Урок розвитку продуктивного мислення "Подорож країною цікавинок"

Про матеріал
Цікаві завдання з розвитку уваги, зорової та слухової пам’яті, уміння працювати з числами, збагачувати словниковий запас. Продовжувати розвивати навички індивідуальної самоорганізації: здатність до швидкого переключення на іншу ідею.
Перегляд файлу

Урок розвитку продуктивного мислення

 Тема уроку.   Подорож Країною Цікавинок

Мета.   Формувати в учнів загально - навчальні вміння: культуру мовлення, чіткість і точність думки, критичність мислення, підвищувати  інтелектуальний  рівень та  швидкість мовлення. Виховувати  засобами уроку впевненість у своїх силах, відповідальність за доручену справу. Розвивати увагу, зорову та слухову пам’ять,  уміння  працювати з числами, збагачувати словниковий  запас. Продовжувати розвивати навички індивідуальної самоорганізації: здатність  до швидкого переключення на іншу ідею. Виховувати  почуття   гордості за якісно виконане завдання.

Випереджувальні завдання. Окремим учням вивчити слова для театральної сценки.

Обладнання.  Ілюстрації, фото, малюнки, використання  ІКТ,таблиці, тексти з малюнками.

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент. Налаштування на урок

Вчитель.

Приготуйтеся швиденько,

Станьте біля парт рівненько,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

 

  ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

            Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати надзвичайною Країною Цікавинок, де розвинемо  логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість; виконаємо багато цікавих завдань, які вас і розвеселять, і вимагатимуть неабиякої уважності, старанності, точності рухів.  

Давайте разом налаштуємося на урок. Повторюємо рухи за мною.

  1. Психологічне настроювання

Очі дивляться – та все бачать.

Вуха слухають – та все чують.

Голова - думає.

  • Погляньте на мене. Усміхніться. У цих промінчиках добра, що засяяли на ваших очах, ми  розпочнаємо наш урок.
  1. Метод «Очікування»
  • Чи є в класі учні, які вважають, що урок буде цікавим, повчальним та  продуктивним?
  • Щоб ваші очікування здійснилися,  я пропоную працювати сьогодні під гаслом: ( Презентація, слайд №1)

 «Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію ти прояви!»

            Починаємо наш урок із гімнастики ваших розумових здібностей. Потренуємо мозок. 

  1. Метод «Мозковий штурм» (Вчитель запитує – учні відповідають)                                             C:\Users\comp\Desktop\80463412_Zima__13.jpg

- Яка зараз пора року? (Зима).  Охарактеризуйте  іменником (Холод, сум, мороз, сніг)

 

- Який місяць? (Грудень).  Чому має таку назву?

(Грудень  - від слова груддя. Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали. Їздити такими дорогами було важко - заважали замерзлі грудки)

 

 - Яку назву мав цей місяць в давнину?

 (В давньоруські часи цей місяць називали студень. У народі його звали: лютень, хмурень, стужайло, мостовик, трусим)

 

- Який  сьогодні день? Дайте повну відповідь. (четвер,четвертий день тижня після неділі,  між середою та п'ятницею )

 

- Яке сьогодні число? (7)

 

 -  Де в житті ви зустрічали   число7? (номери будинків, класу, квартир, дні тижня, кольори веселки, у сонечка 7 крапочок)

C:\Users\comp\Desktop\depositphotos_90662994-stock-illustration-vector-illustration-of-tree-font.jpg

 

Розповідь вчителя

           Таємниче число сім! Яким його тільки не вважають: і священним, і божественним, і магічним, і щасливим. Число сім зустрічається дуже часто в різних відомих висловах, прислів'ях і приказках, казках, а так само в історичних фактах, що зайвий раз підтверджує його незвичайні властивості...

            Існує 7 чудес світу,7 людських чеснот, 7 смертних гріхів, 7 континентів, 7 видимих ​​із Землі небесних тіл у Сонячній системі, 7 отворів в людській голові, 7  віків,7 днів Творіння. В багатьох країнах Європи на Різдво на святковий стіл ставлять 7 страв. А відома на весь світ Пізанська вежа, в місті Піза  в Італії,  має 7 дзвонів і всі вони налаштовані на 7 музичних нот, які вам вже відомі з уроків музичного мистецтва.  

             Сьогодні 7 музичних нот - гості нашого уроку.

 (На дошці – малюнок нотного стану) C:\Users\comp\Desktop\Gama.png

Люди здавна намагалися записати музику — за допомогою малюнків, букв, цифр, особливих знаків - гачків.  Перші спроби музичного письма було зроблено ще у Давньому Єгипті. Але винахідником всесвітньо відомої нотної грамоти вважається чернець Гвідо  д'Ареццо, що жив близько 990 року нашої ери. Він  казав, що кожна нота має свою назву (Презентація, слайд №2)

C:\Users\comp\Desktop\npty_Guido_Aretino-2-788x1500-e1430604811191.jpg  C:\Users\comp\Desktop\пизвежа.jpg                                                                                       

 

DoDominus – Господь;

 Rererum – матерія;
Mimiraculum – чудо;
Fafamilias рlanetarium – сонячна система;
Solsolis – Сонце;
Lalactea via – Молочний шлях;
Sisiderae – небеса.

 

Але сьогодні з нашими нотами

Дивна сталася пригода,

Чи подумати могли?

Ось так раптом, ось так раптом

Усі ноти утекли.

Засмутились музиканти,

Стали думать і гадать,

Як же сім маленьких ноток

Неслухняних розшукать.

 

Для того, щоб ноти зайняли свої місця в нотному стані, нам треба виконати певні завдання на протязі уроку.

На партах ви бачите  дидактичні картки із завданнями. Звертаємося до першого: потрібно записати відповіді на мої запитання. Якщо ви згодні, записуєте цифру 1, якщо ні – цифру 0.

 

1.Цифровий диктант (Всі учні записують цифри на картках, один учень  – біля дошки)

 

  • Людина – частина живої природи? Так чи ні? (1)
  • Рослина – частина неживої природи? (0)
  • Кавун – це ягода? (1)
  • Дніпро – найбільша річка України? (1)
  • У переліку слів: гном, сом, том, друге слово том? (0)

(10110)

Перевіряємо який код отримали. Підніміть руку у кого немає помилок.  Дуже добре!

Зараз звертаємося до методу «Мікрофон».

  1. Метод «Мікрофон».  Музичні слова

                 У багатьох словах є сполучення, що відповідають назвам нот.  Назвіть слова, де є сполучення до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 

 (Береза, черешня, берег, черевики, фабрика, фарби, помідор, ведмідь, місто, каструля, цибуля, неділя, валянки, директор, вересень, очерет, середа, дорога, додому, добраніч, дошка, сірники, парасолька)

   

Молодці! Перша нота «ДО» зявилася на нашому нотному стані.

 

Гра з числами (Додаток №1)

  1. Почитайте числа, які ви бачите на дошці: (хором)

15, 3, 67, 1, 76, 61, 18, 2, 7.

  • Скільки всього цифр? ( 9)
  • Скільки різних цифр використано для  запису чисел? ( 7 ), запишіть їх і назвіть (1,5, 3, 6, 7, 8, 2.)  (На завдання - 20 сек).
  • Назвіть двоцифрові  числа, що записані  двома однаковими цифрами (67, 76)
  • Що ви уявляєте, якщо я називаю число 2? (пара, два ока, дві руки…), число 1? (голова, мама, життя)
  1. Записати за допомогою чотирьох одиниць і знаків дій +, - числа:

  4, 13, 22. Знаки ставляться де завгодно.

(1+ 1+ 1+ 1= 4; 11+11=22;  1+11+1=13)

  1. Уважно прочитайте цифри 1, 2, 3, 4, 2, 5, 1. Назвіть  нотами за порядком їх  розташування на нотному стані. (до, ре, мі, фа, ре, соль, до.)

Молодці! Друга нота «РЕ» на нотному стані!

 

  1. Групова робота (4 групи)

Метод «Цифро-буквенний код»

C:\Users\comp\Desktop\family-amusement-park-illustration-white-background-41504095.jpgC:\Users\comp\Desktop\загружено.jpgC:\Users\comp\Desktop\18383_yabloko_svezhee.jpegC:\Users\comp\Desktop\img.jpgC:\Users\comp\Desktop\one-red-rose-adam-romanowicz.jpgC:\Users\comp\Desktop\22b1ffaab8be7df130bba79b475d5dea.jpg

  •  На дошці ви бачите  малюнки. В назвах деяких «сховані» числа. Розшифруйте і назвіть  тільки числа (1, 3, 2, 7)
  • Перекодуйте цифри  в слова і назвіть.

(Смородина,  яблуко, стриж,  дятел, підвал, сім’я, лимон)

Виберіть малюнок, який вам найбільше сподобався, обєднайтеся  в групи.

Кожна група отримує завдання: перекодуйте  слова – в речення, речення – у розповідь. Відповідає один представник з кожної групи. 

1група

Цифра 1. Смородина

Речення. Смородина   корисна і смачна ягода.

Розповідь. Чорна смородина отримала свою назву від слова «сморід» - сильний запах  і в усі часи вважалася джерелом вітамінів та корисних речовин. В 1 чайній ложці  смородини  міститься добова норма вітаміну С. Ягоди  смородини  сушать, маринують, консервують. Колись смородина була відома під назвою «монастирська ягода»,  тому, що її вирощували   у всіх монастирях.

 

2 група

Цифра 3. Стриж

Речення. Стрижі більшу частину життя проводять у польоті.

Розповідь. Стриж –  незвичайна пташка, дуже схожа на ластівку. Все, що їм потрібно, вони роблять  у повітрі: ловлять комах, збирають   пух, сухі травинки, щоб зробити гніздо і, навіть можуть спати  в повітрі декілька годин.  У польоті стрижі  і п’ють і купаються.  Вони найшвидші перелітні птахи. Зимують на острові Мадагаскар на півдні Африки, але завжди повертаються до своїх рідних домівок.

 3 група

Цифра 2. Підвал

Речення.  Підвал - це приміщення під першим поверхом будинку,   призначене  для зберігання   продуктів.

Розповідь.  Мій будинок – моя міцність! Мій татусь облаштував дуже гарний підвал! Чого там тільки немає!  У підвалі ми зберігаємо заготовлену на зиму консервацію, овочі, фрукти. А також є там і  комірчина для розміщення запасів палива та різних інструментів, які нам дуже потрібні.

 

 4 група

Цифра 7. Сім’я

Речення. Моя сім’я  – моє життя.

Розповідь. Найдорожче, що є у людини – це її сім’я, рідні та близькі. Моя сім’я невелика – мама, тато і я. У нашій родині всі люблять і поважають один одного. Увечері ми збираємося разом і вечеряємо. За вечерею розповідаємо новини, веселі випадки. Це найприємніші години нашого сімейного спілкування. Я люблю свою сім’ю і вважаю, що вона у мене найкраща!

 

Дуже добре! Третя нота – «МІ» зявляється на нотному стані.

Для наступного завдання нам треба, щоб розімявся ваш язичок.

  1. Фізкультхвилинка (пісенька про ноти, екран, слайд №3)

Четветра нота – «ФА» зявилася у нас в гостях!

 

  1.               Гра «Перетворення»

Звертаємося до 3 завдання дидактичної  картки. Текст про зиму. Цей текст ви бачите і на екрані. Уважно прочитайте його. 

   Завдання: до виділених слів доберіть протилежні за значенням так, щоб похмура картина природи  змінилася на веселу та сонячну.

 

Сумна зима цього року видалася.  Важкі   чорні хмари  пливуть по небу. Небо похмуро дивиться згори,  сонце зайшло за хмари.  Сердитий вітер  гойдає віти дерев. Голі дерева мерзнуть на холодному вітру.   Природа завмерла в очікуванні першого снігу.

 

Відповіді дітей

 Радісна зима цього року видалася.   Легкі  білі  хмари  пливуть по небу. Небо  ясно  дивиться згори, сонце  вийшло з-за хмар .  Лагідний  вітер  гойдає віти дерев. Голі дерева  гріються  на  теплому  вітру.   Природа завмерла в очікуванні першого снігу.  

 

  1. Продовжуємо роботу  з картками. Гра «Цікаві імена»

В  поданих  словах складіть великі букви справа наліво (ззаду – наперед) і  отримаєте  назви  відомих вам казок. 

1.Катя, Оля, Борис, Олег, Ліда, Олена, Костя (Колобок)

 2.Андрій, Кирило, Петро, Ірина, Руслан. (Ріпка)

 3. Антон, Кузя, Чарльз, Олексій, Ліля, Анна, Степан, Уляна, Роман (Русалочка)

 5.Аліса, Кіндрат, Чук, Ольга, Володя, Оксана, Марія, Йосип, Юля, Дана (Дюймовочка)

 Нота «ФА» на нотному стані.

 

  1.  Фізкультхвилинка «Веселка» 7 команд (за кольорами веселки)

         Кожний предмет має свій певний колір. На кожній парті є одна кольорова стрічка . Піднятися  мають ті учні, колір яких відповідає кольору названих мною слів.    

 

Слова: буряк,  кабачок, слива, ананас всередині, огірок,  морква, ківі, баклажан, персик, цибуля , полуниця, лимон, редиска, перець, горох, петрушка, гранат, чорниця, малина, кукурудза –початок.)

 

  1.  «Малюнковий диктант»

Спрогнозуйте, чим (ким) буде предмет через деякий час

(вчитель показує малюнки, діти відповідають)(Презентація №4)

 

Дівчинка - жінкою, матір’ю

жолудь - дубом,

дошка -  шафою, столом, стільцем, дверима

 борошно – печивом, вареником

 

 

  1.  «Граматичний дотепник»  (Інтелектуальна гра)

 

Завдання на екрані (Презентація, слайд №5)

Ти, но – це склади,

 Швидше слово з ним склади! (ноти)

Ло, пед, ве, си - велосипед

Ро, ди, смо, на – смородина

Че, ки, ре, ви – черевики

Ви, хур, то, на – хуртовина

Ка, я, лин – ялинка

 

Нота «СОЛЬ» на нотному стані

 

  1.  Розумова гімнастика. Асоціативні загадки
  •  Що ви уявляєте, коли я називаю слова:
  1. Верблюди, пустелі, піраміди, материк. (Африка)
  2. Нірка, сир, кіт, гризун. (Миша)
  3.  Екран, фільм, звук, антена. (Телевізор)
  4. Річка, луска, вудочка, ікра. (Риба)
  5. Бруд, руки, вода, піна. (Мило)
  6. Гравці, м’яч, ворота, гол. (Футбол)
  7.  Вода, небо, хмари, парасоля. (Дощ)
  8.  Молоко, суміш, холод, смакота. (Морозиво)
  9.  Будівля, навчання, учні, перерва. (Школа)
  10.  Музика, пісні, танці, музичні інструменти, глядачі. (Концерт)

 

  1. Текст з малюнками

 Виразно  прочитайте текст, який  бачите на екрані,  замінюючи малюнок на слова.(Презентація, слайд №6, додаток №2)

 

За плідну роботу і гарне читання ви отримуєте ноту «ЛЯ». Вона зявляється  на нашому нотному стані!

 

  1.  А зараз ми подивимося наших «зірок»  Великого театру. (Діти отримали заздалегідь домашнє завдання  показати  сценку гостям)

Нота Сі

Я сідаю на дерева,

Щоб усі, усі, усі

Птахи в лісі добре знали,

Що найкраща нота Сі.

Нота Ре

Я кажу  вам  вкотре,

Що найкраща  нота Ре!

Нота Фа

Ха-ха-ха і ще раз ха,

Я найкраща – нота Фа!

Ноти

До, Мі, Соль, Ля (2р.)

Пісня весело гуде,

Нас ніхто тут не знайде!

Скрипковий ключ

Не сваріться, помиріться,

Правді в очі подивіться,

Як же нотний стан без вас,

Виглядатиме весь час.

 

ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ – 
Подруг знають цих усі  -
Позбігались в звукоряд
На музичний наш  парад!

Учитель

Усі ноти і скрипковий ключ повернулися на своє місце проживання – в нотний стан. А ми з вами закінчуємо наш урок завданням, яке зорієнтоване  на поповнення словникового запасу і на розвиток   мовлення.
Завдання №5 на картці  (Це завдання є і на екрані, презентація, слайд №7)

З кожного рядка виберіть лише ті букви, що не повторюються, і складіть з них побажання. На всю роботу відводиться 2 хв.

О Р Т Б Р А Т О Ж
А С Н Є М Н С С О
Щ У Л К С Л К І Щ
Ч В З М З Ч Д В О
Я Б П Я Р П Ф А Ф !

Бажаємо усім добра!

ІІІ. Підсумок уроку

  •  Діти! Скажіть, а чи справдились ваші очікування ? Які враження? (Відповіді дітей)

Вчитель. Сьогодні ви дружньо і активно працювали на уроці. Нехай веселі нотки супроводжують вас усе життя і ніколи не губляться!

 

H:\171___12\IMG_7565.JPG

 

C:\Users\comp\Desktop\T2n1.jpeg

Додаток №1

  1. завдання

Так – 1, ні – 0

 

  1. завдання

1 1 1 1=4                          1 1 1 1 =13                       1 1 1 1 =22

 

  1. завдання

Сумна зима цього року видалася.  Важкі   чорні хмари  пливуть по небу.  Небо похмуро дивиться згори,  сонце зайшло за хмари.  Сердитий вітер  гойдає віти дерев. Голі дерева мерзнуть на холодному вітру.   Природа завмерла в очікуванні першого снігу.  

  1. завдання

1.  Катя, Оля, Борис, Олег, Ліда, Олена, Костя.

2.  Андрій, Кирило, Петро, Ірина, Руслан.

 3. Антон, Кузя, Чарльз, Олексій, Ліля, Анна, Степан, Уляна, Роман.

 4. Аліса, Кіндрат, Чук, Ольга, Володя, Оксана, Марія, Йосип, Юля, Дана.

  1. завдання

О Р Т Б Р А Т О Ж
А С Н Є М Н С С О
Щ У Л К С Л К І Щ
Ч В З М З Ч Д В О
Я Б П Я Р П Ф А Ф !

 

Додаток №2

 

C:\Users\comp\Desktop\1-11-638.jpg

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
1373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку