Вчимося писати листи

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Можливі складові листа. Приклади. Звертання. Любі мої дідусю і бабусю!Дорогий братику, Сергійку!Шановний Юрію Миколайовичу!Інформація про стан листування. Отримав ваш лист…Давно не було листа…Отримала твій лист, але одразу не відповіла…Основний зміст( повідомлення про новини)Напишу Вам, що у мене нового…Я хочу розповісти Вам…Розповім усе по порядку…Запитання адресату. Як Ваше здоров’я?Які у Вас новини?Що цікавого у тебе?Подяка. Дякую за те, що…

Номер слайду 13

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Можливі складові листа. Приклади. Прохання написати листа. Я прошу Вас відповісти…Передача привітань. Передавайте вітання…. Прощання. До побачення….. Міцно цілую і обіймаю…Кінцівка і підпис. Ваша онука …. Твій друг…Дата і місце написання, якщо їх немає на початку листа25 жовтня 2014 року. С. Залісці

Номер слайду 14

Підписуємо листа

Номер слайду 15

До зустрічі!

Перегляд файлу

Урок №6

Тема. Вчимося писати листи

Мета. Вчити учнів правильно будувати  свої висловлювання; відпрацьовувати  вміння будувати поширені речення; ознайомити із видами листів та основними правилами листування, структурою листа, вимогами до написання адреси;  з’ясувати значення нових слів за темою; познайомити із історією виникнення листа, марки;  збагачувати активний словник учнів, підтримувати цікавість  до творчих завдань; розвивати логічне мислення та зв’язне мовлення; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків своєї праці.

Обладнання. Презентація, мультимедійний проектор, бланк – конверт, словники

                                                               Хід уроку

І. Організаційний етап     

                         1. Організація клас

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

                          2.Актуалізація опорних знань

- Відгадайте загадку:

« Без душі, без крил, за сто миль залетів»   (Лист.)

Поясніть слово – відгадку.

2.Метод «Кубування»

 - Назвіть слова, що мають відношення до листа. (Листоноша, відділення зв’язку, конверт, адреса, газета.) Спробуємо їх пояснити.

ІІ. Етап покладання мети

  1.      Повідомлення теми, мети
  •                      Сьогодні ми познайомимось із написанням листів, історією їх виникнення, видами, правилами написання; напишемо листи своїм рідним та підпишемо конверт.

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

  1.  Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Нагадаємо правила :

  • Говорить тільки той, у кого в руках «мікрофон».
  • Висловлюватись треба коротко і точно.
  • Коли хтось висловлюється, інші не повинні  вигукувати з місця чи перебивати.

 

  •                      Розкажіть, як ви розумієте – що таке лист?

 

  1. Розповідь вчителя

 

Історія виникнення листування

       Дуже давно люди не вміли писати листи. Взагалі не знали, такого слова. Але спілкуватись їм було необхідно. Різні народи це робили по – різному. Наприклад первісні люди вибивали малюнки на скелях. Усну народну творчість передавали із уст в уста. Індіанці Америки спілкувались за допомогою вузликів на мотузці. Єгиптяни писали на глиняних дощечках. Але це було дуже незручно.   

     Поступово люди винайшли папіруси ( які швидко пересихали і ламались). Полегшило передавання інформації винайдення паперу. На якому спочатку писали гусячим пером з чорнилом і лише у 1938 році інженер Ласло Біро виготовив першу кулькову ручку. Звичайно вона не була такою як пишемо ми , проте писати стало набагато легше.

  1. Хвилинка каліграфії

Лист, адреса, конверт

  1. Робота з підручником
  •                      Розгорніть підручники на сторінці 75, вправа 172.

Прочитайте текст. Розгляньте малюнки. Що ви на них бачите?

  1. Словникова робота
  •                      У словниках нам потрібно знайти значення таких слів :  лист – скільки значень має?(форма спілкування, поштове відправлення, орган рослини). Отже слово багатозначне. Запишіть спільнокореневі слова до слова – лист. Відшукайте слова:  адреса (пункт призначення листа), адресат (людина, якій адресовано лист), адресант (людина, яка пише листа), конверт (паперовий пакет, для листа), індекс ( цифрове позначення міста, села)

ІV. Фізкультхвилинка

 

  1. Робота з  довідковою таблицею
  •                      Коли пишемо листа, слід дотримуватися мовного етикету. Зверніть увагу на таблицю. (Розбір кожної стрічки окремо)
  •                      У листах використовуємо слова – звертання, слова – привітання, слова, що виражають прохання, вдячність

 

Можливі складові листа

Приклади

Звертання

Любі мої дідусю і бабусю!

Дорогий братику, Сергійку!

Шановний Юрію Миколайовичу!

Інформація про стан листування

Отримав ваш лист…

Давно не було листа…

Отримала твій лист, але одразу не відповіла…

Основний зміст

( повідомлення про новини)

Напишу Вам, що у мене нового…

Я хочу розповісти Вам…

Розповім усе по порядку…

Запитання адресату

Як Ваше здоров’я?

Які у Вас новини?

Що цікавого у тебе?

Подяка

Дякую за те, що…

Прохання написати листа

Я прошу Вас відповісти…

Передача привітань

Передавайте вітання….

Прощання

До побачення…..

Міцно цілую і обіймаю…

Кінцівка і підпис

Ваша онука ….

Твій друг…

Дата і місце написання, якщо їх немає на початку листа

25 жовтня 2014 року

С. Залісці

 

  1. Приблизний зразок листа

Доброго дня, люба Оксанко!

  Твого листа одержала. Щиро дякую. Ти питаєш про мої шкільні справи. Розповім усе по порядку. Навчаюсь добре. Нещодавно отримала «12» з математики. Відвідую гуртки «Умілі ручки» та «Чарівний пензлик». Які у тебе новини? Чим займаєшся у вільний від навчання час? Передавай мої найщиріші вітання своїм батькам. До побачення.

  1. листопада 2017 року.             Твоя подруга Наталка
  1. Самостійна робота учнів
  •                      Іще раз погляньте на таблицю. Обдумайте – кому напишете листа, приступайте до роботи.
  1. Підпис конверта

 - Листи ми написали. Тепер візьміть до рук конверти і підпишемо їх. (Коротке пояснення)

V. Контрольно – оцінювальний етап

            1. Читання учнями своїх робіт, оформлених конвертів

            2.Положили листи у конверти, заклеїли. А що ж далі? (відповіді учнів)

           3. Гра «Продовжи речення»

На уроці я дізнався…..       

Мені найбільше сподобалося….   

Я не вмів, але навчився….

Мені запам’яталося….

 

zip
Додано
4 липня 2018
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку