Урок розвитку мовлення з мультимедійним супроводом у 3 класі за підручником " Українська мова" М. Д. Захарійчук.
Тема. Вчимося писати листи
Мета. Вчити учнів правильно будувати свої висловлювання; відпрацьовувати вміння будувати поширені речення; ознайомити із видами листів та основними правилами листування, структурою листа, вимогами до написання адреси; з'ясувати значення нових слів за темою; познайомити із історією виникнення листа, марки; збагачувати активний словник учнів, підтримувати цікавість до творчих завдань; розвивати логічне мислення та зв'язне мовлення; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків своєї праці.
Обладнання. Презентація, мультимедійний проектор, бланк – конверт, словники
Урок №6
Тема. Вчимося писати листи
Мета. Вчити учнів правильно будувати свої висловлювання; відпрацьовувати вміння будувати поширені речення; ознайомити із видами листів та основними правилами листування, структурою листа, вимогами до написання адреси; з’ясувати значення нових слів за темою; познайомити із історією виникнення листа, марки; збагачувати активний словник учнів, підтримувати цікавість до творчих завдань; розвивати логічне мислення та зв’язне мовлення; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків своєї праці.
Обладнання. Презентація, мультимедійний проектор, бланк – конверт, словники
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Організація клас
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
2.Актуалізація опорних знань
- Відгадайте загадку:
« Без душі, без крил, за сто миль залетів» (Лист.)
Поясніть слово – відгадку.
2.Метод «Кубування»
- Назвіть слова, що мають відношення до листа. (Листоноша, відділення зв’язку, конверт, адреса, газета.) Спробуємо їх пояснити.
ІІ. Етап покладання мети
ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності
Нагадаємо правила :
Історія виникнення листування
Дуже давно люди не вміли писати листи. Взагалі не знали, такого слова. Але спілкуватись їм було необхідно. Різні народи це робили по – різному. Наприклад первісні люди вибивали малюнки на скелях. Усну народну творчість передавали із уст в уста. Індіанці Америки спілкувались за допомогою вузликів на мотузці. Єгиптяни писали на глиняних дощечках. Але це було дуже незручно.
Поступово люди винайшли папіруси ( які швидко пересихали і ламались). Полегшило передавання інформації винайдення паперу. На якому спочатку писали гусячим пером з чорнилом і лише у 1938 році інженер Ласло Біро виготовив першу кулькову ручку. Звичайно вона не була такою як пишемо ми , проте писати стало набагато легше.
Лист, адреса, конверт
Прочитайте текст. Розгляньте малюнки. Що ви на них бачите?
ІV. Фізкультхвилинка
Можливі складові листа |
Приклади |
Звертання |
Любі мої дідусю і бабусю! Дорогий братику, Сергійку! Шановний Юрію Миколайовичу! |
Інформація про стан листування |
Отримав ваш лист… Давно не було листа… Отримала твій лист, але одразу не відповіла… |
Основний зміст ( повідомлення про новини) |
Напишу Вам, що у мене нового… Я хочу розповісти Вам… Розповім усе по порядку… |
Запитання адресату |
Як Ваше здоров’я? Які у Вас новини? Що цікавого у тебе? |
Подяка |
Дякую за те, що… |
Прохання написати листа |
Я прошу Вас відповісти… |
Передача привітань |
Передавайте вітання…. |
Прощання |
До побачення….. Міцно цілую і обіймаю… |
Кінцівка і підпис |
Ваша онука …. Твій друг… |
Дата і місце написання, якщо їх немає на початку листа |
25 жовтня 2014 року С. Залісці |
Доброго дня, люба Оксанко!
Твого листа одержала. Щиро дякую. Ти питаєш про мої шкільні справи. Розповім усе по порядку. Навчаюсь добре. Нещодавно отримала «12» з математики. Відвідую гуртки «Умілі ручки» та «Чарівний пензлик». Які у тебе новини? Чим займаєшся у вільний від навчання час? Передавай мої найщиріші вітання своїм батькам. До побачення.
- Листи ми написали. Тепер візьміть до рук конверти і підпишемо їх. (Коротке пояснення)
V. Контрольно – оцінювальний етап
1. Читання учнями своїх робіт, оформлених конвертів
2.Положили листи у конверти, заклеїли. А що ж далі? (відповіді учнів)
3. Гра «Продовжи речення»
На уроці я дізнався…..
Мені найбільше сподобалося….
Я не вмів, але навчився….
Мені запам’яталося….